Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Feit blijft dat de overheid gewoon geld van ons wil zien. Kijk maar naar de bijtelling van de EV. Dit was eerst nog 0% en is nu al, na een paar jaar 4%. Als dit zo door gaat betalen we straks net zoveel als nu voor een dieseltje. Geld, daar gaat het om. Niets meer, niets minder.
 
Feit blijft dat de overheid gewoon geld van ons wil zien. Kijk maar naar de bijtelling van de EV. Dit was eerst nog 0% en is nu al, na een paar jaar 4%. Als dit zo door gaat betalen we straks net zoveel als nu voor een dieseltje. Geld, daar gaat het om. Niets meer, niets minder.
Ik heb nog nooit bijtelling betaald. Echte motorrijders doen dat niet.
 
Ook dat zie je niet helemaal goed.

Denken in oplossingen die het toch niet gaan halen zoals het uitdunnen van de bevolking etc. is zonde van je tijd en energie.
Daarom gewoon zo vloeiend mogelijk meegaan met de stroming.

Hoezo dat ,is gewoonweg mensen bewust maken van het probleem en de gevolgen,of zou het zo zijn dat die mensen daar te stom voor zijn (stemvee🤗
Daar niet ,proberen ,op in te zetten is waanzin 🤔

Vloeiend is een mooi woord,maar de weg pas inslaan als de alternatievenop grote schaal reeel en levensvatbaar zijn
Verder staat "vloeiend" ook voor een sociaal beleid voor mij.
Ruim 120 jaar fossiel naar grotendeels electrisch transfereren in slechts 10 jaar tijd ,vind ik niet sociaal.
Waarom de pijn leggen bij 1 generatie 🤔
Ik weet zeker dat er veel meer draagvlak voor deze transitie zou zijn als er een ruimere tijd voor genomen zou worden en de pijn over meerdere generaties verdeelt zou worden.
 
Laatst bewerkt:
Tja, 70 jaar geleden gingen ze ervan uit dat wij nu in vliegende schoteltjes zouden rondvliegen die amper energie zouden verbruiken ...
Buiten hier en daar zo een quadrocopter (of hoe je dat ook noemt) met een persoon in motorfietshouding erop, wat alles behallve praktisch is, laat staan energiezuinig, zijn we nog niet verder gekomen.

Anderzijds is wel het brandstof verbruik per voertuig met ruim de helft gedaald, terwijl het vermogen verviervoudigd is. Dat vertelt mij, dat als een auto terug het formaat/gewicht zoals in de jaren 50 tot eind 70 had, met de modernste technologie, het verbruik nu gemakkelijk rond de 3L/100km had kunnen liggen ipv 6L/100km. Maar nee, de consument maakt gigantische auto's met kweeniwat voor snufjes allemaal. Ook wel omdat wij dat willen natuurlijk ...

Daarmee is het gebruik van fosiele brandstof niet gestopt, maar toch sterk verminderd. Als de overheid er dan ook nog voor zou kunnen zorgen dat we niet zoveel gehecht zijn aan eigen vervoer (zeer efficiente elektrische bussen en trams) zouden we al een heel eind beter zitten.

De wereld is er dan nog lang niet mee gered, maar dat kunnen we sowieso niet.
 
... De benzine auto is voor de boodschappen en de E-auto voor verreweg de meeste km's.
...
En waarom kan je de boodschappen ook niet met de E-auto doen?
Buiten wellicht een kleinere koffer kan ik me geen beeld vormen wat een minpunt kan zijn.

En dan nog, die kleinere koffer is volgens mij toch enkel een minpunt als je helemaal in noord noorwegen woont, 300km naar de kortsbij gelegen winkel moet, en dus inkopen voor een maand moet doen?
 
Dat kan en gebeurd ook wel eens maar aangezien ik niet een boomknuffelaar ben en zo ouderwets dat mijn vrouw vooral de boodschappen doet als is ik met de E-auto 45km verderop aan het werk ben. Boodschappen kunnen gedaan worden binnen 5-6km in de omtrek dus het gebruik van de ICE is redelijk beperkt.

Als de huidige E-auto voor het groot gebruik op leeftijd begint te raken wordt dat waarschijnlijk de boodschappen auto en komt er een nieuwe E-auto voor het werkverkeer.
een e-fiets geen optie ,met karretje voor de boodschapjes ? :+
 
Het probleem is alleen dat de vorige generatie van mening was dat ze het deze generatie wel in de schoenen konden schuiven.
30 jaar wordt gezien als generatie en we hebben het steeds over doelen voor 2050....




en het is nu 2019...




dus het duurt nog even en daarbij duurt het altijd langer dan de doelen.

2030 grotendeels,(schrijf ik dan ook) 2050,volledig
 
Dat is iets voor boomknuffelaars en niet voor realisten. _O-
Ik had al wel gezegd dat ik wel zo'n driedelige Alu kofferset op haar V-Strom wilde maken voor de boodschappen. 😋
Een BMW 1 Serie vond ze toch praktischer voor de boodschappen. 😚

Nee hoor ik gebruik regelmatig een E bike voor woon werk verkeer( 40 kilometer heen en weer),vooral voor de conditie en ten tweede voor brandstofkosten enigsinds te beperken.
Actie radius 70 kilometer 🤗
 
Feit blijft dat op dit moment de meeste mensen op geen enkele wijze een e-auto kunnen veroorloven en het elektrisch net het helemaal niet aan kan als iedereen elektrische voertuigen gaat rijden. Tel daarbij op dat de wens uitgesproken is om huizen af te koppelen van aardgas en het is een compleet onuitvoerbaar plan geworden.

Zou ik geld hebben om elektrisch te rijden, koop ik morgen nog een elektrische auto en gaan de benzinevoertuigen eruit.

Over1000km op een dag rijden en niet uitgeput zijn omdat je 1,5u langer onderweg bent: Op vakantie met een super comfortabele Renault Mégane Estate 1200km gedaan, 09:00 vertrokken, 22:00 thuis en eerst nog op het gemak uitgeruimd voor we moe, maar voldaan in bed stapten. En ik ben beroepschauffeur, rij regelmatig tegen de 10u per dag, maar de mevr en stiefdochter zijn dat niet en ook die stapten ontspannen uit met 1 snack/tankstop van 15 minuten en 1 eet/tankpauze van 45 minuten. Ik denk niet dat in die 60 minuten een comfortabele elektrische middenklasser genoeg bij geladen zou zijn om 1200km te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan