MotorZeeRob
MF veteraan
- 17 mei 2017
- 21.761
- 15.711
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het probleem is dat je helemaal geen keuze hebt. De enige keuze die je hebt is de investering uitstellen, maar hij komt beslist.
En hoe langer wij (de wereld) maatregelen uitstellen, hoe meer het gaat kosten (in geld en in inspanning).
Wij wonen de aarde uit. Vroeg of laat gaan wij mensen (en vrijwel alle dieren) hier aan onderdoor.
Het heeft geen zin om iemand als dom of als stemvee te bestempelen, maar een bewering als degene die jij stelt ("mensen die denken dat hun bijdrage hier in Nederland, dit kleine kut landje, daadwerkelijk ook maar iéts gaat bijdragen aan het hele klimaat bullshit gejank") is wel op zijn minst onnadenkend.
Het gaat er helemaal niet om wat elk individue of elk land onafhankelijk van elkaar kan bereiken. Het gaat er om wat wij allemaal bij elkaar kunnen bereiken. En door op voorhand te zeggen dat jouw inbreng niet meetelt betekend dat anderen dat ook azeggen en doen. En dus gebeurt er niets (of veel te weinig).
Hoeveel marge ziet er in het huidige Net?
Hoeveel is er nodig wanneer alles over gaat?
Ik weet wat er extra nodig is en als dat niet in het net zit dan zou je moeten schamen.
Iedereen produceert op hetzelfde moment (zonne-energie) en gebruikt op het moment dat iedereen thuis is/komt 17-19. 2x verliezen.En de energie transitie bestaat niet alleen uit naar E auto's toe gaan. Dat percentage extra stroom zal nog wel mee vallen. Maar als alle huishoudens op stroom gaan verwarmen, koken ed dan gaan we 400% meer stroom verbruiken.
En dat gebeurt het meeste in de avond als het donker is dus byebye opbrengsten van je eigen zonnepanelen. En de stroom uit je E auto is nodig om te kunnen voorzien in de algemene stroomvoorziening dus vergeet dat opladen van de accu maar gerust.
Vergeet je sleutels niet.
En wie heeft het over alleen Nederland ? Waarom zou er op VN niveau over gepraat worden, zodat alleen Nederland maatregelen moet nemen ?!?Zelfs als heel Nederland per vandaag een klimaat perfect land is veranderd er nog helemaal niks.
17 miljoen mensen..
Hoeveel wonen er in Rusland? Amerika? China? India? Afrika?
Nee, laten we in kleine kut landjes beginnen zoals Nederland, Denemarken etc.
En zolang er niks verplicht is, verander ik helemaal niks. Dus het is inderdaad uitstellen. Maar hoe langer het duurt, hoe meer er doorontwikkeld word , hoe goedkoper het word.
Als alle auto's om NL morgen elektrisch zouden worden dan is er slechts 10% meer capaciteit nodig.
Het zou een beetje vreemd zijn als dat niet zou kunnen. Vind je ook niet.
In bijv. Groot Brittannië is dat zelfs maar 7% omdat daar al reeds meer per huishouden verbruikt wordt dan in NL.
In DE experimenteren ze met elektra abonnementen waarbij de afname per huishouden kunnen beperken op zelfs afschakelen.
De mensen die dit toestaan krijgen een lager vastrecht tarief.
Zelf heb ik een loadbalancer achter de lader van de auto waarbij provider mijn verbruik van de lader kan afknijpen als dit nodig.
Dit is nog nooit nodig geweest maar dat kan natuurlijk nog komen.
Het is niet alleen elektrisch rijden, we willen ook van het gas af, we willen ook de kolencentrales sluiten.
Maar ik ben van de simpele zielen club: Gewoon alles erop en de kolencentrales uit. Effe kijken wat er dan gebeurd.
Weten we meteen waar we staan..............................
Naast een geld kwestie om het netwerk uit te breiden speelt er nog iets
1) er zijn bij lange na niet voldoende (gekwalificeerde) mensen zijn om dit uit te voeren en die ga je ook niet uit het buitenland halen (want die hebben hetzelfde probleem)
2) ruimte, waar laten we die extra transformatoren in bijvoorbeeld binnenstad van Amsterdam
3) kabels die uitgegraven moeten worden en vervangen voor zwaarder (of parallel)
4) levertijden kabels
Maakt mijn positie als elektrotechnisch ingenieur wel tof, maar niet leuk.
Ander puntje nog: Om je een idee te geven. Afgelopen jaar is mijn zoon geslaagd HTS Elektro met specialisatie Hoogspanning. Van deze richting zijn er toen 25 voltijd leerlingen, voor HEEL Nederland, geslaagd....... Succes.
Marc
En dat is nog buiten de mogelijkheid van terugladen, dus elk aangekoppeld voertuig gebruiken als buffer voor het net.Als alle auto's om NL morgen elektrisch zouden worden dan is er slechts 10% meer capaciteit nodig.
Het zou een beetje vreemd zijn als dat niet zou kunnen. Vind je ook niet.
In bijv. Groot Brittannië is dat zelfs maar 7% omdat daar al reeds meer per huishouden verbruikt wordt dan in NL.
In DE experimenteren ze met elektra abonnementen waarbij de afname per huishouden kunnen beperken op zelfs afschakelen.
De mensen die dit toestaan krijgen een lager vastrecht tarief.
Zelf heb ik een loadbalancer achter de lader van de auto waarbij provider mijn verbruik van de lader kan afknijpen als dit nodig.
Dit is nog nooit nodig geweest maar dat kan natuurlijk nog komen.
En dat is nog buiten de mogelijkheid van terugladen, dus elk aangekoppeld voertuig gebruiken als buffer voor het net.
Ah joh, Nederland presteert het om in enkele maanden een stad zo groot als Assen aan mensen te importeren. 76.000 mensen in 8 maanden tijd en dit is al enkele jaren gaande. Maakt niet uit welk maatregel we nemen in het milieu, met een bevolkingsgroei als deze, is het dweilen met de kraan open. Dan nog niet te spreken over dat het milieu niet bij landsgrenzen stopt. +- 37% van stikstof waait vanuit Duitsland naar Nederland en nog een groter percentage fijnstof.
Daarbij is de overheid al jaren tegen de scheen van boeren aan het schoppen. Eerder probeerde de media 'vlees' als slecht te bestempelen door een onderzoek totaal uit zijn verband te trekken met de boodschap dat vleesproductie veel water kost. Dit trok niet echt de aandacht of sloeg niet echt aan bij de burger/media/politiek. Nu is het ineens de stikstof het probleem en worden alle toeters en bellen uit de kast getrokken.
Mijn theorie, is wel enorm speculeren, maar vind het soms wel eens interessant om vanuit een ander perspectief bepaalde zaken te belichtend. Zelf klinkt het mij plausibel dat de overheid/politiek de boeren het moeilijk willen maken omdat zij veel land bezitten. Als de boeren failliet raken of uitgekocht worden dan komt er een hoop grond vrij wat 'goedkoop/goedkoper' opgekocht kan worden door project ontwikkelaars. De huizenprijzen zijn in heel Europa enorm gestegen met Nederland op nummer 1. Er valt hier veel geld te winnen. En met het importeren van mensen is er een enorm woningtekort. Met de brexit in aantoch is de verwachting dat Amsterdam de hub van Europa zal worden en veel werkzoekende zal trekken. Daarnaast lijkt in heel Europa hetzelfde verhaal af te spelen op demografisch niveau. Destabiliseren van het land door nationale cultuur en saamhorigheid te doorbreken door enorme import van andere culturen en het langzaam uitwassen van nationale tradities/gewoontes/leefgebieden = meer instabiliteit/individualisme/onbegrip onder burger = meer macht voor de politiek.
Je zou je echt eens moeten inlezen voordat je dit soort commentaar levert.Dat is wel handig ja, wil je net vertrekken, is je accu leeg getrokken omdat de buurvrouw d'r speeltje aan het opladen is...
Ja, al vaak genoeg.is waterstof al geopperd?
Echt niet, qua milieumaatregelen zit Nederland juist in de achterhoede ten opzichte van de andere landen in de EU.NL weer het braafste vd klas
Je zou je echt eens moeten inlezen voordat je dit soort commentaar levert.
Bijna alle problemen die mensen hier opperen zijn gebaseerd op onwetendheid.
Ja, al vaak genoeg.
Echt niet, qua milieumaatregelen zit Nederland juist in de achterhoede ten opzichte van de andere landen in de EU.
+30 % van duitsland stookt nog op stookolie,aardgas is daar schone energie
En dat is precies het hele probleem.
Het gaat niet om niet kunnen betalen, het gaat erom dat men het niet wil wéten.