Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Ik zou me er niet druk om maken amigo, gewoon lekker doen wat je zelf het leukst vindt.

Ik kwam gisteren een filmpje tegen over de range van EV's, allemaal prima, maar dan moet je de reacties eens lezen.

 
O, vandaar natuurlijk dat elektromotorrijders zoveel “respect” krijgen....

Als ik jou onderweg tegen zou komen op een elektrische fiets steek ik gewoon mijn hand op hoor? Ieder z'n ding, maar ga het niet opdringen aan anderen en doen alsof het de toekomst van motorrijden is.
 
lui op electrische "motoren" zijn geen motorrijders maar figuren die onder de noemer van milieu een paar centen willen besparen.
Ik rem er niet voor en begrijp het volkomen als ze opzettelijk van de weg gereden worden....
daar vraag je net zo n ding ook gewoon om denk ik dan...:Y
 
lui op electrische "motoren" zijn geen motorrijders maar figuren die onder de noemer van milieu een paar centen willen besparen.
Ik rem er niet voor en begrijp het volkomen als ze opzettelijk van de weg gereden worden....
daar vraag je net zo n ding ook gewoon om denk ik dan...:Y

Over een domme reactie gesproken..... Dit slaat dus echt helemaal nergens op.
 
Als ik jou onderweg tegen zou komen op een elektrische fiets steek ik gewoon mijn hand op hoor? Ieder z'n ding, maar ga het niet opdringen aan anderen en doen alsof het de toekomst van motorrijden is.


Ik groet jou ook gewoon hoor, net als iedereen inclusief scooterrijders.

Maar waarom zeg je wel wat van mij en niet van de reacties als die direct onder de jouwe ?
 
Ik groet jou ook gewoon hoor, net als iedereen inclusief scooterrijders.

Maar waarom zeg je wel wat van mij en niet van de reacties als die direct onder de jouwe ?

Niet elke reactie waar ik niet op reageer ben ik het mee eens hoor.

Maar het is toch een beetje een strijd tussen de elektrische en de benzine kant, en dan sta ik op dit moment wel aan de benzine kant.
 
En dat hoeft ook niet. Maakt mij niet uit wat jij rijdt.

Waar het mij om gaat is dat velen totaal geen ervaring hebben, sommigen gaan verder en zeggen dat ze er absoluut nooit mee willen rijden.
Ondanks dat ze geen ervaring hebben en dus ook nooit gaan krijgen hebben ze wel alleen maar afkeurende kwalificaties en dan zeg ik het netjes.

Het is welhaast schelden wat sommigen doen en dan hebben ze het hier over respect tussen motorrijders onderling ? Laat me niet lachen... Nou, dan mag je jouw houding wel eens heel hard gaan aanpassen.


Nou ,dan ben ik er ook zo 1 ,ik wil t niet proberen en ga t niet proberen ,wat ik al gezegd heb , als dat mijn enige manier van motorrijden zou moeten worden,dan stop ik ermee ,en dat is voor mij niet erg hoor :N ik red t wel met t rotzooitje wat ik heb :t


En groeten doe ik sowieso niet dus dat maakt niet uit:t
 
Ik heb inderdaad geen ervaring met electrische motorfietsen.

Echter heb ik met mijn beroep wel te maken met hybride en elektrische auto's.

Ook in Tesla's gereden, qua acceleratie geweldig. Maar als ik 3 keer het "gas"pedaal in getrapt heb, heb ik het wel weer gezien.

Bij leuke (sport) auto's, vind ik het keer op keer weer leuk. Je hebt veel meer feedback, meer gevoel, je hoort wat er gebeurt, je kan lekker schakelen etc. Het is de complete beleving die het mooi maakt.

Is dit belangrijk voor een woon/werkverkeer auto? Mwah, niet echt.

Is dit belangrijk voor een motor, die ik in het weekend pak voor mijn plezier, ja. Dan is beleving heel belangrijk. Vandaar dat ik geen elektrische motorfiets zal kopen.
 
Heb je de andere reacties van hem gezien ?

En ze hebben hier zo’n groot woord over “respect” voor alle motorrijders...

Maar wat versta jij onder respect ? ik heb voor motorrijders t zelfde respect als voor automobilisten,daar zit voor mij geen enkel verschil tussen , en of ze dan op batterijen of op fossiele brandstof rond jakkeren boeit mij ook niet ,dus wat nou respect?
 
Sommige mensen denken eerst aan zichzelf, dan aan zichzelf, daarna komen ze zelf en dan pas aan een ander. Dat komt altijd heel mooi tot uiting in het verkeer. Dit soort mensen pik je er zo tussenuit.
 
*1..lui op electrische "motoren" zijn geen motorrijders maar figuren die onder de noemer van milieu een paar centen willen besparen.
*2..Ik rem er niet voor en begrijp het volkomen als ze opzettelijk van de weg gereden worden....
daar vraag je net zo n ding ook gewoon om denk ik dan...:Y
*1..Geld besparen door elektrisch te rijden? Leg uit.
*2.. Een man met begrip, en wat voor één. Wat heeft je tot zulk inzicht gebracht?
 
*1..Geld besparen door elektrisch te rijden? Leg uit.

Ja je bespaart geld. Ik heb al een paar keer dezelfde discussie gehad en cijfermatig moest er dan gerekend worden. Mijn lease auto (C350E Estate Hybride):
100% elektrisch ==> ca. 0,09 €/km
100% benzine ==> ca. 0,14€/km.
En bij volledig elektrisch heb je ook nog eens aanzienlijk lagere onderhoudskosten.
Overigens ik ben absoluut geen elektro predikant. Ik hou van benzinelucht en ronkende motoren.
 
Bij lease is het voordeliger.

Pak nu gewoon een particuliere situatie, van een normaal persoon met een modaal inkomen.

Die zal een 2ehands auto aanschaffen.
Dat is elektrisch nog niet te betalen voor de normale man.

En bij motoren; een elektrisch fiets kost 20k? En dan heb je een ding met matige prestaties/actieradius.

Voor de helft heb je een splinternieuwe benzine fiets met alles erop en eraan.
 
Ja je bespaart geld. Ik heb al een paar keer dezelfde discussie gehad en cijfermatig moest er dan gerekend worden. Mijn lease auto (C350E Estate Hybride):
100% elektrisch ==> ca. 0,09 €/km
100% benzine ==> ca. 0,14€/km.
En bij volledig elektrisch heb je ook nog eens aanzienlijk lagere onderhoudskosten.
Overigens ik ben absoluut geen elektro predikant. Ik hou van benzinelucht en ronkende motoren.
Mwoah, dit gaat dus niet op zo’n pauper als mijzelf die in een dieselbus de hele dag langs klanten moet rijden.
 
Bij lease is het voordeliger.

Pak nu gewoon een particuliere situatie, van een normaal persoon met een modaal inkomen.

Die zal een 2ehands auto aanschaffen.
Dat is elektrisch nog niet te betalen voor de normale man.

En bij motoren; een elektrisch fiets kost 20k? En dan heb je een ding met matige prestaties/actieradius.

Voor de helft heb je een splinternieuwe benzine fiets met alles erop en eraan.
:^
 
Reken het maar eens door voor een jan modaal Renault Zoe of een Nissan Leaf benzine en elektrisch.
 
Reken het maar eens door voor een jan modaal Renault Zoe of een Nissan Leaf benzine en elektrisch.

Ik ga sws niet in een Renault rijden (Niksan is tegenwoordig helaas ook Renault)

En dat zijn auto's met dramatische actieradius. Op papier best leuk, in de praktijk ronduit waardeloos.

Nee, mijn volgende auto word een Suzuki Swift Sport. Relatief betaalbaar, betrouwbaar en hartstikke leuk om te rijden. Ik kan geen elektrische auto bedenken die aan dezelfde eisen voldoet.
 
Bij lease is het voordeliger.

Pak nu gewoon een particuliere situatie, van een normaal persoon met een modaal inkomen.

Die zal een 2ehands auto aanschaffen.
Dat is elektrisch nog niet te betalen voor de normale man.


En bij motoren; een elektrisch fiets kost 20k? En dan heb je een ding met matige prestaties/actieradius.

Voor de helft heb je een splinternieuwe benzine fiets met alles erop en eraan.

En daar zit dus een groot deel van het probleem.
Want die man met zijn modale inkomen moet dus de financiële voordelen ophoesten, voor de zakenman die een elektrische auto van de zaak rijdt.


En onder het mom van "milieu".
Nou, we hebben de verkoopaantallen van de elektrische wagens in december gezien, de laatste mogelijkheid om nog met een lage bijtelling te rijden.
En de verkoopaantallen van diezelfde voertuigen in januari....

Wanneer de fiscale voordelen gedeeltelijk wegvallen, blijken er maar een handvol mensen te zijn die voor het milieu kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan