Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Over dat wat nuttigs doen voor een uitkering.
Moet je eens zien hoe goed dat uit heeft gepakt in de werkplaats van de NS in Tilburg.
Gaat nu minimaal 500.000euro extra kosten en gaat ten koste van de gezondheid van die mensen.

Dom wauwelen wordt voor velen steeds makkelijker zo te lezen hier.

Lezen is ook een kunst. Ik had het over papier prikken langs de weg. Dat is ietsje anders dan treinstellen schuren.....8)78)78)7Btw ook weer zo'n dwaling van de overheid.....
 
Man, man, wat een onzin.

Ja, de media riep idd 700 miljoen en geen 6 miljard.8)7
Dit was berekend o.b.v. de Tesla van een ton en dat iemand die een Tesla van een ton kocht dan wel een BMW van een ton zou hebben gekocht.

BMW klopt dan nog wel maar toen ik mijn Tesla kocht reed in een 5 jaar oude BMW die ik privé reed en dus geen belasting betaalde over die auto.
Nu betaal ik 4% van bijna een ton aan bijtelling en dus ben ik veel meer belasting gaan betalen.
Bij verreweg de meeste is dit zo gegaan, of minder extreem omdat ze anders een auto van 40 of 50K€ hadden gekocht en dus gaat de berekening volledig mank.

Maar het is zo lekker scoren aan de borreltafel.:r

Wat heb jij een ongelofelijke plank voor je kop zeg. |(

De bijtelling (4% in 2018) voor jouw Tesla is ongeveer 185 euro/maand, bij een jaarinkomen van 75.000 p/j.
Daar kun je met geen mogelijkheid een BMW, of welke andere auto, voor rijden.
Een VW Golf van 25.000 euro kost ongeveer 225 euro per maand, bij een jaarinkomen van 50.000 p/j.
Lekker eerlijk verdeeld...

Bovendien krijg je door subsidies ongeveer 70.000 euro terug van 100.000 euro kostende hok, waardoor je dus bijna even veel betaald als die VW Golf.
Dus lul niet zo slap dat je meer belasting bent gaan betalen, want dat verdien je met je Tesla dubbel en dwars terug...


Subsidies voor huur, hypotheekrente, kinderbijslag of kinderopvang, zijn subsidies waar vele mensen gebruik van maken, van arm tot rijk.
Subsidies voor EV's is slechts voor de happy few.

Dat jij blijkbaar bij de happy few hoort en er gebruik van maakt snap ik wel. Ik geef je zelfs groot gelijk.
Maar dat je het hier probeert recht te praten dat het terecht is dat deze subsidies er zijn, zegt genoeg over jou '(
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
Vraag jezelf ook eens af waarom er beunhazen zijn?

Grotendeels omdat veel mensen er behoefte aan hebben om bij een beunhaas terecht te kunnen.

Wat onder aan de streep uiteraard met het financiële plaatje heeft te maken.

Ik heb zelf ook vaak zat een beunhaas boven een bedrijf verkozen, omdat ik dan honderden, soms 1000+ euro's kan besparen.

Je portemonnee word aan alle kanten leeg getrokken, dus ze moeten niet raar staan te kijken als ik vervolgens uitwijk naar goedkopere alternatieven.
 
Subsidies voor huur, hypotheekrente, kinderbijslag of kinderopvang, zijn subsidies waar vele mensen gebruik van maken, van arm tot rijk.
Subsidies voor EV's is slechts voor de happy few.
Wie levert de grootste bijdrage in het financieren van al die subsidies, aftrekposten en toeslagen waar iedereen van arm tot rijk gebruik van kan maken ?
We hebben een progressief belastingstelsel, hoe meer je verdient hoe meer je % afdraagt. Een heel sociaal stelsel. En wie klaagt hier het meeste ? Degene die het minst afdraagt. Klagen over de overheid en vol afgunst zijn jegens anderen die het beter hebben dan henzelf. Waarom zitten allemaal die klagers die het zo goed weten niet achter een bureau in Het Torentje. Toch een gebrek aan bepaalde competenties of te indolent misschien ? Laten we alle belastingen, subsidies en toeslagen afschaffen. Ieder houdt zou eigen broek omhoog. Dan kom je er snel genoeg achter wie het meeste "profiteert" van alle regelingen die de overheid heeft opgezet. Zetten we daarna de discussie hier voort.
 
He, zend Fox news hier ook uit?
Jerry Springer is onderweg naar de studio in Hilversum ... in een 120k€ dure Tesla. Onderweg al een paar "anti EV demonstranten" overhoop gereden die probeerden NSB stickers op zijn auto te plakken _O-
 
Wie levert de grootste bijdrage in het financieren van al die subsidies, aftrekposten en toeslagen waar iedereen van arm tot rijk gebruik van kan maken ? blabla
De mensen die tot 2x modaal verdienen. Daarboven zijn zoveel regelingen en sluipwegen dat je netto minder betaald dan een modaalverdiener.
Rare discussie, het lijkt of de schapen de wolf verdedigen.
 
Wie levert de grootste bijdrage in het financieren van al die subsidies, aftrekposten en toeslagen waar iedereen van arm tot rijk gebruik van kan maken ?
We hebben een progressief belastingstelsel, hoe meer je verdient hoe meer je % afdraagt. Een heel sociaal stelsel. En wie klaagt hier het meeste ? Degene die het minst afdraagt. Klagen over de overheid en vol afgunst zijn jegens anderen die het beter hebben dan henzelf. Waarom zitten allemaal die klagers die het zo goed weten niet achter een bureau in Het Torentje. Toch een gebrek aan bepaalde competenties of te indolent misschien ? Laten we alle belastingen, subsidies en toeslagen afschaffen. Ieder houdt zou eigen broek omhoog. Dan kom je er snel genoeg achter wie het meeste "profiteert" van alle regelingen die de overheid heeft opgezet. Zetten we daarna de discussie hier voort.

Mooi stukje en zit zeker een kern van waarheid in.
Maar als je de moeite neemt om een bepaalde passage van mijn reactie te quoten, wil je dan ook de moeite nemen op de rest van mijn reactie te reageren?

Of vind jij het "sociaal", dat het zakelijk rijden van een 100.000 euro kostende Tesla goedkoper is dan een 30.000 euro kostende Golf?
Zowel in bijtelling als in aanschaf (met de bijbehorende subsidies)
 
De mensen die tot 2x modaal verdienen. Daarboven zijn zoveel regelingen en sluipwegen dat je netto minder betaald dan een modaalverdiener.
Met 2x modaal zit je amper in de 52% schaal. Laat me niet lachen. En betaald is met t en niet d.
Waar zijn al die regelingen en sluipwegen dan. Ik kom ze niet tegen als ik mijn aangifte invul. Enige "voordeel" dat ik heb is dat mijn hypotheekrente aftrek max. is. Gooi ze maar op tafel die "zoveel regelingen en sluipwegen" van je... Laat ze ons maar zien.
 
Of vind jij het "sociaal", dat het zakelijk rijden van een 100.000 euro kostende Tesla goedkoper is dan een 30.000 euro kostende Golf?
Zowel in bijtelling als in aanschaf (met de bijbehorende subsidies)

Vind jij het sociaal dat jan modaal zich een 2e hands Prius kan veroorloven en daarmee MRB vrij rijdt... terwijl de minima MRB betaalt voor een 20 jaar oud Golfje ?
Vind jij het sociaal dat mensen met een ongezonde levensstijl dezelfde basispremie betalen als gezonde ?
Zo kun je veel triviale vergelijkingen opsommen.....

Ik vind dat de overheid een goed stelsel heeft opgezet en krijg de indruk dat diegene die er het meeste baat bij heeft er de minste waardering voor kan opbrengen.
 
Kijk eens naar de onzin die je uitkraamt: land verradende NSB'ers... incompetente overheid, krankzinnige subsidies..... Veelzeggend |(
En dan niet op de argumenten ingaan...typisch voor een deuger die met het geld van een ander goede sier wil maken.
 
Huurtoeslag zijn alleen de verhuurders beter van geworden.
Zorgtoeslag alleen de verzekeraars.
Zonder deze toeslagen was het allemaal niet zo krankzinnig duur geworden want dan had meer als 70% van de Nederlandse bevolking het niet kunnen betalen.
 
Wat heb jij een ongelofelijke plank voor je kop zeg. |(

De bijtelling (4% in 2018) voor jouw Tesla is ongeveer 185 euro/maand, bij een jaarinkomen van 75.000 p/j.
Daar kun je met geen mogelijkheid een BMW, of welke andere auto, voor rijden.
Een VW Golf van 25.000 euro kost ongeveer 225 euro per maand, bij een jaarinkomen van 50.000 p/j.
Lekker eerlijk verdeeld...

Bovendien krijg je door subsidies ongeveer 70.000 euro terug van 100.000 euro kostende hok, waardoor je dus bijna even veel betaald als die VW Golf.
Dus lul niet zo slap dat je meer belasting bent gaan betalen, want dat verdien je met je Tesla dubbel en dwars terug...


Subsidies voor huur, hypotheekrente, kinderbijslag of kinderopvang, zijn subsidies waar vele mensen gebruik van maken, van arm tot rijk.
Subsidies voor EV's is slechts voor de happy few.

Dat jij blijkbaar bij de happy few hoort en er gebruik van maakt snap ik wel. Ik geef je zelfs groot gelijk.
Maar dat je het hier probeert recht te praten dat het terecht is dat deze subsidies er zijn, zegt genoeg over jou '(

Welke subsidie krijg ik dan? Naam en rugnummers noemen komop.
Je krijgt alleen kortingen op belastingen die ik anders ook nooit zou hebben betaald.

Je vergelijkt situaties die nooit zouden plaatsvinden.
De keuze was een Tesla of een tweedehands auto privé gaan rijden.
Dat was de keuze en dat vergelijk moet je maken.

Dat heeft niets met rechtpraten te maken maar met onweerlegbare feiten.
Dat je het nodig vind om persoonlijk kwalificaties te uiten over iemand die je niet kent omdat je weet dat je argument nergens opslaat, dat zegt nu juist weer veel over jou. De werkelijkheid interesseert je blijkbaar niets zolang je onzinnige borrelpraat argument maar kunt spuien.:r
 
Soowhhh heeee.
De laatdunkendheid druipt er vanaf hier zeg voor de gewone hardwerkende man.
Wees blij dat die er zijn en jou troep en ellende op willen knappen.
Zonder riool en grondwerk en vuilnisophalers zou jij letterlijk in je eigen troep om komen.
Of de gewone elektriciens, timmerlui, bouwvakkers enz enz.
Of een verpleegkundige die goed voor je zorgt of voor een mede familie lid.
Zijn allemaal van die jaloerse profiteurs in jou wereld.
Dat ev rijden doet wel wat met je. Soort übermensch worden. Die hadden we zo'n 80 jaar geleden ook.

Dit is totaal nergens gezegd nog geschreven.
Dit is blijkbaar hoe jij zelf graag deze mensen ziet en dat zegt dan weer heel veel over jou.:r
 
Het valt op dat een aantal mensen hier er blijkbaar moeite mee hebben om een feitelijke discussie te voeren.

Wanneer ze betrapt worden op deze feitelijke onjuistheden dan vervallen ze in het wegzetten van andersdenkende in, landverraders, NSB-ers en profiteurs.
Dat is een niveau van discussiëren die zo ver beneden peil is dat ik daar niet meer aan mee wens te doen.
 
'Doe ff normaal man' , het lijkt de politiek wel :+.

Het is hoog tijd dat iedereen weer de brommer uit de winterslaap haalt en even lekker gaat rondtuffen(of 'rondzoomen' in het geval van EV's)
 
Dit is totaal nergens gezegd nog geschreven.
Dit is blijkbaar hoe jij zelf graag deze mensen ziet

Als je even de moeite neemt om ook de postings er boven te lezen dan zou je, mits je enige vorm van begrijpend Nederlands lezen beheerst, hetgene wat ik geschreven heb beamen ipv omkeren en tegen mij te willen gebruiken.
Om het niveau van een discussie even aan te geven van jou kant uit.
En niet meer mee willen discussiëren daar zijn er niet veel rouwig om.
Behalve misschien de milieu fanatiekelingen
 
Persoonlijk een groot voorstander van brandende fakkels en hooivorken,
niet dat laffe gelul van gele hesjes en een paar arme donders , die net zo hard genaait als -jou- zijn, op de
snelweg te sarren.


Wist je dat we in Nederland, het afval voor verbranding, opmengen met geïmporteerd plastic afval , omdat ons afval - zo schoon is -
Dat het niet fatsoenlijk wilt branden in de ovens ?
Komen elke dag letterlijk scheepsladingen afval aan, om hier in Nederland te verbranden.


.. Wist je dat, dit ook groene stroom word genoemd ? ...

Nee nooit geweten dat dat ook groene stroom wordt genoemd, wel van zon en wind energie, maar dat is logisch, elke verbrandingsvorm is geen groene energie, op 1 na dan, dat leg ik nog wel een keertje uit als ik daar zin in heb. Ik lees even wat mee en ik lees veel onzin en onterechte angsten.
Fossiel is en blijft git zwarte energie, kolen stroom is ook zwart, maar omdat het rendement een enorm stuk hoger is ben je alsnog beter uit.
Fossiel is niet herbruikbaar, je blaast het in de lucht en ook in de longen van jouw kinderen en vrouw enz, enz.
EV accu,s zijn degelijk recyclebaar, juist omdat er dure materialen inzitten die heel mooi en goed weer gebruikt kan gaan worden. Een EV accu gaat gewoon een voertuig leven mee, meestal zelfs 2 a 3 voertuiglevens. Als een ev accu niet meer bruikbaar is voor vervoer ( accu is dan 80 tot 85%) dan zal deze de komende 20 a 30 jaar gebruikt worden als opslag voor zelf gewonnen energie in bv bedrijven, gebouwen en huishoudens. Kijk maar naar de Jaarbeurs in Utrecht. Die werken met zonne energie en accu,s en draaien geheel zonder externe leveranciers, Het Johan Cruijff stadion ook, en ik ben er vast nog veel vergeten.
Het voordeel van een accu is dat deze keer op keer energie kan opslaan en weer afgeven.
Ook snap ik de angst voor elektrische motoren.
Leuk is natuurlijk dat juist de mensen die er nog nooit mee hebben gereden de meeste commentaren en kritiek hebben en dat ze het ook het beste weten. We zijn al 120 jaar plofbrommer gewend, dat zit vast in onze reptielenbrein, deze hebben we allemaal.
Deze zorgt voor basis overlevingsdrang, of weglopen, of verstoppen of aanvallen, eerder een instinct die wij nog hebben toen we nog met een knuppeltje achter de kippen gingen rennen.
Deze zorgt ervoor dat we graag de comfortzone opzoeken en in willen blijven. Daarom koesteren we nog steeds de oude techniek van 120 jaar terug. Vaders kwam thuis op de motor, de straat stond blauw van de ( 2 takt ) rook en iedereen hoorde hem thuis komen en weer weggaan. Dat geeft ons onbewust een veilig gevoel, we kennen dit al ons leven lang.
Maar wees gerust, elektrisch motorrijden is heel leuk en met een Energica heb je 200nm koppel beschikbaar over bijna het gehele toeren bereik, en dat is heerlijk rijden. En we missen het geluid wat we al ons hele leven kennen, ja klopt, reptielenbrein weer he ;-)
Maar ook de Energica maakt herrie, vooral als je vol optrekt klinkt het zeer krachtig.
Deze heeft een wisselstroom borstelloze motor, speciaal hier voor gekozen om bij rustig rijden en optrekken alles makkelijk beheersbaar te houden.
Maar net zoals met alle nieuwe technieken bieden we enorm veel weerstand, zoals de cd speler, nieuwe besturingsprogramma,s van computers, smartfoons enz, enz.
Bij gebruik blijkt dat we er heel snel aan zullen wennen, dan weet je al snel niet meer beter.
Ook voor de Energica, mensen die zo,n motor een weekje hebben gehuurd rijden dan eerst onwennig weg met hun eigen motor, dan komen ze erachter hoeveel handelingen je moet verrichten om weg te kunnen rijden.
Dus ik zou zeggen, je kan bij mij een Energica huren, de Eva of de Ego om eens te ervaren wat het is, je zal merken dat je andere belevenissen terug krijgt en dat het laden onderweg eigenlijk geen probleem is. Natuurlijk zijn er mensen die een BMW R1200RT hebben die in 1 ruk naar Italie gaan rijden, die na 600 km volgas moeten tanken wat ze binnen 1 minuut lukt en direct vanuit Zwitsterland de volgende 600km doorknallen.
Voor deze mensen is het juist belangrijk om nooit van motor te veranderen, 24 liter tanken binnen 1 minuut en volgas 600 kn ermee af te raffelen zonder rust vind ik best wel bijzonder.
Maar kijk eens even op www.electricmotorcycles,nl naar de voorwaarden en in de regio Almere Apeldoorn kan je bij mij een Energica huren, onderhouden, leasen en kopen.
Zie het meer als een aanvulling dan een vervanging, de motorwereld loopt altijd achter.
Voordeel van elektrisch is dat de dijken weer toegankelijk worden.
Even korte antwoorden op de vragen,
veel herrie scheelt levens pure onzin, in de file hoor je een motor pas bij het werkelijke passeren.
Actieradius Fabriek geeft 200 km op, is onzin, 150 km zit meer in de buurt.
Laden Thuis aan het netstroom van geheel leeg naar 100%, 3 uur
Fastned snelladen 15 minuten.
En Fastned heeft een ruime landelijke dekking, maar bij lekker rijden is elke rookstop, plaspauze en koffiepauze even stekkeren. Het is vaak even omdenken.
Maar motorrijden is leuk, en elektrisch blijft ook leuk, vooral het enorme koppel.
De Eva heeft een top van 204 km/u en is begrenst.
De Ego doet 240 tot 250 km/u en is ook begrenst.
De accu gebruik je software matig maar 35%, er is een racekit beschikbaar die deze begrenzingen wegneemt, actieradius neemt behoorlijk toe, alleen vervalt de garantie op de accu.
Gelukkig zijn we nog allemaal vrij in onze keuzes wat je wilt rijden.
Echt zo erg is elektrisch rijden niet, leuk voordeel is dat het onderhoud ook enorm laag is ter vergelijk van een ice ( internal combustion engine).
 
Ik vind mijn motor ook superrelaxed :t

en nee , ik ben niet tegen elektrische motoren , maar voor mezelf heb ik er totaal geen interesse in ,
voor wie dat wel heeft zal t prima zijn :t dan maar ouderwets ik kan daar best mee leven iig *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan