Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Als ik benzine zou tanken bij een tankstation waar jij nooit komt, heeft dat geen effect op schaarste.
 
Wordt vanzelf moeilijk / onmogelijk al er haast geen benzine meer te koop is.
Enkele tientalle jaren geleden kwam ik tussen Tienen en Leuven (21km), 23 tankstations tegen.
Tegenwoordig rijdt ik regelmatig van Linter naar Zaventem (werk), 51km, en nog steeds 28 tankstations.
Daar zullen er in de (nabije) toekomst nog van verdwijnen uiteraard.
Maar ik denk niet dat er over 10 jaar, en zelfs niet over 20 jaar, zoveel gaan verdwijnen dat ik omwegen ga moeten maken of een jerrycan ga moeten aanhangen om niet stil te vallen.
Mijn gevoel zegt, dat er tegen 2050 nog minstens 20% van die tankstations gaan overblijven.

Of wat me ook mogelijk lijkt, ÁLLE tankstations (of toch bijna alle) zullen blijven bestaan, maar zich meer focussen op laadpalen (super chargers en zo), en het aanbod in fosiele brandstof minimaliseren. 1 pomp waar 1 benzinesoort en 1 dieselsoort uit kan getankt worden, en ipv van ong 30.000L tanks in de grond, worden dat tanks van ong 5.000L.

Ik denk, zelfs als de grote meerderheid op elektriciteit gaan rijden, er nog decennia lang, zoniet nog een eeuw lang, nog steeds een aantal voertuigen op fosiele brandstof zullen rijden.

Ik heb natuurlijk geen christallen bol, maar volgens mij zal op fosiele brandstof rijden wel de nodige nadelen met zich meebrengen, uitgestorven zijn ze volgens mij nog lang niet.

Edit: ik geloof zelfs dat van de particuliere voertuigen de motorfiets de laatste zal zijn die voor 90% omgeschakeld zullen zijn, en dat degenen die graag op benzine willen blijven rijden niet echt bang hoeven te zijn dat ze niet meer mogen en/of kunnen rijden op benzine. Zij het met de nodige nadelen, zoals bijvoorbeeld dat je niet meer in Durbuy mag met zo een motor en een km'tje te voet moet voor een leuk restaurantje aldaar ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar die actie "ik verkoop mijn brandstofmotor vanwege het milieu"?
Zo HYPOKRIET!
Als je zo super begaan bent met het milieu, dan ONTMANTEL je je motor, en breng je alle materialen netjes gesorteerd naar het containerpark (milieustraat heet dat bij julie?), zo worden de materialen GERECYCLEERD en vermijd je te allen tijde dat IEMAND ANDERS met je vorige brandstof motor kan rijden.

Dan gaat die ander gewoon met een andere conventionele auto rijden, er zijn er genoeg. Mensen moeten/willen toch rijden en de vraag bepaalt.

Sterker nog, als jij een zuinige auto naar de sloop brengt betekent dat misschien wel dat die gepasseerde koper nu met een Amerkaanse slurpbak gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou trouwens best elektrisch willen rijden. Een beetje door een mooie, bosrijke omgeving heen rijden in redelijke stilte lijkt me best fijn. Omdat ik toch een mooiweerrijder en motormooiboy/poser ben (8-)) maakt die beperkte actieradius me ook niet zo veel uit.

Helaas heb ik de ruimte niet (zowel fysiek als in liquide middelen) om een mooie Energica aan te schaffen. Die Harley Livewire vind ik ook wel gaaf, eigenlijk. Maar ik ben dan ook zo iemand die een motor ten eerst een vooral beoordeeld hoe tof ik het er uit vind zien.
 
Ik zou trouwens best elektrisch willen rijden. Een beetje door een mooie, bosrijke omgeving heen rijden in redelijke stilte lijkt me best fijn. Omdat ik toch een mooiweerrijder en motormooiboy/poser ben (8-)) maakt die beperkte actieradius me ook niet zo veel uit.

Helaas heb ik de ruimte niet (zowel fysiek als in liquide middelen) om een mooie Energica aan te schaffen. Die Harley Livewire vind ik ook wel gaaf, eigenlijk. Maar ik ben dan ook zo iemand die een motor ten eerst een vooral beoordeeld hoe tof ik het er uit vind zien.


Je kan bij mij in Almere een Energica Eva of Ego huren om een dagje of meerdere dagen ervan te genieten en meemaken wat het werkelijk is.
 
Ook voor woon-werk, kilometerprijs scheelt ook nog eens fors in vergelijking met op benzine rijden.
Een Pan European op elektrisch zie ik persoonlijk wel zitten, al zal die eerst wel heel wat meer kosten in aanschaf dan wat ik voor m'n oude Pan heb betaald.
En ik ga geen geld lenen voor een motor of auto.
 
Ach het zijn discussies die soms lijken op die je kunt hebben met een flat earth aanhanger.
Die geven ook nooit hun ongelijk toe en toch zal ik ze proberen te overtuigen. Blijkbaar mag dit niet van jou.
Gelukkig leven we nog in een land waar ik nog van mening met je mag verschillen al lijkt het erop dat jij daar anders over denkt.
Iedereen mag een andere mening hebben dan jij maar alleen jij mag hem spuien want ik moet mijn mening maar voor mij houden.:?

Als er iets is wat onjuist is aan mijn mening dan hoor ik dat graag maar daar is meer voor nodig dan een "ik vind" of "het interesseert mij niet".
Zulke argumenten gaan mij nooit overtuigen.

Je laatste alinea kan ik in het geheel niet volgen. Kennelijk is het al niet respectvol en fatsoenlijk om het niet met elkaar eens te zijn.
Als je werkelijk vind dat dat ik respectloos bent omdat ik het oneens met je ben, dan zal toch echt eens in de spiegel moeten kijken.|(

Alleen al het feit dat je vind dat alleen jij je mening mag geven en anders denken hun mening maar voor zich moeten geeft aan dat je geen enkel respect voor andere hebt en dan ga je mij respectloosheid verwijten.8)7


Omdat je een bepaald vooroordeel hebt zul je mn tekst nooit opvatten zoals het bedoeld is, helaas is dat niet mijn probleem ;)
Er zit een groot verschil in een mening hebben/geven of iemand anders wat opleggen en dan vooral meteen met wat steekjes erbij..

Discussie met jou heeft ook totaal geen zin aangezien je weinig fatsoen blijkt te hebben en alleen terug komt op de dingen waar jij op terug wilt komen, vraag me trouwens wel af of je in het echt ook zo bent of dat het beperkt blijft tot het grote boze internet ;)
 
Waar maak jij op dat ik ,per definitie rechts lul.?
Ik ben bewust bezig met het milieu,ik flikker geen rotzooi op straat,scheid mijn afval,stook bewust mijn huis (slechts 400 m3 gas per jaar,en wat jij?)en ga zuinig om met energieverbruik etc.
Het enige waar ik niet van overtuigd ben is de CO2 religie,te vaag en slecht onderbouwd
Wat klets hier op dit forum neergooien is ook lekker makkelijk,met je organisaties waarvan de kopstukken financieel kompleet binnenlopen,hypocrieten:r
geld doneren om je geweten af te kopen?
Waaruit maak jij op dat ik het over jou heb? Mijn stelling is toch vrij algemeen.
Blijkbaar heb je toch het gevoel dat die schoen jou past, maar dat was niet de insteek van mijn verhaal.

Ik weet zeker dat wij meer gas gebruiken. Maar met een vrij groot hoekhuis uit de jaren zestig in eigendom van de woningbouwvereniging kan je dat zo al inschatten.
Ik wilde spouwmuurisolatie, maar dat mag niet van de eigenaar. Het dubbel glas dat ze er 10 jaar geleden in gezet hebben is zo slecht dat de gordijnen van de vensterbank worden geblazen....

En geldverspilling door verschillende organisaties is niet goed te praten, maar ook geen reden om niets te geven.
Mijn geweten hoef ik niet af te kopen, daar gaat het prima mee.
 
Jij maakt mij grote verwijten, ik doe dit niet aan jou terwijl jouw verwijten hier wel aanleiding voor geven maar ik maak verder niet de keuze om dat te doen. Dus waar je stelligheid vandaan komt dat ik weinig fatsoen zou hebben laat ik geheel voor jouw rekening. Blijkbaar heb je de behoefte om mijn bijdragen op te vatten zoals je doet. Je schrijft letterlijk zaken die in contrast staan met waar een forum voor staat. Ik kan het alleen zo opvatten zoals je het schrijft. Wanneer je het anders bedoelt dan dat je het schrijft dan is het jouw taak om dat te corrigeren.

Ik wil ook niemand mijn wil opleggen wel heb ik een meningen die op feiten gebaseerd zijn. Wanneer je een mening hebt die je niet kunt onderbouwen met feiten dan snap ik dat het vervelend discussiëren wordt. Daarbij is een op feiten gebaseerde mening geen vooroordeel en sta ik altijd open voor nieuwe feiten.

Waarschijnlijk doel je met het niet terugkomen van mij op je vlees discussie. Kort komt het er op neer dat je niets met mijn onderbouwde mening gaat doen. Prima, dat mag en dat is geheel jouw keuze. Vind ik daarmee dat je gelijk hebt? Nee absoluut niet. Is het zinvol om daar op door te gaan? Nee , ook absoluut niet.
Overigens heb je dit al eerder gevraagd en heb ik je dit ook al eerder geantwoord.

Ik heb geen enkele zin of behoefte om op dit forum of waar dan ook op het internet of in real life ruzie te maken met wie dan ook.
Ruzie is zinloos en grote ongefundeerde verwijten maken nog minder. Als er iets tegen het zere been geweest is dan is dat nooit de bedoeling geweest.


Je vult het weer allemaal voor mij in !
Ga het je geen 10x proberen duidelijk te maken en ben ook niet op ruzie oid uit dus ik laat het hier bij.
 
doeslief


Ik snap best de emoties, we willen graag nog heel lang motorrijden met een ice. Helaas is de ice nu aan het begin van zijn einde, mag ook wel na 120 jaar de zelfde techniek.
Geen paniek verder, want we kunnen nog altijd verder met elektrische motoren. Wij maken dat niet echt meer mee, maar onze kinderen wel. Wel heel grappig hoe wij ouderen de hakken vreselijk in het zand zetten en dat juist de jongeren de interesse in auto,s en motoren verliezen. Maar diezelfde jongeren hebben best veel interesse in elektrische motorfietsen.
Ze denken anders, ze denken meer in de mogenlijkheden dan in de beperkingen, kunnen we eigenlijk best een voorbeeld aan nemen. En we hebben het niet eens over het milieu, maar dat hoeft ook niet.
 
Ik rij al een tijd geen woon-werk meer met de motor. Maar voor de toekomst vind ik dit - ondanks dat ik onder de 'ouderen' begin te horen, best een interessante optie. Motorrijden is voor mij hobby. En daar hoort ook het toeren, sleutelen en ouwehoeren bij. Ik heb mijn eerste motor al 33 jaar en ik zou daar nog zeker 20 jaar op willen rijden. En daarvan denk ik wel, kan dat straks nog? Kan ik over 15 jaar nog ergens in Zuid-Duitsland benzine tanken. Dat is geen hakken in het zand, maar een concrete zorg. Geen paniek.
 
doeslief


Ik snap best de emoties, we willen graag nog heel lang motorrijden met een ice. Helaas is de ice nu aan het begin van zijn einde, mag ook wel na 120 jaar de zelfde techniek.
Geen paniek verder, want we kunnen nog altijd verder met elektrische motoren. Wij maken dat niet echt meer mee, maar onze kinderen wel. Wel heel grappig hoe wij ouderen de hakken vreselijk in het zand zetten en dat juist de jongeren de interesse in auto,s en motoren verliezen. Maar diezelfde jongeren hebben best veel interesse in elektrische motorfietsen.
Ze denken anders, ze denken meer in de mogenlijkheden dan in de beperkingen, kunnen we eigenlijk best een voorbeeld aan nemen. En we hebben het niet eens over het milieu, maar dat hoeft ook niet.

Is dat zo?
Heb je daar concrete voorbeelden van?
 
Ik verwacht niet dat wij in 2030 allemaal elektrisch rijden, want daarvoor zijn er nu, op dit moment, veel te weinig elektrische modellen.

Als ik naar de auto's kijk dan zijn deze er nu enkel voor de rijkere onder ons, de (rijkere) leaserijders of je moet het met een duur flut ding zoals een Leaf of E Golf doen. Dat wilt een normaal iemand niet. Dat doe je enkel uit puur functioneel \ financieel oogpunt.

De 2e hands markt waar iemand een 2e hands luxe auto normaliter koopt heeft nog niets. Nu kan je (bijna) alleen nog maar een Model S tweedehands kopen en die kost dan nog steeds 30 terwijl die al 7 jaar oud is. Tegen de tijd dat die 15k kost is die al weer 17 jaar oud ofzo en dan is 15k best veel!

Voordat de nieuwe auto's die nu nog komen op de 2e hands schappelijk geprijsd zijn dan zijn wij 2030 al wel weer voorbij.

Het is een prestige project dan dit kabinet. Ik zie het zomaar veranderen. Er zitten nog 2 kabinetten tussen alvorens het zover is. Het gaat er vast komen, maar ik geloof niet zo gauw voor de massa. Tenzij er een ommezwaai komt in de aanschafprijs van die dingen.
 
Dat denk ik dus ook. Benzine tanken blijft nog heel lang op grote schaal mogelijk. Zal wel duurder worden. In 2040 ben ik zowat 80 jaar, dan zal het fysiek wel lastig worden om de Guzzi aan te slingeren. Dus ik blijf bij mijn stelling, zolang ik er toe in staat ben en er nog zin in heb blijf ik gewoon motorrijden.

Op benzine.
 
Waaruit maak jij op dat ik het over jou heb? Mijn stelling is toch vrij algemeen.
Blijkbaar heb je toch het gevoel dat die schoen jou past, maar dat was niet de insteek van mijn verhaal.

Ik weet zeker dat wij meer gas gebruiken. Maar met een vrij groot hoekhuis uit de jaren zestig in eigendom van de woningbouwvereniging kan je dat zo al inschatten.
Ik wilde spouwmuurisolatie, maar dat mag niet van de eigenaar. Het dubbel glas dat ze er 10 jaar geleden in gezet hebben is zo slecht dat de gordijnen van de vensterbank worden geblazen....

En geldverspilling door verschillende organisaties is niet goed te praten, maar ook geen reden om niets te geven.
Mijn geweten hoef ik niet af te kopen, daar gaat het prima mee.

En ik heb een modaal hoekhuis uit 1930 ook zonder spouwmuur isolatie.:)
Ik denk niet dat jouw huiseigenaar er problemen mee heeft als jij er HR++ glas in laat zetten:}
Verder,wat let je om te verhuizen naar een energie neutraal huis,zeker met jouw overtuiging,visie en inzet voor het milieu

Oh, maar ook als ondernemer kan je het goede voorbeeld geven.
Ik probeer zo millieubewust mogelijk te werken, zoveel mogelijk te recyclen, en zoveel mogelijk bewustwording bij mijn klanten te kweken.

Als je ,je klanten als infantiele wezens behandeld,is je vetrouwen in de mensheid wel erg klein of zitten je klanten bijna het gehele jaar onder een grote steen

Dat je dit soort doelen steunt betekend nog niet dat je in een hutje op de heide je eigen groenten moet kweken. Dat is een misvatting bij diegenen die alles aangrijpen om zelf maar niets te hoeven doen. Elk stapje (ook al is het nog zo klein) richting een beter millieu is een stap in de goede/groene richting.

Ik denk dat ik daarmee meer goed doe dan door te stoppen met mijn zaak, en de klandizie overlaat aan een ander die er een potje van maakt.....

Da's een speculatieve aanname ,die nergens op gebasseerd is.

Selectief milieu,in je eigen straatje, denken.:')
Ga elektrische motoren verkopen of stap in de (electrische)fiets branche,je houdt zo de vervuiling,mede, in stand.
"Weg met alle vervuiling"zou je motto moeten zijn,doener:t
 
Laatst bewerkt:
Dus ik doe 95-100 % bewust hetzelfde als jij maar steun niet van allerlei organisaties,roep niet van de toren dat ik zo groen ben
Stem niet op jesse of robbie, en toch dezelfde uitkomst :t
Verder ik doe zelf ook aan veel fietsen (ook woon werk met een electrieke fiets enkele reis 20 kilometer)en loop regelmatig naar de supermarkt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan