Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Ik ga nu slapen, maar morgen op het werk heb ik alle tijd ... hehe ... zal het dan eens lezen :Y:t

Geen idee wat je hiermee bedoelt.
Maar onze nieuwe tellers zijn eigendom van de elektriciteitsmaatschappij en verzegeld.
Veronderstel bij jullie toch ook?
Punt is gewoon, de oude tellers draaiden tegengesteld als jij energie op het net zette. De nieuwe tellers doen dat niet, en voor zover ik weet kan je daar niets aan veranderen zonder de zegel te breken.
Bij de oude tellers kon je nog met een magneet de schijf afremmen, al was dat ook maar minimaal.
Die nieuwe tellers zijn dus ook VERPLICHT vanaf nu bij elke nieuwe aansluiting, of het nu nieuwbouw of renovatie betreft.
Elektriciteit moet gekeurd worden bij verkoop van een woning. Voldoet die niet aan de normen, wordt die afgekeurd. Vanaf 2020 of 2022 zal een oude teller ook beschouwd worden als "niet conform", dus ook al is al de rest super in orde, maar nog een oude analoge teller, moet je een nieuwe aansluiting aanvragen, 1.800€, en die kosten zijn voor de nieuwe eigenaar. Al kan je dat bedrag natuurlijk wel afbieden van de vraagprijs indien van toepassing.
Enkel mensen met nú nog een oude teller, en die blijven wonen in hun huis (of hun huurpand niet verkopen, want alleen eigenaars, en niet de huurders vallen onder deze regel), kunnen hun oude teller nog behouden tot 2025.

Daarmee bedoel ik ,een meter die digitaal is en terug geleverde stroom registreert kan men verplichten,maar 1 die op afstand uit te lezen is (slimme meter) niet.
 
Daarmee bedoel ik ,een meter die digitaal is en terug geleverde stroom registreert kan men verplichten,maar 1 die op afstand uit te lezen is (slimme meter) niet.
Ze zijn niet op afstand te lezen, maar ze draaien niet achteruit wanneer je met je zonnepannelen elektriciteit OP het net zet. En daar wringt bij velen het schoentje. Na het wegnemen van de royale subsidies die tot over enkele jaren gegeven werden bij het laten plaatsen, en nu het ontnemen van vergoeding als jij elektriciteit levert op het net, want dat doe je ook, is er veel kritiek op, omdat de eigenaren van oudere installaties dat nog steeds krijgen, maar nieuwe insatallaties moeten nu volledig uit eigen hand betaald worden, en je krijgt geen cent voor de elektriciteit die je op het net zet, terwijl de elektriciteitsmaatschappij DIE elektriciteit wel verkoopt aan de mensen, terwijl jij ze opgewekt hebt.Het is, zacht uitgedrukt, hypocriet, maar dat is het niet, want het is ... eu ... "wettelijk" ...

Voor mensen die nu zonnepanelen leggen is de besparing op hun elektriciteitsfactuur dus quasi nul. Tegen dat je je installatie terugverdiend hebt, is het tijd om je pannelen te vervangen ...
 
Anyway, fusie of (thorium)splitsing💪💪of nog beter annihilatie 😍,de natte droom van groen links 100% zuiver,100% volledige energieomzetting/
Letterlijk geen enkele (anti)materie blijft meer over,alle problemen opgelost😍
Wind en zonnestraling👎👎

🤗
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn niet op afstand te lezen, maar ze draaien niet achteruit wanneer je met je zonnepannelen elektriciteit OP het net zet. En daar wringt bij velen het schoentje. Na het wegnemen van de royale subsidies die tot over enkele jaren gegeven werden bij het laten plaatsen, en nu het ontnemen van vergoeding als jij elektriciteit levert op het net, want dat doe je ook, is er veel kritiek op, omdat de eigenaren van oudere installaties dat nog steeds krijgen, maar nieuwe insatallaties moeten nu volledig uit eigen hand betaald worden, en je krijgt geen cent voor de elektriciteit die je op het net zet, terwijl de elektriciteitsmaatschappij DIE elektriciteit wel verkoopt aan de mensen, terwijl jij ze opgewekt hebt.Het is, zacht uitgedrukt, hypocriet, maar dat is het niet, want het is ... eu ... "wettelijk" ...

Voor mensen die nu zonnepanelen leggen is de besparing op hun elektriciteitsfactuur dus quasi nul. Tegen dat je je installatie terugverdiend hebt, is het tijd om je pannelen te vervangen ...

Alle reden om die meuk niet meer aan te schaffen,tenzij de opslag batterijen qua capaciteit winnen een stukken goedkoper worden.
Voor zover het geheel uberhaupt rendabel is ,zie mijn reactie boven🙃

Verder bedoel je de ferraris meter.
Slimmer meters hebben wifi en jan en alleman kan ermee in jouw stroomverbruik mee kijkenB|
 
Alle reden om die meuk niet meer aan te schaffen,tenzij de opslag batterijen qua capaciteit winnen een stukken goedkoper worden.
Voor zover het geheel uberhaupt rendabel is ,zie mijn reactie boven🙃

Verder bedoel je de ferraris meter.
Slimmer meters hebben wifi en jan en alleman kan ermee in jouw stroomverbruik mee kijkenB|
Geen idee wat type meter het precies is, maar naar het volk toe geven ze het hier de term intelligente meter.

Ivm niet aanschaffen van zonnepannelen ... als ik het me goed voorheb, en je bouwt nieuw (nog niet bij renovatie, maar kan nog komen ... ), ben je nu al verplicht x aantal zonnepanelen te plaatsen, afhankelijk van de grootte van je woning. Hetzelfde wat betreft warmtepomp, verplicht bij nieuwbouw.
Of is het een van beide systemen, kan ook.

In B als je een klein gezins huisje wil bouwen, zeg maar 8m breedt, en 6m diep, met drie slaapkamers, kost je dat tegenwoordig 350.000€ tot 400.000€, excl notaris, dossiers en veiligheidskosten, en uiteraard, zonder grond, die prijs betaal je eerst nog eens apart.

En nu moet ik echt gaan slapen, of ik geraak er niet uit morgenvroeg 😜
 
Geen idee wat type meter het precies is, maar naar het volk toe geven ze het hier de term intelligente meter.

Ivm niet aanschaffen van zonnepannelen ... als ik het me goed voorheb, en je bouwt nieuw (nog niet bij renovatie, maar kan nog komen ... ), ben je nu al verplicht x aantal zonnepanelen te plaatsen, afhankelijk van de grootte van je woning. Hetzelfde wat betreft warmtepomp, verplicht bij nieuwbouw.
Of is het een van beide systemen, kan ook.

In B als je een klein gezins huisje wil bouwen, zeg maar 8m breedt, en 6m diep, met drie slaapkamers, kost je dat tegenwoordig 350.000€ tot 400.000€, excl notaris, dossiers en veiligheidskosten, en uiteraard, zonder grond, die prijs betaal je eerst nog eens apart.

En nu moet ik echt gaan slapen, of ik geraak er niet uit morgenvroeg 😜
Weltrusten:)

ferraris ,meter

1391875
 
I.v.m. de steeds grotere klimaatgekte en dus met de motoren die we gewend zijn en niet zo'n Moulinexmotor.
Over een jaartje of 10 wordt de verkoop verboden en lang voor die tijd het gebruik ontmoedigd middels steeds hogere heffingen en belastingen.
In een decennium verworden we tot de ruiter op het paard die hoogstens zondag's op een daartoe aan gewezen parcourtje een paar rondjes mag rijden met lotgenoten uit 'een straks 'andere tijd'... -O-
hahaha straks met z’n alle op e bikes…hmmm don’t know what to think bout that
 
Ik heb geen problemen met oldskool kernenergie. Jammer dat die optie helemaal niet meer overwogen wordt.
Deze vond ik best overtuigend (behalve dan dat ik twijfels heb over het hele CO2/klimaat verhaal:)
 
Theoretisch, maar niet praktisch.
Hoe meer heffing op fosiele brandstoffen, hoe minder gebruik ervan gemaakt zal worden, zo veel minder dat de hogere heffingen op dat moment zelfs verre van de opbrengst geven dan de "lage" heffingen vandaag.
Wat denk je dat de prijselasticiteit van benzine of diesel is dan? Op korte termijn ligt deze denk ik in de buurt van de 0. Een brandstofauto is nu eenmaal voor veel mensen niet binnen een jaartje te vervangen door een ev. Een hogere accijns gaat dan ook gewoon veel opleveren.
 
Klopt ze is mentaal niet goed en toch die toespraken houden die haar vader/moeder bedenkt .
Maar het ergste is dat mensen ook nog luisteren .
De dag dat we niet meer met benzine mogen rijden is de dag dat ik mijzelf dood rijdt .
 
Klopt ze is mentaal niet goed en toch die toespraken houden die haar vader/moeder bedenkt .
Maar het ergste is dat mensen ook nog luisteren .
De dag dat we niet meer met benzine mogen rijden is de dag dat ik mijzelf dood rijdt .

Het is gewoon linkse populistische praat wat er tegenwoordig met de paplepel word ingegoten.

Klimaat, milieu, multiculti, genderneutraal, gblht of weet ik veel wat.

Je ziet niks anders meer op tv, het word iedereen de strot in geduwd.

De (misschien wel overgrote) meerderheid zit hier helemaal niet op te wachten maar dat word natuurlijk niet toegestaan op tv.

Propaganda ten top.

Altijd het geklaag en afschuw van "extreem" rechts..

De wereld en samenleving word juist kapot gemaakt door extreem links. En het is al begonnen.

Ik blijf net zo lang rijden tot er geen druppel benzine meer te krijgen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan