Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als die een auto vervangt is het goed, maar in plaats van een gewone fiets is het slecht.
Maar met een gewone fiets ga je weer zwaarder ademen, meer CO2 dus.Ook weer niet goed dus
Als je daar niet tegen kan, snap ik best dat jij op een stofzuiger met accu rijdt. Begin dan maar nooit aan seks.lawaai maakt, trilt, stinkt etc.
Is dit denigrerend ?Goed zolekker denigrerende opmerkingen plaatsen, dat zet zoden aan de dijk
Is dit denigrerend ?
Joh, lees eens terug wat ik allemaal over me heen krijg, daarbij vergeleken ben ik héééél erg netjes...
Is dit denigrerend ?
Joh, lees eens terug wat ik allemaal over me heen krijg, daarbij vergeleken ben ik héééél erg netjes...
Je vergeet El Nino nog ?Jongetjes,
Maak je niet zo druk. Ik ben al wat ouder en toen ik nog een klein akakootje was kwam onze premier Joop den Uyl op tv vertellen dat de olie bijna op was. Wij moesten daar veeeel zuiniger mee omgaan dan wij tot dan deden. En we mochten op zondag ook niet meer auto rijden want voor je het wist was alle olie op en konden we helemaal niet meer autorijden. De regering verwachtte dat zo rond 1995 alle olie wel op zou zijn.
Een paar jaar later was er een probleem met zure regen, daarvan gingen alle bomen dood. En wij daarna dus, want geen leven op onze planeet zonder bomen. Dat werd veroorzaakt door uitlaatgassen van auto’s en de uitstoot van de industrie.
Nog een paar jaar later hadden we een gat in de ozonlaag. Als wij op de manier waarop we toen leefden door zouden gaan, nou dan zouden we allemaal levend verbranden.
En nu stoten we teveel cee oo dinges uit.
Maar morgen is het mooi weer en start Akako zijn 34 jaar oude Guzzi op om eens een lekker eindje te gaan rijden. En dat hou ik echt nog wel een tijdje vol. Cee oo discussie of niet.
Dit topic gaat over de toekomst van motorrijden. Een stoommachine mag dan machtig zijn, je hebt er niets aan voor het motorrijden behalve dat er technieken van zijn geleend.Wat belangrijk is voor alledag? Ik heb vanmorgen boodschappen gedaan voor de hele week bij de supermarkt hier op 400 meter afstand en omdat ik twee kratten boodschappen meeneem, een koelbox en een paar kratten bier ga ik met de auto want dat kan ik niet sjouwen.
In dit geval de Peugeot 206 van 16 jaar oud die ik al 14 jaar heb en het altijd probleemloos heeft gedaan. Maar morgen ga ik met de hond naar het bos en dan gaan we met de Mazda MX5 en met het dak open, want dat is veel leuker, heeft een hogere genotsfactor zeg maar.
En idd is zo'n stoomlocomotief niet handig en voordat je rijdt ben je uren bezig. Maar ga er maar eens mee rijden en bedien dat monster maar eens, dan praten we verder.
Wat jij beschrijft is nostalgie. Prima, ik gun het je van harte en ik leef met je mee waar het om je freule gaat.Jij hebt een elektrische motor en je bent er heel tevreden mee en dat vind ik oprecht heel fijn voor je. Maar je hebt niet in de gaten dat je ons, wij die jouw mening niet delen, min of meer neerzet als onbenullig, nietweters. En ik ben overtuigd van je goede bedoelingen hoor, maar meningen verschillen heel simpelweg gewoon en ik geniet van een 62 jaar oude Norton, waar ik samen met mijn prachtige freule 53 jaar geleden mooie reizen mee maakte. Dat geeft een heel goed gevoel en ik voel haar in gedachte achter me zitten.
Dat heeft verder niks met de techniek te maken hoor, maar ik weet tot in detail hoe die motor functioneert, hoe de dynamo werkt in samenwerking met de mechanische/elektrische spanningregelaar, hoe de magneetontsteking werkt, hoe de carburateur werkt en ik kan alles zelf doen aan zo'n motor.
Dat fascineert mij en met alle respect: een elektrische motor vind ik net zo interessant als de stofzuiger en de wasdroger, maar dat is mijn strikt persoonlijke mening.
Ik dring jou die mening niet op, sterker: ik raad je dringend af om zo'n klassieke Engelse twin te gaan rijden want hij is net iets moderner dan die stoomlocomotief, maar niet erg handig voor het dagelijkse van A naar B geneuzel.
Wat ik wel bespeur bij de fans van de elektrische voertuigen is dat ze die min of meer aan ons proberen te 'verkopen' en ik krijg het gevoel dat wij, die daar geen fan van zijn een beetje als achterlijk worden beschouwd.
De elektrische auto was er al meer dan 100 jaar geleden, maar net als met de brandstofauto moest er nog veel gebeuren om er een heden ten dage goed bruikbaar ding van te maken.En dan komen we natuurlijk bij het klimaat. Welnu, de elektrische auto was er 100 jaar geleden al en als je nu met een elektrische auto/ motor gaat rijden om het milieu te plezieren, vergeet het maar. Het is niet eens een druppel op de gloeiende plaat, het is een molucuul op de gloeinde plaat want je rijdt langs een bedrijf dat per uur vele kilo's bende de lucht in blaast, je rijdt langs een vliegveld die tonnen troep de lucht ik blaast en je komt langs een paar kolencentrales die....enfin.
En het kan niet meer zeg je? Nee hoor, het lukt mij prima om die zuigers op en neer te krijgen en als ik vanavond besluit om even naar Parijs te rijden, dan stap ik in de Peugeot, tank hem vol om de hoek in drie minuten en rijd in een keer naar Parijs en als ik onderweg stop hoef ik niet te wachten bij de laadpaal, maar ga ik ff pissen, neem een bakkie leut en een stuk dood dier en rijd vrolijk weer verder, de kachel op lekker warm en ik hoef geen jas aan om stroom te besparen.
Wat je leuk en mooi vindt mag je helemaal zelf weten.
Is dit denigrerend ?
Joh, lees eens terug wat ik allemaal over me heen krijg, daarbij vergeleken ben ik héééél erg netjes...
Ja klopt. Beide zijn goed hoor.Gisteren om 20:59 reageerde je op precies dezelfde quote heel anders.
Wat is het nu
Ik geloof ook helemaal niet dat dat een probleem is van mijn kant...Ik vind jou in andere discussies vaak briljant, maar in deze discussie ga je in mijn beleving wel eens vrij ver.
Meningen mogen verschillen, gelukkig mag dat in dit land en als we het ergens over oneens zijn is dat geen beletsel om gezellig bier te zuipen met elkaar.
Pas wel op dat je je benen niet brandt.
Ik ben er achter, ik heb nog een Jaguar motor in de berging staan, 245 pk en 384 Nm. Freempie er omheen en rijden maar.
Als ik de kans krijg ga ik komend voorjaar een elektrische motor proefrijden en dan laat ik het je weten.
Ik ben er achter, ik heb nog een Jaguar motor in de berging staan, 245 pk en 384 Nm. Freempie er omheen en rijden maar.
Ik waardeer jouw voornemen.
Je hebt een hoop ervaring met verschillende auto’s en motoren, dan weet je ook dat bij een ander voertuig vaak een andere rijstijl hoort.
Als je benzine gewend bent en je komt in een diesel is er (of wás er, zeker vroeger) groot kans dat je het niets vindt, een diesel vraagt om een andere rijstijl, meer onderin, meer op koppel rijden. Zodra je er aan gewend bent ga je het waarderen en kan het zomaar zijn dat je niet terug wilt.
Als je een handbak gewend bent en je komt voor het eerst in een automaat moet je er ook enorm aan wennen. Een automaat vraagt om weer een andere rijstijl, zodra je er aan gewend bent ga je het waarderen.
Zo is het ook met elektrisch, best kans dat je het eerst maar twijfelachtig vindt, maar zodra je er langer en vaker mee rijdt ga je het meer en meer waarderen. Geef het dus de tijd. Oordeel niet te snel.
Ik heb ongeveer alles gereden, van Fiat 500 tot de Cadillac Eldorado met 8.2 liter, jaren diesel gereden voor de baas en heel veel verschillende motorfietsen. De verschillen zijn idd enorm.
De regen is inmiddels minder zuur geworden en het gat wordt langzamerhand kleiner. Dat is niet zomaar vanzelf gekomen, maar doordat overheden allerlei maatregelen doorgevoerd hebben (rookgasontzwavelingsinstallaties, katalysatoren op voertuigen, verbod op CFK's)
Er is dus weldegelijk iets aan gedaan, zonder dat iedereen aan de bedelstaf is geraakt en motorrijden doen we ook nog steeds.
Ook aan de CO2 moet iets gedaan worden. Er zullen vast dingen veranderen, maar we moeten er ook niet te dramatisch over blijven doen.
Dan maar gewoon niets doen en het aan de anderen overlaten? Als iedereen er zo over denkt komen we niet ver...
Overigens is Nederland niet bepaald het beste jongetje in de klas, ook al denken sommigen hier van wel: Nederland onderaan EU-lijst duurzame energie
De reden van die subsidie is niet de groenen sponsoren, maar types die het normaal niet kunnen betalen over te halen om electrisch te gaan rijden.Er zou helemaal geen geld naar de tesla rijders moeten gaan, als je zo begaan bent met het klimaat dan betaal je er ook maar voor. Dubbel het liefst.