Hoelang kunnen we nog motorrijden?

En dat is precies het hele probleem.

Het gaat niet om niet kunnen betalen, het gaat erom dat men het niet wil wéten.

Onzin,het gaat erom of je klimatologie voor waar aan neemt.
Ik volg intensief de kosmologie / astrofisica
Daar komt men wel eens fenomenen tegen die men niet kan verklaren.
Bijvoorbeeld wat is donkere materie of energie,een ster kan maar zo groot worden maar is ,tegen de theorie in groter etc
Men zegt dan ook "we weten het op het moment nog niet"
Dat geldt zeker ook voor klimatologie maar daar is niks van twijfel te merken🤔
De heilige overtuiging en gebrek aan zelfreflectie is wat mij de conclusies in twijfel doen trekken. 😒
zoals nen in de exacte wetenschappen wel doet
 
Laatst bewerkt:
En dat is nog buiten de mogelijkheid van terugladen, dus elk aangekoppeld voertuig gebruiken als buffer voor het net.

En ook dat is een probleem (op dit moment) omdat de inrichting van het netwerk zo is dat stroom 1 kant op loopt (van boven naar beneden). Ga je nu vanaf onderen invoeden heb je een uitdaging ivm stromen die je niet meer meet en dus komt de stabiliteit weer in gevaar. (Denk even op een zonnige dag in een straat waar veel mensen zonnepanelen hebben. Ik denk dat er vast wel mensen zijn die weten wat er dan gebeurd)

Nog even wel een opmerking: Ik ben absoluut VOOR de afschaffing van fossiele brandstoffen omdat dit model niet houdbaar is. MAAR je moet de discussie wel goed voeren. Je kunt niet over allerlei smart oplossingen praten als je niet over de basis nagedacht hebt. Je gaat ook geen formule 1 auto ontwikkelen terwijl je alleen een weiland hebt om op te rijden!
 
En ook dat is een probleem (op dit moment) omdat de inrichting van het netwerk zo is dat stroom 1 kant op loopt (van boven naar beneden). Ga je nu vanaf onderen invoeden heb je een uitdaging ivm stromen die je niet meer meet en dus komt de stabiliteit weer in gevaar. (Denk even op een zonnige dag in een straat waar veel mensen zonnepanelen hebben. Ik denk dat er vast wel mensen zijn die weten wat er dan gebeurd)

Nog even wel een opmerking: Ik ben absoluut VOOR de afschaffing van fossiele brandstoffen omdat dit model niet houdbaar is. MAAR je moet de discussie wel goed voeren. Je kunt niet over allerlei smart oplossingen praten als je niet over de basis nagedacht hebt. Je gaat ook geen formule 1 auto ontwikkelen terwijl je alleen een weiland hebt om op te rijden!


:} :}:}
 
Om te kunnen leveren maakt de omvormer de spanning iets hoger, dan gaat de stroom de andere kant op lopen. Als je dit 10x doet (met 10 huizen naast elkaar) loopt de spanning op van 240 VAC tot wel 250 VAC of hoger. Niet alle apparatuur vind dit leuk. De omvormer zelf schakelt ook uit boven een bepaalde spanning (norm en apparaat afhankelijk) en gaat in fout stand. Dus als iedereen zonnepanelen heeft hebben we weer een andere uitdaging :+

Leuk vak heb ik toch 8-)
 
Nee weet ik niet, wat gebeurt er dan?
Stroomuitval, overbelasting van stations, omdat variabele opwekking(stroom en wind), tezamen met de centrales, teveel stroom genereren.
Duitsland heeft hier wel eens last van. Ze zetten dan de stroom in uitverkoop (bron)(bron)(bron).
Gelukkig ligt er een mondiaal netwerk en kan NL ook wat overnemen.

NL als niet braafste jongetje van de klas heeft maar 11% 'groene' energie waarvan 7 of 8 windenergie geloof ik en een groot deel baby stiertjes, ik bedoel uit bio 'afval'. Wij kampen af en toe met overproductie en dit is op weekniveau, maar als je het op dagniveau bekijkt is het overdag produceren en 's avonds gebruiken, ook niet in balans.

Maar het voordeel dat we niet het braafste zijn geeft ook dat wij wel hopelijk in 1x over kunnen naar een goede optie en wat stapjes overslaan(draadloos betalen was al veel langer in Hongarije dan in NL omdat daar later in is geïnvesteerd).

Wordt er momenteel wel hard gewerkt aan de verbetering van ons netwerk @F2ride2001 ? Ik heb geen idee namelijk :)
Edit:
Om te kunnen leveren maakt de omvormer de spanning iets hoger, dan gaat de stroom de andere kant op lopen. Als je dit 10x doet (met 10 huizen naast elkaar) loopt de spanning op van 240 VAC tot wel 250 VAC of hoger. Niet alle apparatuur vind dit leuk. De omvormer zelf schakelt ook uit boven een bepaalde spanning (norm en apparaat afhankelijk) en gaat in fout stand. Dus als iedereen zonnepanelen heeft hebben we weer een andere uitdaging :+

Leuk vak heb ik toch 8-)
en dit wist ik ook niet, thanks!
 
Er wordt vollop gewerkt aan verbetering, maar alleen al het vergunning stelsel van de gemeentes (dat weet iedereen wel) is erg arbeids- en tijds intensief (lees: duurt lang).

Voordbeeld

Komt bij dat de fininancieele investering enorm is (daarom moet dit ook over een groter tijdsvak uitgesmeerd worden anders is er geen acceptatie).
We de mensen gewoon niet hebben en er onvoldoende kabels geproduceerd worden.

Dus ja, komt wel, maar niet binnen de komende paar jaar. Er zal nog vollop overlegt moeten worden over hoe de energie stromen moeten gaan lopen en hoe we de stabiliteit van ons netwerk vasthouden. Iedereen zo snel mogelijk over op electrisch rijden helpt dan niet echt. Gezien de stikstof en CO2 perikelen snap ik, maar zo werkt het niet.
 
Laatst bewerkt:
En ook dat is een probleem (op dit moment) omdat de inrichting van het netwerk zo is dat stroom 1 kant op loopt (van boven naar beneden). Ga je nu vanaf onderen invoeden heb je een uitdaging ivm stromen die je niet meer meet en dus komt de stabiliteit weer in gevaar. (Denk even op een zonnige dag in een straat waar veel mensen zonnepanelen hebben. Ik denk dat er vast wel mensen zijn die weten wat er dan gebeurd)

Met de nadruk op “Op dit moment”. Dat blijft niet altijd zo.

Verder noem je de problemen die zonnepanelen geven terwijl de elektrische auto nu juist zo mooi een buffer kan vormen om dit probleem op te lossen. Elektrisch rijden is geen probleem, het is een oplossing.

Dat is wat ik hier steeds weer lees, iedereen ziet alleen maar problemen, sommigen komen hier alleen maar om te zeggen dat ze het niets vinden en dat het hun tijd wel zal duren. Daar heb je wat aan....
Maar bijna niemand ziet mogelijkheden. En er komen steeds meer mogelijkheden.
 
Met de nadruk op “Op dit moment”. Dat blijft niet altijd zo.

Verder noem je de problemen die zonnepanelen geven terwijl de elektrische auto nu juist zo mooi een buffer kan vormen om dit probleem op te lossen. Elektrisch rijden is geen probleem, het is een oplossing.

Dat is wat ik hier steeds weer lees, iedereen ziet alleen maar problemen, sommigen komen hier alleen maar om te zeggen dat ze het niets vinden en dat het hun tijd wel zal duren. Daar heb je wat aan....
Maar bijna niemand ziet mogelijkheden. En er komen steeds meer mogelijkheden.
Klopt, de auto staat ergens stil, die kan leveren of opnemen. Of opnemen van de zon en afgeven in de avond tot het moment waarop je kilometers + marge over zijn.
Maar goed, hiervoor moet auto, paal, huis en bedrijf voor aangepast worden en het verdienmodel van energie. Veel kinkjes die lang duren, zoals alleen al vergunningen. Ik zie wel een gouden toekomst, en we zijn gelukkig al bezig met de transitie :)
 
Zelfs als heel Nederland per vandaag een klimaat perfect land is veranderd er nog helemaal niks.

17 miljoen mensen..

Hoeveel wonen er in Rusland? Amerika? China? India? Afrika?

Nee, laten we in kleine kut landjes beginnen zoals Nederland, Denemarken etc.

En zolang er niks verplicht is, verander ik helemaal niks. Dus het is inderdaad uitstellen. Maar hoe langer het duurt, hoe meer er doorontwikkeld word , hoe goedkoper het word.
Patrick?
 
Laat Nederland nu helemaal achteraan lopen in Europa en Europa loopt ver achter bij bijv. China.

Dit komt omdat democratieën geleid worden door pluche plakkers die gekozen moeten worden door schreeuwers die niet verder kijken dan het eind van hun loonzakje. Op zichzelf heel begrijpelijk maar als er iets onvermijdelijks aan zit te komen dan is dat niet de manier waarmee je daadkrachtig naar een oplossing kunt werken.

Jij schreeuwt ook wel een beetje naar je eigen loonzakje ,je kunt/of t word w.s grotendeels voor je betaald (lease?)
een gewoon mens met een normale baan kan dat nog niet betalen en wat er allemaal nog meer aankomt helemaal niet,
dus dat er alvast wat geld achter de hand gehouden wordt lijkt me logisch ,want ook van t gas afgaan zal niet echt gratis worden lijkt me.
Mede ook wat je leest dat t e-net de capaciteit niet heeft ,lopen m.i de schreeuwers nu wel een beetje aan de ´schone´ kant.
Wat lijkt t jou dan allemaal aan de e-auto ,t gas eruit en boem! t net houdt t niet meer bij .
o ja , nu ben ik w.s een doemdenker ,ik vind dat prima .
 
In de eerste plaats betaal ik alles helemaal zelf.
Dit is echter het punt niet.

We gaan van het gas af want, we willen geen aardbevingen in Groningen en we willen geen gas van Putin.
Ook al omdat het maken van kosten naar het gas van Putin ook geld gaat kosten en over max. 50 jaar toch ook op is.
Regeren is iets verder vooruit kijken dus wat kunnen we dan... Zie hele discussie...

Fossiel houdt gewoon een keer op ongeacht de milieu discussie en ongeacht of je geen geld wilt of kunt steken in een andere oplossing.
Ook de opmerking die hier langskomt van: als de gaskraan dicht gaat koop ik een oliekachel...... _O-
Een oliekachel is nu al veel duurder dan een gaskachel en de olie is ook nu al duurder dan het gas.
Olie raakt ook een keer op en dus is het niet slim om daarop in te zetten al was het maar dat de kosten van olie heel hard zullen stijgen in de nabije toekomst.

Het gaat er dan ook niet om of je wel of niet wil en ook niet of je het wel of niet kunt betalen.
Het gaat gewoon gebeuren.

Dit wetende kan je maar beter gaan bedenken hoe je dit op gaat lossen voor jezelf dan gaan lopen boe roepen.
Boe roepen gaat je immers niet helpen.
Dat is dus al de kutstelling ,of je t kunt betalen of niet , boeit dus geen ruk dat daar mensen door in de problemen komen :?
kost wat t kost dingen erdoor drukken
en ik roep geen boe hoor , ik red me wel .
 
In de eerste plaats betaal ik alles helemaal zelf.
Dit is echter het punt niet.

We gaan van het gas af want, we willen geen aardbevingen in Groningen en we willen geen gas van Putin.
Ook al omdat het maken van kosten naar het gas van Putin ook geld gaat kosten en over max. 50 jaar toch ook op is.
Regeren is iets verder vooruit kijken dus wat kunnen we dan... Zie hele discussie...

Fossiel houdt gewoon een keer op ongeacht de milieu discussie en ongeacht of je geen geld wilt of kunt steken in een andere oplossing.
Ook de opmerking die hier langskomt van: als de gaskraan dicht gaat koop ik een oliekachel...... _O-
Een oliekachel is nu al veel duurder dan een gaskachel en de olie is ook nu al duurder dan het gas.
Olie raakt ook een keer op en dus is het niet slim om daarop in te zetten al was het maar dat de kosten van olie heel hard zullen stijgen in de nabije toekomst.

Het gaat er dan ook niet om of je wel of niet wil en ook niet of je het wel of niet kunt betalen.
Het gaat gewoon gebeuren.

Dit wetende kan je maar beter gaan bedenken hoe je dit op gaat lossen voor jezelf dan gaan lopen boe roepen.
Boe roepen gaat je immers niet helpen.

Wat vind je dan van het feit dat de regering de transportsector subsidieert om op aardgas te gaan rijden ipv diesel? En de schepen die nu worden gebouwd om op aardgas te gaan varen ipv stookolie? Een vrachtwagen stookt ongeveer 100-150 kilo LNG weg per dag. Geen idee hoeveel huizen je daarvoor kunt verwarmen, maar vast veel.
 
Ons huidige stroom netwerk kreunt en steunt nu al onder de belasting.
Er valt niet voor niets tegenwoordig regelmatig in een hele wijk de stroom uit.
Sorry, maar dat is onzin.
De stroom valt zelden uit in een hele wijk, deze wordt uitgeschakeld vanwege werkzaamheden aan het net binnen die wijk.
Toen bij ons de ingaande kabel naast de voordeur brak zaten wij zonder stroom. Nadat we gebeld hadden kwam een electriciën, en die kon al meteen vertellen waar de breuk zat (15 cm buiten de buitenmuur). Hij belde een ploeg gravers.
Voordat ze ook maar 1 spade in de grond staken ging de stroom er in de hele wijk vanaf, zonder ook maar 1 waarschuwing vooraf.
Na een half uurtje graven lag de kabel bloot, en stopten ze met werken. Bijna een 1 uur wachten verder kwam er een andere ploeg die de kabel repareerde. Toen het gat dichtgooien, en pas daarna ging de stroom er weer op. De hele wijk zat dus ca. 3 uur zonder stroom terwijl dat ook mettwee keer een kwartiertje mogelijk was geweest.

Deze storingen zijn bij ons in de regio (Waterland) verreweg de grootste oorzaak van de stroomstoringen. Simpelweg door bodemdaling.
Daar heeft de capaciteit van het netwerk helemaal niets mee te maken. Als we nu van de ene dag op de andere de capaciteit konden verdubbelen bij dezelfde vraag zou dat nog geen 5% in het aantal storingen schelen..... Wat niet wil zeggen dat we geen uitbreiding nodig hebben trouwens....
 
Zelfs als heel Nederland per vandaag een klimaat perfect land is veranderd er nog helemaal niks.

17 miljoen mensen..

Hoeveel wonen er in Rusland? Amerika? China? India? Afrika?

Nee, laten we in kleine kut landjes beginnen zoals Nederland, Denemarken etc.

En zolang er niks verplicht is, verander ik helemaal niks. Dus het is inderdaad uitstellen. Maar hoe langer het duurt, hoe meer er doorontwikkeld word , hoe goedkoper het word.
Ofwel je begrijpt niet wat ik schreef, ofwel het kan je geen moer schelen dat wij allemaal deze wereld verzieken.
Ikke ikke ikke, en de rest van de wereld kan stikken..... Triest.
We moeten allemaal aan de bak. Het maakt geen moer uit wie dat eerst doet, we moeten allemaal.
En kom nu niet aan met dat wij weer voorop moeten lopen in Nederland, want dat doen wij niet. Wij (Nederland) lopen behoorlijk achteraan in de westerse wereld, en we hebben nog veel in te halen.
 
Ofwel je begrijpt niet wat ik schreef, ofwel het kan je geen moer schelen dat wij allemaal deze wereld verzieken.
Ikke ikke ikke, en de rest van de wereld kan stikken..... Triest.
We moeten allemaal aan de bak. Het maakt geen moer uit wie dat eerst doet, we moeten allemaal.
En kom nu niet aan met dat wij weer voorop moeten lopen in Nederland, want dat doen wij niet. Wij (Nederland) lopen behoorlijk achteraan in de westerse wereld, en we hebben nog veel in te halen.

Waar ben jij nu bang voor?? Dat de aarde vernield wordt of dat het menselijk ras uitsterft. Dat laatste is denk ik toch niet te stoppen op de lange termijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan