Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Yep, praat verder OVER jezelf, zoals poesjes!

full
 
Iemand blaat hier "jan modaal betaalt de rekening van de lease rijder die elektrisch gaat". Ik heb gevraagd om een uitleg. Niemand die daar antwoord op geeft, enkel wat niet onderbouwde opmerkingen en het anders formuleren van dezelfde statement. Dat is echter geen antwoord.
Zodra dat onderbouwde antwoord er komt (bijvoorbeeld hoe ziet die financiële geldstroom er dan uit) zal ik jouw vraag eveneens onderbouwen.
Blaten doe je zelf. De overheid krijgt geld van belastingbetalers. Voor het besteden ervan denkt iedere partij iets anders. De huidige regering meent rijkere mensen met elektrische auto's te moeten sponsoren. De enigen die het hiermee eens zijn, zullen degenen zijn die hiermee financieel voordeel behalen. Alle anderen spreken hier schande van, behoudens enige meelopers met het IQ van een pinda.
 
Blaten doe je zelf. De overheid krijgt geld van belastingbetalers. Voor het besteden ervan denkt iedere partij iets anders. De huidige regering meent rijkere mensen met elektrische auto's te moeten sponsoren. De enigen die het hiermee eens zijn, zullen degenen zijn die
hiermee financieel voordeel behalen. Alle anderen spreken hier schande van, behoudens enige meelopers met het IQ van een pinda.

De regering meent ook jan modaal meer te moeten sponsoren met toeslagen en het innen van een lagere inkomstenbelasting ? De regering rekent de rijke elektro rijder hetzelfde % WW premie als jan modaal. Bij uitkering krijgt jan modaal 70%... jouw rijke elektro rijder veel minder want er zit een max aan. Etc....
Dat is zeker ook allemaal schande ? Hou toch op, je lijkt wel een gefrustreerde PVDA/SP rooie rakker. We delen met z'n allen de lusten en lasten en onder de streep betaalt 3x modaal daar meer de rekening van dan 1x jan modaal. Op deze manier heeft deze discussie totaal geen zin. Neem je laatste woord. Ik ga weer ontopic.
 
Laatst bewerkt:
Iemand blaat hier "jan modaal betaalt de rekening van de lease rijder die elektrisch gaat". Ik heb gevraagd om een uitleg. Niemand die daar antwoord op geeft, enkel wat niet onderbouwde opmerkingen en het anders formuleren van dezelfde statement. Dat is echter geen antwoord.
Zodra dat onderbouwde antwoord er komt (bijvoorbeeld hoe ziet die financiële geldstroom er dan uit) zal ik jouw vraag eveneens onderbouwen.

Er is al meerdere keren uitgelegd hoe Jan Modaal meebetaald aan de financiële voordelen die de eigenaar van een EV geniet.
Dat je die niet leest, of niet snapt, is niet mijn schuld.

Wanneer je op Google zoekt naar "financiele voordelen zakelijke elektrisch auto", kom je op de site van rvo.
Daar staan heel veel financiële voordelen voor (zakelijke) eigenaren en bestuurders van EV's

Allemaal betaald door de belastingbetaler, waarvan de meerderheid bestaat uit Jan Modaal (die dus geen leasebak heeft, geen onderneming heeft en geen, laten we een "goedkope" EV nemen, 35.000 euro heeft voor een auto).

Financiële ondersteuning elektrisch rijden | RVO.nl

Begrijp je nu de opmerking "jan modaal betaalt de rekening van de lease rijder die elektrisch gaat"?


Dit topic gaat over elektrisch rijden, niet over de hoogte van een uitkering.
Rijkaards hebben ook weer andere belasting technische voordelen
 
De regering meent ook jan modaal meer te moeten sponsoren met toeslagen en het innen van een lagere inkomstenbelasting ? De regering rekent de rijke elektro rijder hetzelfde % WW premie als jan modaal. Bij uitkering krijgt jan modaal 70%... jouw rijke elektro rijder veel minder want er zit een max aan.
Dat is zeker ook allemaal schande ? Hou toch op, je lijkt wel een gefrustreerde PVDA/SP rooie rakker. We delen met z'n allen de lusten en lasten en onder de streep betaalt 3x modaal daar meer de rekening van dan 1x jan modaal. Op deze manier heeft deze discussie totaal geen zin. Neem je laatste woord. Ik ga weer ontopic.
Ik heb het zelf niet slecht, maar ik voel me niet verbonden met mensen die gesponsord worden met een belachelijk dure auto.
 
Het is sowieso een kut topic dat alleen maar naar gezeik leid en nog meer gezeik na wat gezeikt te hebben en vervolgen gun je mekaar het licht in de ogen niet.

Zodra ik het me kan veroorloven ga ik me ook geld besparen tot ik er rijk van word. Hatsikidee.
 
Laat ze maar met de tram gaan, die rijdt al meer dan 100 jaar elektrisch.
O nee, want dan moeten ze een gratis kaartje...
 
Laat ze maar met de tram gaan, die rijdt al meer dan 100 jaar elektrisch.
O nee, want dan moeten ze een gratis kaartje...

Heeft de overheid daar meer inkomsten aan dan dat ze mislopen aan MRB + BTW op energie + bijtelling ?
Stel je voor dat het minder is ? Oei wat dan ? Ach dan verhogen ze de BTW een paar % punt. Betaalt iedereen wat meer om het te compenseren !
Vast geen schande. :P
 
Laatst bewerkt:
Heeft de overheid daar meer inkomsten aan dan dat ze mislopen aan MRB + BTW op energie + bijtelling ?
Stel je voor dat het minder is ? Oei wat dan ? Ach dan verhogen ze de BTW een paar % punt. Betaalt iedereen wat meer om het te compenseren !
Vast geen schande. :P
Ik ben niet politiek georiënteerd, maar er bestaat vast een nobeler streven dan een bepaalde groep in luxe wagens te laten rijden.
 
Laatst bewerkt:
Er wordt hier iedere keer gewauweld over jan modaal dit en jan modaal dat maar beseffen jullie jezelf wel dat maar 30% van de werkende bevolking modaal of hoger verdient?
Dit houdt dus in dat 70% niet modaal verdient maar wel mee moet betalen aan de zogenaamde milieu en klimaat regels.
MRB gaat voor iedereen minimaal met 10 euro per maand omhoog om die EV's te kunnen blijven sponsoren door de overheid.
En de energiekosten gaan omhoog enz enz.
Voor die 70% zijn dat wel enorme bedragen en ze gaan er never nooit niet de vruchten van plukken.
In tegendeel ze worden volledig kaal geplukt.
 
Er wordt hier iedere keer gewauweld over jan modaal dit en jan modaal dat maar beseffen jullie jezelf wel dat maar 30% van de werkende bevolking modaal of hoger verdient?
Dit houdt dus in dat 70% niet modaal verdient maar wel mee moet betalen aan de zogenaamde milieu en klimaat regels.
MRB gaat voor iedereen minimaal met 10 euro per maand omhoog om die EV's te kunnen blijven sponsoren door de overheid.
En de energiekosten gaan omhoog enz enz.
Voor die 70% zijn dat wel enorme bedragen en ze gaan er never nooit niet de vruchten van plukken.
In tegendeel ze worden volledig kaal geplukt
.

Dat is waar vermogende mensen compleet lak aan hebben.
Ze kunnen lekker experimenteren met hun dure electrische vehikels en preken over het milieu.:t
Dit terwijl jan met de pet zich schuldig mag voelen als hij zich een GS 500 kan en wil permitteren:')
 
Er wordt hier iedere keer gewauweld over jan modaal dit en jan modaal dat maar beseffen jullie jezelf wel dat maar 30% van de werkende bevolking modaal of hoger verdient?
Dit houdt dus in dat 70% niet modaal verdient maar wel mee moet betalen aan de zogenaamde milieu en klimaat regels.
MRB gaat voor iedereen minimaal met 10 euro per maand omhoog om die EV's te kunnen blijven sponsoren door de overheid.
En de energiekosten gaan omhoog enz enz.
Voor die 70% zijn dat wel enorme bedragen en ze gaan er never nooit niet de vruchten van plukken.
In tegendeel ze worden volledig kaal geplukt.
Er is ook een deel die geen interesse heeft om meer te verdienen omdat ze vrijwel geen belasting betalen en bij elk beetje meer inkomsten worden dat ergens bij een huursubsidie oid weer ingehouden.

Ook zijn de echt vermogende mensen niet zo geïnteresseerd in zo'n burgerlijke auto als een Tesla. Het zal eerder een ondernemer zijn 60+ uur per week werkt en zichzelf beloont met een dubbelmodaal salaris. Die betaalt in één jaar ruim voldoende belasting in allerlei vormen dat daar makkelijk die paar duizend euro belasting voordeel vanaf kan.
 
U houd van Trump, die doet het ook:

Fierce Fuel Systems

Heb je nog meer van die onzin? Hebben we dat gelijk allemaal gehad. Dadelijk krijgen we nog magneetjes op de brandstofleidingen.
Je moet wel een onwijze oen zijn om niet te snappen dat als er iets bestond om kostenefficiënt meer efficiëntie te halen uit benzine/diesel dat men dat allang gedaan zou hebben. Zeker in de transportsector.
Een verbrandingsmotor produceert warmte. Daar gaat energie verloren en dat gaat niet veranderen. Het is wat het is.
 
Heb je nog meer van die onzin? Hebben we dat gelijk allemaal gehad. Dadelijk krijgen we nog magneetjes op de brandstofleidingen.
Je moet wel een onwijze oen zijn om niet te snappen dat als er iets bestond om kostenefficiënt meer efficiëntie te halen uit benzine/diesel dat men dat allang gedaan zou hebben. Zeker in de transportsector.
Een verbrandingsmotor produceert warmte. Daar gaat energie verloren en dat gaat niet veranderen. Het is wat het is.
Ik ben er anders wel van overtuigd, als men nog meer men best zou doen, en het wat tijd geeft, men best zo ver kan gaan dat een motor ontwikkeld zou kunnen worden waarbij je met een auto rijdt aan de huidige prestaties aan amper 1 liter per 100km. Alleen heeft dat veel tijd nodig, en wordt je als topcrimineel beschouwd als je van brandstof houdt.

Maar dat je als politieker (of ander soort rijk mens) een amper gebruikt olympisch zwembad aan je huis verwarmt heel het jaar door, daar is niks mis mee natuurlijk.

Als je voor de jaren 40 leefde, en zou zeggen dat je na het jaar 2000 een auto zou maken met een 1,2 liter motor met 140 pk en een verbruik van 6 liter per 100 km zou dat geresulteerd hebben met het op de brandstapel belanden. Toen maakte men 3 tot 5 liter motorblokken en verbruikten ze 20 liter. Accelereren deden ze in 20 seconden van 0 naar 100. Geen kat die ook maar vermoedde hoe "goed" de technologie vandaag zou zijn ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar waarom toch niet massive toegepast in deze Groene Tijden:


Ze claimen 13% minder brandstof en 4% minder CO2
De C uit CO2 kan alleen uit de brandstof komen en deze wordt in de huidige motoren al zo goed als volledig gebruikt tijdens de verbranding.
Dus waar halen ze de extra C ineens vandaan om het verschil tussen de 13% en de 4% te verklaren.

Ook stellen ze dat de compressie flink toeneemt en dat is het hele idee achter waterinjectie.
Het is immers al een héél oud systeem dat vroeger wel in de binnenvaart werd gebruikt.
Het grote nadeel van een hogere compressie is dat je ook de stikstof uit de lucht gaat verbranden en daarmee creeer je NOx-en.
NOx-en zijn zwaar kankerverwekkend en dit is juist de reden dat diesel zo vervuilend zijn ondanks dat ze minder CO2 uitstoten dan een benzinemotor.

Hetzelfde bereik je ook door een turbo op een motor te zetten. Motoren worden dan ook zuiniger maar stoten wel meer NO-xen uit.
 
Juist door de water toevoeging blijft de Temp achter, en door het FlashSteam effect meer expansie.

We hebben over 12.000 uur getest met Emulsified fuels op verschillende Motoren, draaien schoner en meer Eff.!

Kom hier langs als je tijd en zin hebt?

Een van de opstellingen, met kleine Farymann;

1549987134001.png
 
Juist door de water toevoeging blijft de Temp achter, en door het FlashSteam effect meer expansie.

We hebben over 12.000 uur getest met Emulsified fuels op verschillende Motoren, draaien schoner en meer Eff.!

Kom hier langs als je tijd en zin hebt?

Een van de opstellingen, met kleine Farymann;

Bekijk bijlage 1353509

Prima maar in vind Mallorca een beetje ver weg...
 
Ach, het inkomen van mijn huishouden is bovenmodaal en wij betalen voornamelijk en krijgen uiteraard geen subsidies e.d. Zie ik toch nog eens wat van mijn geld terug ;)

Op termijn zou ik wel willen overstappen naar zowel een electrische auto als motor overigens.
 
Het is gewoonweg zielig om te zien hoe sommigen hier polariseren, frustrerend en kinderachtig gedrag vertonen en moeten afgeven op die zogenaamde rijke elektro lease rijder. Wat is jullie probleem ? Kun je alleen afgunst vertonen naar diegene die het financieel beter heeft dan jou ? Die Tesla rijder bedenkt de regels en wetgeving niet. Hij maakt er gebruik van. De volgende keer als je die Tesla rijder ziet en erop wil spugen kun je ook denken dat die persoon waarschijnlijk een succesvol ondernemer of manager is die een bedrijf oprichtte of groot maakte door zelf jarenlang keihard te werken en mogelijk zelfs privé financiële risico's heeft genomen om dat te bereiken. Doorgaans zijn het de mensen die werkgelegenheid creëren voor velen van ons.

En kijk eens in de spiegel zodra je straks zelf besluit een nieuwe of 2e hands Zoe, Leaf of Prius of wat voor elektro auto dan ook te kopen. Daar heeft de overheid geen BPM van gevangen waardoor de auto voor jou een lagere aanschafwaarde kent en ze vangen van jou geen MRB meer. Heb je er dan ook zoveel moeite mee dat jouw voordeel gefinancierd wordt door de mensen die zich dat niet kunnen permitteren ? Je bent een grote hypocriet als je er dan geen moeite mee hebt en/of het zo nog nooit beredeneerd hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan