Hoelang staat of stond jouw motor te koop?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.085
10.985
nultwintig
Ben wel benieuwd..

Graag bouwjaar,
Merk/ type
En hoe lang te koop gestaan,
Sinds wanneer,
Hoeft niet op de seconde nauwkeurig.
 
12 jaar
8S-hiiiiiiiiiiiiit.gif
staat nog steeds te koop V Max 145PK 1985
 
Laatst bewerkt:
Mijn Yamaha XVS 1100 uit 1999 met grofweg 61.000km op de teller heeft een ruime maand te koop gestaan. Aangeboden op MP, Speurders, Tweedehands.net en hier via MF. Via MP 1 reactie gehad die hem voor duizend euro onder de vraagprijs 'zsm kwam op halen', via MF iemand langsgehad die om begrijpelijke redenen er toch van heeft afgezien, en uiteindelijk via Speurders een berichtje van de uiteindelijke koper. De MP-advertentie heb ik na de 1e maand verwijderd omdat er niks nuttigs uit was voorgekomen en het wel 35 euro per maand kostte om de advertentie erop te hebben. Te koop gezet op 16 maart, verkocht op 22 april. Voor iets minder dan ik er eigenlijk voor wilde hebben, maar ik was blij dat ik hem kwijt kon, zodat ik wat nieuws kan gaan zoeken.
 
Ik weet niet waarom je dit vraagt,maar je kan op marktplaats zien wanneer de advertentie is geplaatst
Alleen wordt dit nog al eens vernieuwd.
Er staat bijv een superduke te koop in Amersfoort en die staat er al maanden op,staat bij wordt af en toe nog mee gereden,alleen is de km stand nog steeds helzelfde
 
Het hangt van zoveel dingen af, bijvoorbeeld de periode waarin je te koop zet.

Yamaha TRX 850 (1996), 10 november 2019 op Speurders en M-F.
Verkocht 1 februari 2020 (geloof ik, nu alweer verkocht), via onderdelen-rubriek van marktplaats.
Ik dacht dat ie er wel afgehaald zou worden maar dat viel mee... vertikte het om 35 euro te betalen.

Yamaha SZR 660 (1998), 7 juli 2019 op Speurders, M-F en autoscout.
Verkocht 13 juli 2019, dat ging snel.

Maar ik ben een beroerde handelaar. Als ik iets koop is het vaak voor de hoofdprijs want dan moet en zal ik juist die hebben. En als ik ergens vanaf wil is het voor een prikkie want dan wil ik het ook vlot geregeld hebben. |(
 
gaat mij om de ervaringen, wat oa hierboven ook geschetst wordt..
dat mp niet meer is wat t pretendeert te zijn..

en je moet mazzel hebben met de periode, welk type motor etc..
 
Realistische vraagprijs scheelt al veel. Op mp staat voldoende te koop voor absurde prijzen. Waardoor je vaak ziet dat sommige motoren maanden te koop staan.
Een fatsoenlijke advertentie doet ook een hoop, eerlijke omschrijving, fatsoenlijke foto's bij daglicht van alle kanten van de motor. Niet in een donker steegje op een regenachtige dag, bij voorkeur gemaakt met een aardappel met 4 pixels.

En dan zit je nog met verschillende modellen die beter of juist minder verkopen. Supersports zijn tegenwoordig lastiger te verkopen dan nakeds en adventures.
 
Mijn rocket met kerst op MP gezet,in drie maanden verschillende reacties gehad, twee keer verkocht maar de eerste koper was spoorloos toen ik akkoord gaf.
de tweede kwam kijken en zou hem volgende zaterdag ophalen, een week gewacht en telefoon werd niet meer opgenomen. toen zag ik de motor van mijn keuze bij een dealer in de buurt en snel zaken mee gedaan en de rocket ingeruild. Een week later was de rocket verkocht voor de prijs waarvoor hij drie maanden op MP had gestaan.
MP:?:XO-)
 
een oudje...
Mijn Yamaha 750/3 stond destijds te koop bij een dealer in Zuidwolde, die hem wel voor mij wou verkopen. Dat duurde 4 maanden. Alleen.......toen ik tussentijds een keer kwam kijken, had ie de uitlaat er onder uit en separaat verkocht, omdat ie snel een uitlaat nodig had.
Toen heb ik leren knarsetanden en tot 10 tellen........
 
Met mijn Kawa VN800, 22 uur, s avonds op MP gezet, de volgende ochtend al een serieuze reactie en hij kon sávonds al langskomen. Is overigens wel de enige die zo snel wegging, rest gemiddeld 3 maanden denk ik
 
Yamaha thundercat 2000, 21.000 km. Maand te koop gestaan. Voor 1500 verkocht. Net voor de corona crisis
 
ik heb nog een leuke brommer voor jullie...

moet je echt hebben.. en als jullie nou tegen elkaar in gaan bieden...
vindt ik t best goed..

....eigenlijk....


😇
 
Marktplaats sucks dick. Ik doe daar niet meer aan. Ik heb enkele motoren die ik voor de verkoop had opgeknapt gewoon aan kennissen van kennissen verkocht door enkel een foto/filmpje te sturen en een prijs te noemen. Vertrouwen is een groot goed. Toen ik eenmaal mijn Tuono moest verkopen omdat mijn geld opraakte, hebben verschillende mensen me echt proberen uit te kleden. Dan steek ik hem nog liever in de fik. Uiteindelijk is hij na een half jaar leuren goedkoop, maar niet onredelijk goedkoop, verkocht aan een sympathieke Brabander die er erg blij mee was.

De motoren die ik in het verleden zelf bereden heb en alleen maar verkocht omdat ik weer wat nieuws wilde hebben nooit meer dan drie maanden te koop gestaan. Aan sommige mensen verkoop ik trouwens ook gewoon niet. Binnenkort heb ik weer een CBR600F te koop waar ik mijn handen voor in het vuur steek, zeker weten dat 'ie snel weg is. Niet te duur, niet te goedkoop. En zeker niet via Marktplaats. *D
 
Vorig jaar zomer een Triumph sprint met een kleine storing gekocht voor weinig en een paar weken geleden, goed lopend inmiddels, voor iets meer dan weinig binnen 2 dagen verkocht.
Ik probeer zo goedkoop mogelijk te kopen en hoef ook niet de hoofdprijs als ik weer verkoop zodat ik niet te lang zit te wachten.
Werkt voor mij prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan