Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Waaruit blijkt volgens jou dat er passie in ontbreekt?

Al mijn rekenwerk is niet enkel om te besparen, maar is net een déél ván de passie ;)

Het is idd deels mijn bedoeling om de uitgaven onder controle te houden, en besparen daar waar het kan, maar het is niet de bedoeling om echt het onderste uit de kan te halen.
Dat ik alles invul op een excel file is gewoon omdat ik het leuk vind te weten wat mijn motor kost, hoeveel het verbruik is, hoe lang elk slijtage onderdeel meegaat, ...
Ik doe het dus niet "dwangmatig", maar juist eerder "passioneel" ;)

Als de passie zou ontbreken, had ik wellicht geen Hyundai Tucson gekocht, maar eerder een Hyundai I20, goedkoper in aankoop EN gebruik. Maar ik wilde iets dat toch nog binnen mijn budget lag, maar iets wat ik ook echt graag zie en mee rijd :t
Waarom heb je dan een nieuwe auto en een ouwe motor? Ik zou het juist andersom doen.
 
Waarom heb je dan een nieuwe auto en een ouwe motor? Ik zou het juist andersom doen.
Veel problemen gehad met oude(re) auto's. En als puntje bij paaltje komt, is gezien de gezins situatie de auto minder misbaar dan de motor. Komt daarbij dat oude(re) auto's belachelijk hard geviseerd worden als zijnde dat je een topcrimineel en Aarde vernietiger bent als je er een hebt, en je bijna nergens meer mag komen met een "oeroude" auto van 8 jaar of ouder, waarbij motoren op dit moment nog volledig buiten schot blijven ...
... hoe lang dat nog blijft is natuurlijk een andere vraag.
Als ik vrijgezel was, en dus ook geen kinderen had, dan zou ik wellicht een oude auto hebben, pakweg een Audi 80 begin jaren 80, waarin ik enkel uit noodzaak zou rijden, en reed ik een nieuwe, of toch veel jongere motor. Of zou ik zelfs 2 of 3 motoren hebben staan.

Nu heb ik ook een passie voor het motorrijden, en door een oude(re) motor te rijden kan ik genieten van het motorrijden, meestal icm woon werk verkeer.

Echter denk ik eraan mij eens heel goed te verdiepen in de mogelijkheid tot volledige belastingaftrek in B, en misschien komt er volgend jaar an wel een andere, wie weet wel elektrisch. Probleem is wel, ondaks het belastingvoordeel in B, moet je het eerst wel zelf kunnen neertellen ...
 
Waaruit blijkt volgens jou dat er passie in ontbreekt?

Al mijn rekenwerk is niet enkel om te besparen, maar is net een déél ván de passie ;)

Het is idd deels mijn bedoeling om de uitgaven onder controle te houden, en besparen daar waar het kan, maar het is niet de bedoeling om echt het onderste uit de kan te halen.
Dat ik alles invul op een excel file is gewoon omdat ik het leuk vind te weten wat mijn motor kost, hoeveel het verbruik is, hoe lang elk slijtage onderdeel meegaat, ...
Ik doe het dus niet "dwangmatig", maar juist eerder "passioneel" ;)

Als de passie zou ontbreken, had ik wellicht geen Hyundai Tucson gekocht, maar eerder een Hyundai I20, goedkoper in aankoop EN gebruik. Maar ik wilde iets dat toch nog binnen mijn budget lag, maar iets wat ik ook echt graag zie en mee rijd :t


Geen probleem hoor ! Ieder zn eigen ding ;)
Als ik zie dat je eventueel veel langer zou willen reizen zodat de kosten lager uitkomen.. vind ik dat raar.
Ik vind het ook leuk om een stuk (om) te rijden maar niet voor woon-werk verkeer, vandaar dat ik ook afvroeg waar de passie was ;)
Ik had al een beetje verwacht dat je heel erg van de rekensommen houd, zie jou haast overal rekensommetjes maken :)

Ik was dus een beetje angstig dat jij de "passie"dingen aan de kant zou doen en puur voor de besparing zou gaan, had ik ff verkeerd opgevat !
 
Ik rij bijna alleen maar woon-werk. Elke dag, weer of geen weer. Verder sleutel ik zelf, heb de motoplus, kijk youtube filmpjes over motorrijden etc. Heb ik nu geen passie voor het motorrijden? Niet alleen mensen die af en toe een plezier ritje maken hebben passie.
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat DKP een hele post met allemaal berekeningen maakt een goede info en jij alleen met passie als argument komt. Man man man.
 
Ik rij bijna alleen maar woon-werk. Elke dag, weer of geen weer. Verder sleutel ik zelf, heb de motoplus, kijk youtube filmpjes over motorrijden etc. Heb ik nu geen passie voor het motorrijden? Niet alleen mensen die af en toe een plezier ritje maken hebben passie.
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat DKP een hele post met allemaal berekeningen maakt een goede info en jij alleen met passie als argument komt. Man man man.

Dat komt voornamelijk omdat jij het altijd weer voor elkaar krijgt om mijn post heel anders op te vatten, wat niet mijn probleem is overigens.
Volgens mij kom ik er trouwens prima met DKP uit, en heeft hij mijn vraagstellign niet negatief opgevat en jij wel.
 
Geen probleem hoor ! Ieder zn eigen ding ;)
Als ik zie dat je eventueel veel langer zou willen reizen zodat de kosten lager uitkomen.. vind ik dat raar.
Ik vind het ook leuk om een stuk (om) te rijden maar niet voor woon-werk verkeer, vandaar dat ik ook afvroeg waar de passie was ;)
Ik had al een beetje verwacht dat je heel erg van de rekensommen houd, zie jou haast overal rekensommetjes maken :)

Ik was dus een beetje angstig dat jij de "passie"dingen aan de kant zou doen en puur voor de besparing zou gaan, had ik ff verkeerd opgevat !
Haha! Je hebt gelijk hoor ;)
Ik ben veel bezig met berekeningetjes. Ook op het werk. Ik werk dus op Brussels airport, en soms begin ik op de cargo site, en later naar de passagier security point. Stop bijvoorbeeld om 6u op cargo, en om 6:35u sta ik bij de supervisors op de pax controle.
"Huh? Jij bent vroeg? Jou collega's staan hier pas om 6:45u hoor."
Ik "met de motor doe ik maar 6,9km ipv 7,5km omdat ik de busbaan volg, ik rijdt er 8 minuten 45 sec op, parkeer op 55meter van de ingang, ipv 2,3km en moet dus niet op de bus wachten, ik koop mij nog eerst een broodje bij de Panos, dat is 45m in de andere richting, dat geeft mij 6 minuten tijdverlies, na zelf door de controle te zijn geweest ga ik eerst naar de pauzeruimte alles in een locker steken, kost 3 minuten, en 1:30minuut om weer tot hier te raken. De andere collega's verliezen veel tijd door de bus."
Kijken ze me verbaasd aan, vallen effe stil, en wijzen me dan werk toe.

Maar soms rijdt ik ook langer, en kost het mij ook meer (in totaliteit, maar niet per noodzakelijk per km). Bij goed weer zal ik wel eens een bochtige omweg nemen in het naar huis rijden, ben ik ook langer onderweg, en slijten mijn banden en remmen weer iets meer, en verbruik ik meer benzine, niet per afgelegde afstand, maar in totaal. Ook omwegjes voor TRG foto's, en soms zelfs gigantische omwegen over Nederland voor het ophalen en weer verstoppen van een bepaald legendarisch groen plastiek flesje komt wel eens aan bod ;)
Passie genoeg dus hoor! :]

Die berekeningetjes ... het is een ziekte })
 
Ik rij bijna alleen maar woon-werk. Elke dag, weer of geen weer. Verder sleutel ik zelf, heb de motoplus, kijk youtube filmpjes over motorrijden etc. Heb ik nu geen passie voor het motorrijden? Niet alleen mensen die af en toe een plezier ritje maken hebben passie.
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat DKP een hele post met allemaal berekeningen maakt een goede info en jij alleen met passie als argument komt. Man man man.
Dat komt voornamelijk omdat jij het altijd weer voor elkaar krijgt om mijn post heel anders op te vatten, wat niet mijn probleem is overigens.
Volgens mij kom ik er trouwens prima met DKP uit, en heeft hij mijn vraagstellign niet negatief opgevat en jij wel.
Idd, we komen er zeker uit :t en ik heb je vraagstelling absoluut niet negatief opgevat. Zeker niet!
Ik kan best begrijpen dat al die berekeningetjes van mij er wel voor zorgen dat je effe mijn passie over het hoofd zag :t
En @Sierra November zal dat ook wel effe verkeerd begrepen hebben ;)
 
Haha! Je hebt gelijk hoor ;)
Ik ben veel bezig met berekeningetjes. Ook op het werk. Ik werk dus op Brussels airport, en soms begin ik op de cargo site, en later naar de passagier security point. Stop bijvoorbeeld om 6u op cargo, en om 6:35u sta ik bij de supervisors op de pax controle.
"Huh? Jij bent vroeg? Jou collega's staan hier pas om 6:45u hoor."
Ik "met de motor doe ik maar 6,9km ipv 7,5km omdat ik de busbaan volg, ik rijdt er 8 minuten 45 sec op, parkeer op 55meter van de ingang, ipv 2,3km en moet dus niet op de bus wachten, ik koop mij nog eerst een broodje bij de Panos, dat is 45m in de andere richting, dat geeft mij 6 minuten tijdverlies, na zelf door de controle te zijn geweest ga ik eerst naar de pauzeruimte alles in een locker steken, kost 3 minuten, en 1:30minuut om weer tot hier te raken. De andere collega's verliezen veel tijd door de bus."
Kijken ze me verbaasd aan, vallen effe stil, en wijzen me dan werk toe.

Maar soms rijdt ik ook langer, en kost het mij ook meer (in totaliteit, maar niet per noodzakelijk per km). Bij goed weer zal ik wel eens een bochtige omweg nemen in het naar huis rijden, ben ik ook langer onderweg, en slijten mijn banden en remmen weer iets meer, en verbruik ik meer benzine, niet per afgelegde afstand, maar in totaal. Ook omwegjes voor TRG foto's, en soms zelfs gigantische omwegen over Nederland voor het ophalen en weer verstoppen van een bepaald legendarisch groen plastiek flesje komt wel eens aan bod ;)
Passie genoeg dus hoor! :]

Die berekeningetjes ... het is een ziekte })
Een mooi verhaal!:t_O-
 
Haha! Je hebt gelijk hoor ;)
Ik ben veel bezig met berekeningetjes. Ook op het werk. Ik werk dus op Brussels airport, en soms begin ik op de cargo site, en later naar de passagier security point. Stop bijvoorbeeld om 6u op cargo, en om 6:35u sta ik bij de supervisors op de pax controle.
"Huh? Jij bent vroeg? Jou collega's staan hier pas om 6:45u hoor."
Ik "met de motor doe ik maar 6,9km ipv 7,5km omdat ik de busbaan volg, ik rijdt er 8 minuten 45 sec op, parkeer op 55meter van de ingang, ipv 2,3km en moet dus niet op de bus wachten, ik koop mij nog eerst een broodje bij de Panos, dat is 45m in de andere richting, dat geeft mij 6 minuten tijdverlies, na zelf door de controle te zijn geweest ga ik eerst naar de pauzeruimte alles in een locker steken, kost 3 minuten, en 1:30minuut om weer tot hier te raken. De andere collega's verliezen veel tijd door de bus."
Kijken ze me verbaasd aan, vallen effe stil, en wijzen me dan werk toe.

Maar soms rijdt ik ook langer, en kost het mij ook meer (in totaliteit, maar niet per noodzakelijk per km). Bij goed weer zal ik wel eens een bochtige omweg nemen in het naar huis rijden, ben ik ook langer onderweg, en slijten mijn banden en remmen weer iets meer, en verbruik ik meer benzine, niet per afgelegde afstand, maar in totaal. Ook omwegjes voor TRG foto's, en soms zelfs gigantische omwegen over Nederland voor het ophalen en weer verstoppen van een bepaald legendarisch groen plastiek flesje komt wel eens aan bod ;)
Passie genoeg dus hoor! :]

Die berekeningetjes ... het is een ziekte })


Dat is idd geen ziekte DKP ,maar ´prettig´ gestoord :Yen als dat voor jou goed voelt :t
 
Veel problemen gehad met oude(re) auto's. En als puntje bij paaltje komt, is gezien de gezins situatie de auto minder misbaar dan de motor. Komt daarbij dat oude(re) auto's belachelijk hard geviseerd worden als zijnde dat je een topcrimineel en Aarde vernietiger bent als je er een hebt, en je bijna nergens meer mag komen met een "oeroude" auto van 8 jaar of ouder, waarbij motoren op dit moment nog volledig buiten schot blijven ...
... hoe lang dat nog blijft is natuurlijk een andere vraag.

Mijn auto is 14 jaar oud en ik mag gewoon overal komen hoor :? Ik heb zelfs een groene umwelt plakete op het hok dus ook in duitse steden zugelassen :Y
Mijn motor is nog geen half jaar oud en als ik daarmee in de staatsbossen over zandpaden rag wordt de boswachter boos waaruit ik afleid dat ik daar dus niet mag komen...:N
resumerend concludeer ik dan dat je statement kant nog wal raakt....:X
 
Mijn auto is 14 jaar oud en ik mag gewoon overal komen hoor :? Ik heb zelfs een groene umwelt plakete op het hok dus ook in duitse steden zugelassen :Y
Mijn motor is nog geen half jaar oud en als ik daarmee in de staatsbossen over zandpaden rag wordt de boswachter boos waaruit ik afleid dat ik daar dus niet mag komen...:N
resumerend concludeer ik dan dat je statement kant nog wal raakt....:X
Die heb ik ook op m'n 25 jaar oude barrel :Y

Maar er zijn straks wel een paar grote steden waar ik niet meer mag komen met m'n euro 1 auto (zoals Brussel). Maar ik kom toch liever niet in grote (binnen)steden dus mij maakt het niet uit ook al is het een beetje een onzinnige regel (hoeveel euro 1 auto's rijden er nog rond..).
 
Haha! Je hebt gelijk hoor ;)
Ik ben veel bezig met berekeningetjes. Ook op het werk. Ik werk dus op Brussels airport, en soms begin ik op de cargo site, en later naar de passagier security point. Stop bijvoorbeeld om 6u op cargo, en om 6:35u sta ik bij de supervisors op de pax controle.
"Huh? Jij bent vroeg? Jou collega's staan hier pas om 6:45u hoor."
Ik "met de motor doe ik maar 6,9km ipv 7,5km omdat ik de busbaan volg, ik rijdt er 8 minuten 45 sec op, parkeer op 55meter van de ingang, ipv 2,3km en moet dus niet op de bus wachten, ik koop mij nog eerst een broodje bij de Panos, dat is 45m in de andere richting, dat geeft mij 6 minuten tijdverlies, na zelf door de controle te zijn geweest ga ik eerst naar de pauzeruimte alles in een locker steken, kost 3 minuten, en 1:30minuut om weer tot hier te raken. De andere collega's verliezen veel tijd door de bus."
Kijken ze me verbaasd aan, vallen effe stil, en wijzen me dan werk toe.

Maar soms rijdt ik ook langer, en kost het mij ook meer (in totaliteit, maar niet per noodzakelijk per km). Bij goed weer zal ik wel eens een bochtige omweg nemen in het naar huis rijden, ben ik ook langer onderweg, en slijten mijn banden en remmen weer iets meer, en verbruik ik meer benzine, niet per afgelegde afstand, maar in totaal. Ook omwegjes voor TRG foto's, en soms zelfs gigantische omwegen over Nederland voor het ophalen en weer verstoppen van een bepaald legendarisch groen plastiek flesje komt wel eens aan bod ;)
Passie genoeg dus hoor! :]

Die berekeningetjes ... het is een ziekte })



Hahhah topper !

Als ik dat hier tegen de chef zeg dan onderbreekt hij mij met ; OK, voel je je wel goed ??! :P

Goed trouwens dat je begint over TRG en petfles topic ( toch ?!) , dat is dus iets wat voortkomt uit de passie, je rijdt er een eind voor om en dan mag het ook geld kosten.. dat was dus het stukje wat ik mistte in de eerste berekening.
 
Het probleem zal niet de brandstof zijn, maar de onberekenbare factor wij als motorrijders opleveren voor de geautomatiseerde auto's. Gok dat dat nog wel eens onze doodsteek kan worden.
 
Maar hoe lang kunnen we nou nog motorrijden? Wat mezelf betreft de rest van mijn leven zeker nog wel.
Dat is nogal rekbaar. Dat kan varieren van vanmiddag het eerstvolgende viaduct tot een verpleeghuis over 50 jaar.
Zelf hoop ik minimaal tot mijn 75e te rijden. En dat hoeft niet op fossiel te zijn maar wel op 2 of 3 wielen.
 
Mijn doelstelling is nog minimaal 20 jaar. Op benzine dus en op 2 wielen
Ik zou graag, net als de eigenaar van mijn eerste GSX F, op mijn 90ste nog steeds willen rijden.
Oef ... dat is nog 48jaar!
Nu besef ik wel dat de kans dat dat gaat lukken niet al te groot is. Dus liever denk ik er niet te veel aan tot welke leeftijd ik nog zou kunnen rijden, anders "hoor je de klok tikken", en dat is niet leuk!

Op welke brandstof/energie? Gewoon, wat voorhanden is, en praktisch en betaalbaar. Nu nog op benzine dus, maar in de (nabije) toekomst zie ik ook mezelf overschakelen naar elektrisch.
 
Mijn auto is 14 jaar oud en ik mag gewoon overal komen hoor :? Ik heb zelfs een groene umwelt plakete op het hok dus ook in duitse steden zugelassen :Y
Mijn motor is nog geen half jaar oud en als ik daarmee in de staatsbossen over zandpaden rag wordt de boswachter boos waaruit ik afleid dat ik daar dus niet mag komen...:N
resumerend concludeer ik dan dat je statement kant nog wal raakt....:X
Mijn auto (diesel) is een Euro6, een jaar en twee maand jong, was nog geen jaar oud toen ik er eens mee in Antwerpen zat. Geen boete gehad of zo, maar enkele weken later wel een soort van sensibiliserende brief waarin diesel afgeraden wordt, ondanks mijn auto een Euro6 is, is hij dodelijk voor de menselijke gezondheid.
Kijk ... ik ben dus blijkbaar een moordenaar :')
Uw auto 14 jaar? Als de Walen de wet erdoor krijgen dat vanaf 2021 (sommige bronnen spreken van 2020 al), in GEHEEL Wallonië geen enkel brandstof gevoed voertuig meer mag rijden van vóór 2009, ook niet als je daar als buitenlander komt, zal je moeten omrijden om naar F te rijden.
Motoren zouden nog (even) buiten schot blijven, zoniet, de mijne is van 2004, dus ook een "non-Wallonian-motorcycle" als enige tijd later ook de "oude" motoren verboden worden.
Nu zie ik die wet er nog niet meteen doorkomen, want hoe ze dat gaan doen, in Wallonië rijden de mensen gemiddeld met veel meer oudere auto's dan in Vlaanderen.

Ik zie in de politiek een beetje een kat en muis spel.
"Oh, die stad doet groen, want een 15 jaar oude auto mag niet meer, haha, laten wij auto's vanaf 12 jaar al verbieden, dan zijn wij groener en dus beter en heiliger en ... en ... en ..." :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan