Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Ff buiten t milieu gedoe om ,vindt jij een elektrische motor een mooi ding om te zien ?
Is gewoon interesse
Ja hoor, ze hebben er best een leuk ogend motortje van gemaakt. Stuurt ook niet onaardig.

Sommigen zien niet eens dat ie elektrisch is.... Het ziet er dus redelijk doorsnee uit.

Ik heb absoluut geen blinde haat voor elektrische voertuigen, maar kan het de komende tig jaar nog niet betalen. Buiten dat wil ik niet gedwongen worden om uren op te laden voor ik weer door kan. Komt er een ruilsysteem voor accu's, zodat we in korte tijd weer volle actieradius hebben, gaat het iets worden. Zolang we nog aan een paal moeten voor stroom, met verlengkabels vanuit huis stroom leveren of een paar straten tot een paar kilometer verderop opladen om daar je voertuig weg te moeten halen zodra de accu vol is, vind ik de praktische bijkomstigheden van elektrisch rijden gewoon kut.

En is dat ervaring ? Denk het niet...

Ik heb inmiddels meer dan 30.000 km elektrisch gereden, dagelijks gebruik, en ik heb hier precies nooit last van gehad.

Zoals ik al eerder heb uitgelegd wordt laden vaak één op één vergeleken met tanken. Beide moet je doen om te kunnen rijden maar verder zijn er vooral verschillen.
Laden doe je thuis of op de bestemming, laden hoef je niet bij te blijven, laden kun je dus doen terwijl je werkt of ligt te slapen.
Sowieso bestaan er veel spookverhalen over dat laden, je laadt sowieso ongeveer nooit van helemaal leeg naar helemaal vol, en als je onderweg moet bijladen is net genoeg ook genoeg.

Natuurlijk zijn er dingen met de motor waar je rekening mee moet houden maar dat went.
Een motorfiets is sowieso geen praktisch vervoermiddel, veel te veel gedoe allemaal maar dat doen we toch. Het is ook een beetje de uitdaging om alles toch met de motor te doen.
.
Met een benzinemotor is het geen kunst om afstanden te rijden, met een elektrische kan het ook maar vergt soms wat planning maar dan kan het ook.
Dat hoort bij de uitdaging van het motorrijden.

Verder is dat argument van de aanschafprijs ook maar subjectief. Als je alle kosten meerekent en je gebruikt die motor ook echt dan is ie uiteindelijk, inclusief alles, al gauw goedkoper dan een benzinemodel.


773684F7-DA80-4C04-9848-6A5B858E4BB5.jpeg
 
Verder is dat argument van de aanschafprijs ook maar subjectief. Als je alle kosten meerekent en je gebruikt die motor ook echt dan is ie uiteindelijk, inclusief alles, al gauw goedkoper dan een benzinemodel.


Bekijk bijlage 1371548
Ik heb het zorgvuldig berekend. Gerekend over 5 jaar (meest interessante wegens belastingaftrek in B, en de garantieduur van de batterij), aan 150.000km in totaal, en de Zero komt daarbij voor mij nog steeds een stuk duurder uit dan de Ninja 400*. Dat zal zo voorlopig wel niet veranderen. ... jammer genoeg, want ik wil wel hoor :t

Mooi ook die gele! Nu nig volledig inkuipen en ze is he-le-maal af! 8-)

* en eigenlijk is de Z400 een betere vergelijking, wegens ook naked bike, en die is dus nóg goedkoper.
 
Ik heb het zorgvuldig berekend. Gerekend over 5 jaar (meest interessante wegens belastingaftrek in B, en de garantieduur van de batterij), aan 150.000km in totaal, en de Zero komt daarbij voor mij nog steeds een stuk duurder uit dan de Ninja 400*. Dat zal zo voorlopig wel niet veranderen. ... jammer genoeg, want ik wil wel hoor :t

Mooi ook die gele! Nu nig volledig inkuipen en ze is he-le-maal af! 8-)

* en eigenlijk is de Z400 een betere vergelijking, wegens ook naked bike, en die is dus nóg goedkoper.

Dank je, kleur komt zo inderdaad goed uit.

En jouw houding tegenover elektrisch is naar mijn idee nogal veranderlijk, dan weer ben je enthousiast en even later kraak je alles af.

Over die vergelijking...
Dit heb je eerder gemeld, maar jij spreekt van een nieuwe elektrische motor. Ik heb behoudens een overjarig model nog nooit een nieuwe motor gekocht (voor mezelf althans). Nieuw is hier niet slim.
De grootste besparing haal je door niet de nieuwprijs te betalen en als jij dat wel wilt doen bedrieg je jezelf.
Net al dat je jezelf bedriegt met die eeuwige Ninja waar je mee vergelijkt.

Om dat te begrijpen moet je gaan proefrijden maar dat heb ik ook al heel vaak gezegd.
 
Dank je, kleur komt zo inderdaad goed uit.

En jouw houding tegenover elektrisch is naar mijn idee nogal veranderlijk, dan weer ben je enthousiast en even later kraak je alles af.

Over die vergelijking...
Dit heb je eerder gemeld, maar jij spreekt van een nieuwe elektrische motor. Ik heb behoudens een overjarig model nog nooit een nieuwe motor gekocht (voor mezelf althans). Nieuw is hier niet slim.
De grootste besparing haal je door niet de nieuwprijs te betalen en als jij dat wel wilt doen bedrieg je jezelf.
Net al dat je jezelf bedriegt met die eeuwige Ninja waar je mee vergelijkt.

Om dat te begrijpen moet je gaan proefrijden maar dat heb ik ook al heel vaak gezegd.
Ik sta helemaal niet negatief tegenover elektrisch rijden, integendeel, maar voor mij klopt het kostenplaatje gewoon nog niet, om verschillende redenen.
Ik vergelijk een nieuwe Zero met een nieuwe Ninja 400, dat is logisch, daar beide motoren een ongeveer gelijke houdbare kruissnelheid hebben, en mij in dezelfde tijd op plaats van bestemming krijgen. Dat een elektromotor beter optrekt enz is voor mij niet van belang.

Proefrijden gaat mij alleen maar laten voelen dat die elektromotor meer koppel heeft, automaat is, en nóg stiller dan mijn benzinemotor, maar het maakt de motor niet goedkoper.

Als ik een 2de handse Zero met een 2de handse Ninja moet vergelijken, worden de verschillen alleen maar groter, want die Zero kost 2de hands nog steeds een bom geld, daar waar een benzine motor op 3 jaar al pakweg gehalveerd is of nog meer.

"Eeuwige" Ninja? Nee hoor, ik heb de berekeningen bewust over 5 jaar en dus 150.000km gemaakt. Maak je daar 10 jaar en 300.000km van, wordt het weer een ander verhaal, of 15 jaar en 450.000km ... maar zeg nu zelf, wat is realistischer, ervan uitgaan dat je 5 jaar en 150.000km rijdt, of die 10 jaar en 300.000km? Over die 15 jaar ga ik het al niet meer hebben.

Ik zeg het nog eens, ik WIL wel, maar kan (financieel) nog niet.
De geplande koop van een Ninja 400 is echter nog niet doorgegaan, en ik denk nu zelfs steeds meer en meer aan die ene A1 klasse elektromotor (puur woon werk dan), juist omdat die wel in mijn budget past. Maar enkel als die leverbaar is met een extra batterij, om voldoende reserve te hebben, want 55km wanneer je er 51km moet doen, dat is nogal riski he ;)
Als dát kan, ben ik bereid om het als naked bike te aanvaarden, en best van de snelweg af te blijven.
Maar nog steeds niet gaan informeren, gewoon omdat ik nog niet direct kan kopen, dat wordt weer herzien op het einde van het jaar, met het volgende auto/motor salon in januari 2020 :t
En wie weet, wat is er dán allemaal niet beter en/of goedkoper geworden aan het aanbod in elektromotoren, en wie weet ook gekuipte modellen.
Ik zie het tegen dan nog wel :Y
 
Er is dadelijk geen gas meer. Niet dat het over 10 jaar op is maar de bijkomende kosten zijn veel te hoog voor de mensen in Groningen of je bent afhankelijk van een dictatuur. Dus dat ja, van het gas af moeten is een feit ongeacht of je daar ook nog een milieu voordeel bij zou verzinnen.
Als trol doe je het goed. Als dit een serieuze bijdrage is ben je volledig verdwaald.
Yasser Feras, de liegende Marokkaan die zichzelf Jesse Klaver noemt en Robot Jetten, de pratende pop van D666 hebben jou gevoed met keiharde leugens. In heel Europa wordt het gebruik van gas fors opgeschroefd omdat gas een bijna perfecte energiebron is. Nederland zal ook niet van het gas afgaan, in tegendeel het gebruik van gas zal ook in NL omhoog gaan. Rusland zal hierbij een belangrijke leverancier zijn.
In vergelijking is Nederland een vrijwel communistische staat en Rusland een schoolvoorbeeld van vrije markt kapitalisme. Ondanks wat het NOS journaal propaganda jou wil laten geloven. Dus ik zou wat minder met termen als dictatuur strooien als ik jou was.

De kinderlijke regenboog fantasietjes van groene verdwaalden zullen nooit uitkomen, domweg omdat het niet mogelijk is.
 
Bekijk bijlage 1371480
mooi joh :t,heel inspireerend
Ik heb absoluut geen blinde haat voor elektrische voertuigen, maar kan het de komende tig jaar nog niet betalen. Buiten dat wil ik niet gedwongen worden om uren op te laden voor ik weer door kan. Komt er een ruilsysteem voor accu's, zodat we in korte tijd weer volle actieradius hebben, gaat het iets worden. Zolang we nog aan een paal moeten voor stroom, met verlengkabels vanuit huis stroom leveren of een paar straten tot een paar kilometer verderop opladen om daar je voertuig weg te moeten halen zodra de accu vol is, vind ik de praktische bijkomstigheden van elektrisch rijden gewoon kut.

Juist,dus onkunde en onwetendheid.
Gelukkig gaat de transitie steeds sneller. Ik hoor de mensen jaren geleden al roepen dat de brandstof te duur is geworden, onderhoudskosten
haast onbetaalbaar, veel brandstofproblemen vooral met carburateur motoren. En terwijl elektrisch hier een stuk goedkoper in is, en het rijd nog vele malen fijner.
De EV is nog aan het begin van de mondiale ontwikkeling, soms denk ik dat de techniek sneller gaat dan de ontwikkeling van de mens.
 
Juist,dus onkunde en onwetendheid.
Gelukkig gaat de transitie steeds sneller. Ik hoor de mensen jaren geleden al roepen dat de brandstof te duur is geworden, onderhoudskosten
haast onbetaalbaar, veel brandstofproblemen vooral met carburateur motoren. En terwijl elektrisch hier een stuk goedkoper in is, en het rijd nog vele malen fijner.
De EV is nog aan het begin van de mondiale ontwikkeling, soms denk ik dat de techniek sneller gaat dan de ontwikkeling van de mens.
Ik denk dat er nog teveel zijn die het lawaai een penisvergrotendenwerking toedichten. Het is triest, horen en zien vergaat je als die decibelboeren je voorbij komen. Dat het moet pruttelen snap ik wel maar voor mij hoeft dat niet zo enorm luid. M’n eigen motor maakt ook wel wat geluid maar in verhouding tot die “dikke” v-twins met stijgerpijpen als uitlaten ben ik onhoorbaar. En dan dat lekker “revven” in een binnenstad. Poeh poeh nou nou, weer 0,1mm tijdelijke groei. Als ik later groot ben dan ga ik/wij hier ook elektrisch. Voor nu is alleen m’n tondeuse op stroom, als ik me van onder scheer lijkt hij ook weer wat groter.
 
Nou dat zie ik toch anders,ik zie graag belasting geld besteed worden aan datgene waar het voor bedoeld is.
Anders krijg ik het idee dat het geld verkwist word,en dat kan ik zelf ook(en doe dat uiteraard liever :+)

Verder vraag ik ,bij deze ,een gratis onderhoudsbeurt bij je aan,met motorex please:P🤔
Als je het echt niet kan betalen, dan kan jouw motor van mij een gratis onderhoudsbeurt krijgen (met Motorex-olie).
Ondanks dat we het over politiek en millieu niet eens zijn wil ik dat wel voor mijn medemens doen.
 
...Eerst waren er alleen Mercedes en Peugeot die dieselauto’s bouwden, toen kwam Volkswagen met de Golf Diesel, Opel en Ford volgden later.
Toen zeiden sommigen dat BMW nooit een diesel zou uitbrengen, dat kon niet, dat paste niet bij het sportieve karakter. Toen kwam BMW met een diesel.
Toen zeiden sommigen dat Alfa Romeo nooit een diesel zou uitbrengen, dat zou niet passen bij het merk. Toen kwam Alfa Romeo met een diesel.
Maar Porsche zou echt nooit een diesel uitbrengen, zo’n trage diesel zou immers niet passen bij het imago van de felle luchtgekoelde boxers met handschakeling achterin.Toen kwam Porsche met een diesel.
Hey, een beetje meer waardering voor Alfa Romeo, die nu zo maar halverwege het rijtje staat. De Fiat-groep heeft de common rail diesel uitgevonden, daarmee kreeg de diesel een sprong vooruit, want meer vermogen én zuiniger dan oudere generaties. :]

Ff buiten t milieu gedoe om ,vindt jij een elektrische motor een mooi ding om te zien ?
Is gewoon interesse
Lelijk kan ik deze niet vinden.
Bekijk bijlage 1371611
Edit: Oh oeps ik was al te laat maar: :9~ dus.

Bekijk bijlage 1371480
mooi joh :t,heel inspireerend
|(:+
 
Even over onze Nederlandse gas voorraad.
Als onze stupide (r)overheid nu niet meer als 70% van ons gas voor een idioot lage prijs naar het buitenland had verkwanseld maar voor ons had gehouden dan hadden wij op zijn minst nog 120 jaar op aardgas kunnen stoken.
En als ze net zo verstandig waren geweest als Noorwegen om de kostprijs van het winnen van gas terug te stoppen in een pot en alleen6de winst te gebruiken dan was de complete energie transitie eenvoudig te betalen geweest.
Maar nee alle linkse knuffelhobby's waren zo duur dat ze alles hebben op gemaakt.
In Duitsland hebben ze daar een uitdrukking voor: noemen ze holländische krankheit.

Goed bezig he die Nederlandse regeringen de afgelopen 40 jaar
En natuurlijk al die stupide kiezers die dit mogelijk hebben gemaakt
 
Is een kwestie van smaak denk ik.
Deze lijkt me leuk te vergelijken met een supersport.
Ik heb ook al leuke naked en adventure fietsen voorbij niet komen.

Wat je niet zult zien op een EV is een lomp ICE blok en herrie pijpen waaruit naast C02 een hoop giftige gassen komen.*O*
Als dat je criterium is voor mooi, dan zal je een EV nooit mooi gaan vinden.;)
Dan gaat t idd nooit worden.
Ik ben een gelukkig fossiel
 
heb op de motorbeurs het genoegen gehad op een E-motorfiets te zitten.
is fantastisch, maar de aanschafprijs is gewoon fors in vergelijking met een benzine model.
als je de aanschafprijs kan sprijden over de maanden o.i.d., misschien dan.
maar voorlopig houd ik het bij mn viercilinder peutlurker :Y:]

EDIT: levendig topic!
veel reacties tijdens t schrijven
ben te laat dus :$
 
De auto’s die we van het kabinet massaal moeten gaan kopen stoten misschien minder uitlaatgassen uit, maar lokaal waar de batterijen worden geproduceerd, zijn de milieu-omstandigheden dramatisch. Ook worden daar vaak mensenrechten geschonden. Er is op grote schaal sprake van kinderarbeid.
Amnesty: elektrisch rijden helemaal niet schoon
Vooral in Congo is de situatie dramatisch. De grondstof voor accu’s, het erts, wordt vaak met de hand gedolven. Ook in de kobaltmijnen heersen middeleeuwse toestanden. Mijnwerkers hebben geen bescherming.

Wie nu nog een electrisch voertuig rijdt laat duidelijk zien trots te zijn op kinderarbeid en is een onmens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan