Hoelang kunnen we nog motorrijden?

We hebben het denk ik over twee verschillende dingen.
Je hebt het blijkbaar over de geplande milieubelastingen en ik over keuzes die je kunt maken om minder energie te gebruiken.

Milieubelastingen daar ben ik niet voor. Dit is idd alleen om gaten in de staatsbegroting te dichten.
Minder energie verbruiken, daar ben ik wel voor en ook een overgang naar hernieuwbare energie i.p.v. energiebronnen die een keer tot een eind komen.
Fossiele brandstoffen zijn vroeg of laat gewoon op en naar iets anders zullen we toch een keer moeten. Dat is een feit en staat los van de discussie of je wel of niet begaan bent met het milieu.

Het probleem met de staatsbegroting is dat, vrijwel iedereen in NL wil dat de overheid alles voor ze regelt maar niemand wil daarvoor betalen in de vorm van belastingen. Dat werkt helaas niet zo.
Zelf ben ik voor het zo weinig mogelijk bemoeienis door de overheid en zo weinig mogelijk voorzieningen.
Je hebt dan ook weinig kans op misbruik en het kost dan ook niet zoveel.

Als je dan wat je extra overhoudt dan ook nog eens investeert in het minder verbruiken van energie dan hou je nog veel meer over.


Ik heb het nog helemaal niet over milieu belastingen ,maar ik zal toch wat moeten als we van t gas af gaan, ik denk dat we dan naar heel andere prijzen gaan ,als t vervangen van een c.v keteltje ,denk jij niet ? en zo zullen er vast nog wel meer van die lullige bedenksels komen ,maar ja alles ten goede van t milieu ,en als gewoon mens een bak geld daar voor ophoesten ,mag jij investeren noemen ,t is mij een rib uit m n lijf .maar dat zal wat jou betreft wel onzin weer onzin zijn.
Dat zal w.s ook een verschil tussen ons maandsalaris zijn .als je een dikke knip hebt investeert t ff makkelijker ,zeg maar.;)
 
Je doet aannames over mij en denkt te weten wat ik denk.
Mag ik nog zelf bepalen wat ik denk of ga jij dat ook weer voor mij bepalen?:?

Er is dadelijk geen gas meer. Niet dat het over 10 jaar op is maar de bijkomende kosten zijn veel te hoog voor de mensen in Groningen of je bent afhankelijk van een dictatuur. Dus dat ja, van het gas af moeten is een feit ongeacht of je daar ook nog een milieu voordeel bij zou verzinnen.

Dan kan je de wereld gaan verwijten dat je jouw gas CV niet meer kunt gebruiken maar we hebben allemaal het gas opgemaakt en we wisten allemaal dat het ooit op zou zijn. Hooguit zouden je het nog zo lang mogelijk kunnen uitstellen.

Echter zal op een gegeven moment er geen gas meer door de leidingen stromen en dan houdt het vanzelf op. Je hebt dan zelfs geen kosten mee voor het gas. :+
Als er meer mensen van het gas af gaan dan zal het gas alleen daardoor al duurder worden omdat de infrastructuur door minder mensen moet worden opgebracht.

Hetzelfde zal je zien met brandstof voor onze motoren.
Wanneer er minder brandstof voertuigen zijn zullen er ook minder pompen open blijven en op een gegeven moment wordt het vrijwel onverkrijgbaar.

Wanneer het is kan ik je niet voorspellen alleen dat het gaat gebeuren.
Dat heeft niets met geld afhandig maken te maken maar gewoon een simpel feit dat het er niet meer is.
Jij mag bepalen wat jij denkt hoor :t dat doe ik ook
 
Het kabinet heeft geen meerderheid meer in de eerste kamer na de verkiezingen van gisteren. Goed gedaan door hen die allemaal gestemd hebben. Veer in jouw reet, ik verdien hem niet.

Dit is precies waardoor ik denk dat wij helemaal niet zo gauw elektrisch rijden met z'n allen. Laats ze nu maar eerst een concrete plannen door de eerste kamer krijgen zonder meerderheid. Die gaan nu nergens mee akkoord waarover ophef ontstaat en dit is een groot maatschappelijk punt (samen met de energienota etc.)

:)
 
En ik heb een modaal hoekhuis uit 1930 ook zonder spouwmuur isolatie.:)
Ik denk niet dat jouw huiseigenaar er problemen mee heeft als jij er HR++ glas in laat zetten:}
Verder,wat let je om te verhuizen naar een energie neutraal huis,zeker met jouw overtuiging,visie en inzet voor het milieu



Selectief milieu,in je eigen straatje, denken.:')
Ga elektrische motoren verkopen of stap in de (electrische)fiets branche,je houdt zo de vervuiling,mede, in stand.
"Weg met alle vervuiling"zou je motto moeten zijn,doener:t

Ten eerste staat er in mijn posting die jij quote NIET datgene wat jij quote, dus je hebt mijn posting aangepast. Niet netjes....

Wij (bewonerscommissie) hebben de huiseigenaar gevraagd of we op eigen kosten dit soort zaken mochten doen, en het antwoord was negatief. Alleen als de hele wijk mee wil doen, dan mag het wel. Hetzelfde gaat op voor zonnepanelen.
Ze hebben wel laten weten dat binnen 10 jaar te gaan doen voor de hele wijk.

Verhuizen gaat niet. Daar zijn wat priveredenen voor (zorg voor familie), maar ook het feit dat de wachttijd bij ons momenteel 12 jaar is voordat je een andere woning kan krijgen. Tegen die tijd kan ik beter in een bejaardenwoning gaan wonen.....

Ik verkoop geen motoren. Ook geen electrische.
Daarnaast is electra mijn allerslechtste vakgebied, dus die dingen repareren lijkt mij ook wat lastig. Kleurenblindheid helpt daarbij ook niet echt kan ik je verzekeren.....

Ik ben niet groener dan groen, ik eet zelfs (beperkt) vlees. En weg met de vervuiling zou iedereens motto moeten zijn. Uiteindelijk moeten we allemaal op deze planeet leven.
 
Dus ik doe 95-100 % bewust hetzelfde als jij maar steun niet van allerlei organisaties,roep niet van de toren dat ik zo groen ben
Stem niet op jesse of robbie, en toch dezelfde uitkomst :t
Verder ik doe zelf ook aan veel fietsen (ook woon werk met een electrieke fiets enkele reis 20 kilometer)en loop regelmatig naar de supermarkt
Ik roep niet van de toren dat ik zo groen ben, dat maak jij er van.
ik zeg wel dat IEDEREEN meer moet doen aan het millieu (in positieve zin).
 
De meest onaantrekkelijke Jaguar ooit gemaakt

Een echte kermisauto



Ach, dergelijke dingen zeiden de “echte autoliefhebbers” vroeger ook over diesels...

Eerst waren er alleen Mercedes en Peugeot die dieselauto’s bouwden, toen kwam Volkswagen met de Golf Diesel, Opel en Ford volgden later.
Toen zeiden sommigen dat BMW nooit een diesel zou uitbrengen, dat kon niet, dat paste niet bij het sportieve karakter. Toen kwam BMW met een diesel.
Toen zeiden sommigen dat Alfa Romeo nooit een diesel zou uitbrengen, dat zou niet passen bij het merk. Toen kwam Alfa Romeo met een diesel.
Maar Porsche zou echt nooit een diesel uitbrengen, zo’n trage diesel zou immers niet passen bij het imago van de felle luchtgekoelde boxers met handschakeling achterin.
Toen kwam Porsche met een diesel. Zes in lijn, voorin, automaat, vierwielaandrijving.


Net als vroeger iedereen overging op diesel zo gaan ze straks allemaal over op elektrisch. Allemaal. Ook Ferrari.

En net als vroeger toen iedereen trage diesels zat af te kraken gaat ook dat omdraaien. Een collega gewend aan een dikke diesel verzuchtte dat ze bij zijn leenauto de motor waren vergeten, het ding wou niet vooruit; dat was een benzinewagen...

Nu moppert iedereen op elektrisch terwijl dat veel beter rijdt dan benzine én diesel, én handgeschakeld én automaat.
Ik heb zelf toch ook wel wat verschillende motoren gereden en de elektrische rijdt met afstand het fijnst.
Hij is niet praktisch, technisch is het ook niet alles maar de elektrische aandrijving is onovertroffen.

Waarom dan die blinde haat voor alles wat elektrisch is ? Moet onkunde zijn, in ieder geval geen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Ach, dergelijke dingen zeiden de “echte autoliefhebbers” vroeger ook over diesels...

Eerst waren er alleen Mercedes en Peugeot die dieselauto’s bouwden, toen kwam Volkswagen met de Golf Diesel, Opel en Ford volgden later.
Toen zeiden sommigen dat BMW nooit een diesel zou uitbrengen, dat kon niet, dat paste niet bij het sportieve karakter. Toen kwam BMW met een diesel.
Toen zeiden sommigen dat Alfa Romeo nooit een diesel zou uitbrengen, dat zou niet passen bij het merk. Toen kwam Alfa Romeo met een diesel.
Maar Porsche zou echt nooit een diesel uitbrengen, zo’n trage diesel zou immers niet passen bij het imago van de felle luchtgekoelde boxers met handschakeling achterin.
Toen kwam Porsche met een diesel. Zes in lijn, voorin, automaat, vierwielaandrijving.


Net als vroeger iedereen overging op diesel zo gaan ze straks allemaal over op elektrisch. Allemaal. Ook Ferrari.

En net als vroeger dat iedereen diesel zat af te kraken gaat ook dat omdraaien. Een collega gewend aan een dikke diesel verzuchtte dat ze bij zijn leenauto de motor waren vergeten, het ding wou niet vooruit; dat was een benzinewagen...

Nu moppert iedereen op elektrisch terwijl dat veel beter rijdt dan benzine én diesel, én handgeschakeld én automaat.
Ik heb zelf toch ook wel wat verschillende motoren gereden en de elektrische rijdt met afstand het fijnst.
Hij is niet praktisch, technisch is het ook niet alles maar de elektrische aandrijving is onovertroffen.

Waarom dan die blinde haat voor alles wat elektrisch is ? Moet onkunde zijn, in ieder geval geen ervaring.


Ff buiten t milieu gedoe om ,vindt jij een elektrische motor een mooi ding om te zien ?
Is gewoon interesse
 
Ik scheid m’n afval al. Helaas word dat opgehaald door een vrachtwagen die op diesel rijdt. Ik snap niet als je dan toch milieu bewust bezig wilt zijn dat je dan niet weer gewoon met de bakfiets langskomt op de rommel op te halen. Is ook weer werkgelegenheid voor een paar dikkerds die nu geen werk kunnen krijgen.
 
Ff buiten t milieu gedoe om ,vindt jij een elektrische motor een mooi ding om te zien ?
Is gewoon interesse
Ze zijn wel mooi te maken denk ik. Op Ilse of Man doen ze ook een elektrische race en die zijn toch best mooi, behalve als je van sjoppers houd, dan is het niks.
 
Vorig jaar had ons huishouden maar zes vuilniszakken gestort. Dat is dus twee per persoon gemiddeld. Al het overige is dus gerecycled. Wij doen niet aan plastic tasjes, gewoon stof en uitwasbaar. Groente komt vers en niet verpakt.
 
Ze zijn wel mooi te maken denk ik. Op Ilse of Man doen ze ook een elektrische race en die zijn toch best mooi, behalve als je van sjoppers houd, dan is het niks.


Ok ,ik zag er pas 1 voor t eerst :$ ik zou nog liever lopen als dat ik daar op zou :] nu heb ik ook geen smaak dat scheelt natuurlijk.
t ze zijn wel mooi te maken denk ik_O-
 
Ach, dergelijke dingen zeiden de “echte autoliefhebbers” vroeger ook over diesels...

*Knip*

Waarom dan die blinde haat voor alles wat elektrisch is ? Moet onkunde zijn, in ieder geval geen ervaring.

Ik heb absoluut geen blinde haat voor elektrische voertuigen, maar kan het de komende tig jaar nog niet betalen. Buiten dat wil ik niet gedwongen worden om uren op te laden voor ik weer door kan. Komt er een ruilsysteem voor accu's, zodat we in korte tijd weer volle actieradius hebben, gaat het iets worden. Zolang we nog aan een paal moeten voor stroom, met verlengkabels vanuit huis stroom leveren of een paar straten tot een paar kilometer verderop opladen om daar je voertuig weg te moeten halen zodra de accu vol is, vind ik de praktische bijkomstigheden van elektrisch rijden gewoon kut.
 
Ff buiten t milieu gedoe om ,vindt jij een elektrische motor een mooi ding om te zien ?
Is gewoon interesse
1371480

mooi joh :t,heel inspireerend
 
Dat zeg ik ook niet,maar wat hoor je er nog van,wat is de status??
Is dat nu geheel opgelost,is het geinde belastinggeld er goed en er aan volledig aan besteed??


Geen idee of en welk belastinggeld daar heen gegaan is, maar het is in ieder geval prima opgelost.
Maar ik wil niet miepen over belasting geld, we betalen er allemaal aan mee en we veroorzaken met zijn allen ook de vervuiling.
Geld is het grote kwaad van de wereld, als er geen geldsysteem was op deze aardkloot dan waren we als mens een stuk verder geweest. Het trieste is dat hebzucht regeert.
 
Geen idee of en welk belastinggeld daar heen gegaan is, maar het is in ieder geval prima opgelost.
Maar ik wil niet miepen over belasting geld, we betalen er allemaal aan mee en we veroorzaken met zijn allen ook de vervuiling.
Geld is het grote kwaad van de wereld, als er geen geldsysteem was op deze aardkloot dan waren we als mens een stuk verder geweest. Het trieste is dat hebzucht regeert.

Nou dat zie ik toch anders,ik zie graag belasting geld besteed worden aan datgene waar het voor bedoeld is.
Anders krijg ik het idee dat het geld verkwist word,en dat kan ik zelf ook(en doe dat uiteraard liever :+)

Verder vraag ik ,bij deze ,een gratis onderhoudsbeurt bij je aan,met motorex please:P🤔
 
Ach, dergelijke dingen zeiden de “echte autoliefhebbers” vroeger ook over diesels...

Eerst waren er alleen Mercedes en Peugeot die dieselauto’s bouwden, toen kwam Volkswagen met de Golf Diesel, Opel en Ford volgden later.
Toen zeiden sommigen dat BMW nooit een diesel zou uitbrengen, dat kon niet, dat paste niet bij het sportieve karakter. Toen kwam BMW met een diesel.
Toen zeiden sommigen dat Alfa Romeo nooit een diesel zou uitbrengen, dat zou niet passen bij het merk. Toen kwam Alfa Romeo met een diesel.
Maar Porsche zou echt nooit een diesel uitbrengen, zo’n trage diesel zou immers niet passen bij het imago van de felle luchtgekoelde boxers met handschakeling achterin.
Toen kwam Porsche met een diesel. Zes in lijn, voorin, automaat, vierwielaandrijving.


Net als vroeger iedereen overging op diesel zo gaan ze straks allemaal over op elektrisch. Allemaal. Ook Ferrari.

En net als vroeger toen iedereen trage diesels zat af te kraken gaat ook dat omdraaien. Een collega gewend aan een dikke diesel verzuchtte dat ze bij zijn leenauto de motor waren vergeten, het ding wou niet vooruit; dat was een benzinewagen...

Nu moppert iedereen op elektrisch terwijl dat veel beter rijdt dan benzine én diesel, én handgeschakeld én automaat.
Ik heb zelf toch ook wel wat verschillende motoren gereden en de elektrische rijdt met afstand het fijnst.
Hij is niet praktisch, technisch is het ook niet alles maar de elektrische aandrijving is onovertroffen.

Waarom dan die blinde haat voor alles wat elektrisch is ? Moet onkunde zijn, in ieder geval geen ervaring.

Ik hen een Civic Hybrid gehad als lease-auto, met een lullig 1300-tje maar dankzij de elektromotor een heerlijke auto. Spoot weg bij een verkeerslicht, eigenlijk een fijnere auto dan de A3 TDI die ik nu heb.
Laatst met iemand meegereden in een Nissan Leaf, rijdt ook niet verkeerd om heel eerlijk te zijn.
 
Ik heb zelf toch ook wel wat verschillende motoren gereden en de elektrische rijdt met afstand het fijnst.

Zonder elektrisch af te willen kraken, maar rijbeleving is toch behoorlijk subjectief. Kan me voorstellen dat rijders die nu niet van een gladde trillingsvrije 4-in lijn houden, ook niet zo aan een supersoepele stille (karakterloze?) elektromotor zouden kunnen wennen.
 
Nu moppert iedereen op elektrisch terwijl dat veel beter rijdt dan benzine én diesel, én handgeschakeld én automaat.
Ik heb zelf toch ook wel wat verschillende motoren gereden en de elektrische rijdt met afstand het fijnst.
Hij is niet praktisch, technisch is het ook niet alles maar de elektrische aandrijving is onovertroffen.

Waarom dan die blinde haat voor alles wat elektrisch is ? Moet onkunde zijn, in ieder geval geen ervaring.
Ik heb idd nog geen ervaring met elektrisch rijden, maar ik hoop dat je mij niet beschouwd als "blinde elektro hater", want dat ben ik zeker niet.

Dat het beter rijdt dan benzine en diesel geloof ik best. Maar dat beter rijden is niet afdoende om over te stappen, ik zal met een elektrische Zero van 23.500€ in 45 minuten naar het werk rijden. Maar dat kan ik net zo goed met een Ninja 400 van 6.200€.
Ik koop toch ook geen Bentley omdat het beter en aangenamer rijdt dan mijn Tucson?

Ja een elektrische kan beter zijn, afgezien van de lage actieradius icm lange laadtijd bij betaalbare modellen. Maar met 500km op een auto, of 250km op een motor, en bij beide een 80% laadtijd in 30 minuten zou ik mij tevreden kunnen stellen, op voorwaarde dat de nieuwprijs haalbaar is. En daar zijn we op dit moment nog ver vanaf.

De stilte van een elektromotor is een voordeel ... alhoewel, ik hoor mijn motor nu ook amper (behalve aan een verkeerslicht natuurlijk, maar daar leg ik in veel gevallen mijn motor stil :t ), wat ik wel hoor tijdens het rijden is windgeruis, en dat heb je net zo bij de Zero, of zelfs nog een pak meer dan bij een Ninja 400 en dan bij mijn huidige motor.
Dat het automaat is vind ik geweldig. Mijn auto is ook automaat, ik wil niet anders meer. Mijn motor mag ook automaat zijn, en daarom viel mijn interesse buiten de Ninja 400 ook nog op de Honda NC750X DCT, maar die kost 1,5 keer de Ninja 400 ... (maar dus nog héél veel goedkoper dan een Zero).
Maar hoe leg je uit dat een elektromotor beter rijdt dan zelfs een brandstofmotor met automaat?
Mijn auto met automaat, gas geven en remmen. Als je niet naar de toerenteller kijkt, weet je niet wanneer die schakelt, zo snel en soepel doet ie dat.

Dus het kostenplaatje is het enige wat het de overstap nog niet waard maakt voor mij.
Als binnen enkele jaren rijden op fosiele brandstoffen kunstmatig onmenselijk duur gemaakt wordt (lees, zeer hoge brandstofprijzen, immense taksen en bijna overal verboden), maar de totaalprijs van elektrisch rijden niet drastisch gedaald zal zijn, dan zal het voor mij (en miljoenen anderen) onmogelijk zijn om nog te rijden.
Maar dat zal de staat niet laten gebeuren, want dan is hun melkkoe "dood".

Dus nogmaals, het is niet omdat ik nog niet overschakel, dat ik een "blinde elektro hater" ben.

Btw: 1 ding wil ik toch nog eens herhalen;
Hoeveel wordt er niet gehamerd op het gemis van het motorgeluid, de olie geur, de after market "loud pipes saves lives" brulpijpen, en last but not least, het heilige schakelen ... terwijl al deze dingen hier plots als super irritant worden afgedaan?
Maar ook hier nogmaals, voor mij zijn dit idd allemaal juist voordelen, want ik houd juist van stilte en automaat, en nog eens nogmaals, het totale kostenplaatje maakt het me nog niet waard om "Bentley comfort en gemak" te verkiezen boven "Tucson bruikbaarheid", terwijl die voor mij beide hetzelfde doel dienen en bereiken, in een bepaalde tijd van A naar B, op een comfortabele en veilige manier, maar het hogere comfort en gemak niet bereikbaar is voor mij vanwege de hoge prijs.

Ik vind het jammer als ik daarom geklasseerd wordt onder de elektro haters ...

En nu heb ik me toch alweer laten verleiden tot een reactie :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij sta jij hier echt niet te boek als elektrohater.
Ik hou van de ice-techniek, maar ik ben dan ook nogal nostalgisch aangelegd. Tegelijk hou ik ook van vernieuwing en nieuwe technieken, soms kan me dat niet snel genoeg gaan. Wat betreft elektrische voertuigen (of in ieder geval stille, emissievrije) draag ik dat in principe ook een warm hart toe, de vooruitgang dus.
De motor is puur hobby voor me, verbrandingsmotoren zijn ook een hobby. Voorlopig alleen in die combinatie. Maar het dagelijkse wereldwijde massa-wegtransport zou gebaat zijn bij stille emissieloze voertuigen. Een zegen voor het woonklimaat van velen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan