Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Brammo Empulse Electric Bike Has Actual Clutch And Gear Transmission | OhGizmo!

Speciaal voor jou, met koppeling en versnellingsbak terwijl je die helemaal niet meer nodig hebt. Want ze zijn er zo aan gewend hè...

Net zoals een "tank" op een electrieke brommer,die totaal geen functie heeftO-)

Een ingebouwd boodschappen mandje of koelbox heeft een veel grotere meerwaarde:t
Maak het dan zo,om een electrisch statement te maken
madass.jpg


Electrieke ontwerpers zijn ook een soort van conservatief (of bang dat men teveel afwijktO-))
 
De tijd is rijp voor een comeback :+ Elektromotor koppelingshendels voor hipsters op electro café racers.
Allemaal goed en wel ... maar om even terug te gaan over auto's ...
Buiten het feit dat ik nog minder middelen heb dan jan met de pet, en zijn neef, jan modaal, en het er toch mee eens ben dat de rijkeren die peperdure elektro auto's rijden om een "groene status" neer te zetten, wel degelijk gesponsord worden door de staat, die dat bij twee voornoemde neven haalt, ben ik NIET afgunstig op dezen.

Ik ben liefhebber van cabrio auto's. Wanneer gaat er nu eens een elekteische cabrio komen?

En kom nu niet af met een smart he, dat is niet eens een auto, en de "cabrio" versie daarvan is niet eens een echte cabrio.
 
Allemaal goed en wel ... maar om even terug te gaan over auto's ...
Buiten het feit dat ik nog minder middelen heb dan jan met de pet, en zijn neef, jan modaal, en het er toch mee eens ben dat de rijkeren die peperdure elektro auto's rijden om een "groene status" neer te zetten, wel degelijk gesponsord worden door de staat, die dat bij twee voornoemde neven haalt, ben ik NIET afgunstig op dezen.

Ik ben liefhebber van cabrio auto's. Wanneer gaat er nu eens een elekteische cabrio komen?

En kom nu niet af met een smart he, dat is niet eens een auto, en de "cabrio" versie daarvan is niet eens een echte cabrio.
Toen ik op de zeevaartschool zat had een klasgenoot zelf een cabrio gemaakt van een VW Kever. Gewoon met de ijzerzaag, en tape over de scherpe randen.:t
 
Het is gewoonweg zielig om te zien hoe sommigen hier polariseren, frustrerend en kinderachtig gedrag vertonen en moeten afgeven op die zogenaamde rijke elektro lease rijder. Wat is jullie probleem ? Kun je alleen afgunst vertonen naar diegene die het financieel beter heeft dan jou ? Die Tesla rijder bedenkt de regels en wetgeving niet. Hij maakt er gebruik van. De volgende keer als je die Tesla rijder ziet en erop wil spugen kun je ook denken dat die persoon waarschijnlijk een succesvol ondernemer of manager is die een bedrijf oprichtte of groot maakte door zelf jarenlang keihard te werken en mogelijk zelfs privé financiële risico's heeft genomen om dat te bereiken. Doorgaans zijn het de mensen die werkgelegenheid creëren voor velen van ons.

En kijk eens in de spiegel zodra je straks zelf besluit een nieuwe of 2e hands Zoe, Leaf of Prius of wat voor elektro auto dan ook te kopen. Daar heeft de overheid geen BPM van gevangen waardoor de auto voor jou een lagere aanschafwaarde kent en ze vangen van jou geen MRB meer. Heb je er dan ook zoveel moeite mee dat jouw voordeel gefinancierd wordt door de mensen die zich dat niet kunnen permitteren ? Je bent een grote hypocriet als je er dan geen moeite mee hebt en/of het zo nog nooit beredeneerd hebt.
Ik heb helemaal geen auto dus ik bespaar het meest van allemaal.
Nu nog de motorfiets en het telefoonabonnement weg en dan word ik slapend rijk.
Maar even terug naar wat berichten eerder, ik zie voor mij geen besparing om van benzine naar elektrisch over te stappen wanneer ik eerst €15000,- extra moet gaan uitgeven. Al zou het verschil 0,20€ per gereden km zijn. Het gaat dan pas na 75000km zijn dat ik werkelijk iets ga besparen. En dan betwijfel ik dat dat gehaald gaat worden die 20ct per km. Dat is dan voor mij zo’n 12 tot 15 jaar. Nou joepie, wat een vreugde.
 
Vandaag nog iets leuks meegemaakt.
Ik was vandaag mijn motor wat aan het voorbereiden om een tochtje te maken (ketting smeren en olie checken)
Liet de motor effe warmdraaien.
Onopgemerkt stond een ukkepuk van een jaar of 6 samen met haar grootmoeder te kijken.(ik had ze niet opgemerkt)
Toen ik het contact uitzette en de motor uitstond hoorde ik grootmoeder tegen de jonge dame zeggen "da's jammer he?"refererend naar het verstommen van het geluid:)
Er is dus nog hoop:t:+
 
Ach, in België is er een wet in de maak dat elektrische voertuigen vanaf een bepaalde datum verplicht zal zijn met kunstmatig geluid uitgevoerd te worden vanwege niet gehoord te worden, want a ja, ge snapt dat toch dat voetgangers en fietsers een auto niet zien aankomen, omdat ze aan het texten zijn ...

Motoren zullen ook volgen.
Kan je binnenkort dus in een menu een geluidje kiezen, wat wordt het vandaag, een zacht lopende viercillinder, een roffelende 2 cil, of een stampende 1 cil? Jankende 2 tact? Open pijpen of niet? V8 geluidje? Ohw, dat laatste moet ik nog downloaden ... hehe! Kijk nu! Voor 5€ extra kan ik er nog een vliegtuig geluidje bijkrijgen ook, de gezichten die daarop volgen zijn die 5€ zeker waard, doen dus!
 
Ik zou gaan voor het geluid van een Rolls Royce Merlin, 12 cilinders en 27 liter en die hebben geen dempers.
Wegens copyright rechten (of hoe heet dat ook?), zou ik verwachten dat daar een hoger prijskaartje aan hangt, maar je krijgt er wel een hemels ... eu ... hels geluid voor in de plaats! :9~
 
Ach, in België is er een wet in de maak dat elektrische voertuigen vanaf een bepaalde datum verplicht zal zijn met kunstmatig geluid uitgevoerd te worden vanwege niet gehoord te worden, want a ja, ge snapt dat toch dat voetgangers en fietsers een auto niet zien aankomen, omdat ze aan het texten zijn ...

Motoren zullen ook volgen.
Kan je binnenkort dus in een menu een geluidje kiezen, wat wordt het vandaag, een zacht lopende viercillinder, een roffelende 2 cil, of een stampende 1 cil? Jankende 2 tact? Open pijpen of niet? V8 geluidje? Ohw, dat laatste moet ik nog downloaden ... hehe! Kijk nu! Voor 5€ extra kan ik er nog een vliegtuig geluidje bijkrijgen ook, de gezichten die daarop volgen zijn die 5€ zeker waard, doen dus!

En dan kun je het geluid aanpassen door voor €500 een nep slip on to monteren waarmee het een stoerder geluidje afspeelt _O-
 
Die Tesla rijder bedenkt de regels en wetgeving niet. Hij maakt er gebruik van.

Eens. "Gebruik maken van het systeem".

Mag ik daar een gewetensvraag tegenover stellen? Kun je deze stelling ook volhouden als het om een "steuntrekker" gaat? Iemand die (al dan niet handig) "gebruik maakt van het systeem"?

Zo ja, dan :t

Als je dat niet kunt, dan moet je zelf ook ff in de spiegel kijken.
 
Beetje appels met peren..

Dan kun je beter de vergelijking maken met een oldtimerrijder die belastingvrij in een 40+ jaar oude auto op lpg rijd.






Ik kijk niet in de spiegel, maar kruip zo wel weer terug onder mijn 40+ oldtimer om de lpg instaltie verder aan te sluiten :+.
 
Over dat gebruik maken van het systeem.
Daarmee zijn de grijskenteken auto's voor particulieren onaantrekkelijk gemaakt en is de hele oldtimer wereld verziekt en geruïneerd geworden.
Dat werd veel te aantrekkelijk en kostte de (r)overheid veel te veel geld.
En nu mag dat met bakken tegelijk over de balk gesmeten worden voor een paar van die ev's en het milieu?
Lekker consequent
 
Terug
Bovenaan Onderaan