hoera; een brik

jona

MF'er
22 mei 2004
67
0
vlaardingen
Hallo,

Heb mijzelf een brik cadeau gedaan.

full


Het is een cb 250 uit 1978 met 60.000 km op de teller. Op de foto is alle roest niet goed te zien ...
Hij had een jaar stil gestaan, volgens mij buiten aan alle spinnen te zien onder het zadel. Volgens de eigenaar had hij vorig jaar nog gereden. ( dat zeggen er meer...)
Heb ooit 3 motoren gehad; cx500, fj1100 en gpz 500. De laatste heb ik vorig jaar weggedaan. Ik reed nl. bijna nooit meer, was vader geworden, druk op het werk...
Ben min of meer door het motorforum aangestoken na het regelmatig lezen van de topics in vooral 'brikken en klassiekers'en toen op zoek gegaan naar een brik.
Op goed geluk toen deze gekocht.
Wonder boven wonder startte het ding ook nog na wat gerommel met kruipolie en met de kickstarter. ( had al vaak topics gelezen over 'niet starten 'dus had niet veel hoop )
Ben niet echt technisch (maar kan wel goed poetsen) en wil proberen hem in ieder geval goed en veilig rijdend te maken. Er zat een boek van Peters bij en met wat hulp van het forum moet het wel lukken denk ik.
Ik zal proberen regelmatig wat te posten.
Groeten Jo
 
ziet er nog goed uit man!
benzine erin en gaan met die jhap!
en dat ding enkel geven waar ie om zeurt,dan haal je het meeste plezier per kilometer. :}
 
gaaf brik! :D

hoe rijd zo'n cb250 twin? ik zit te twijfelen tussen een cb250 en cb350 als 1e bike...

succes met het poetsen ;)
 
Ziet er toch goed uit?1?
Ondanks de roest zittie nog goed in de lak,mooi laten zo (knappe budgetbrommert)
en rijje met dat dingesten! ;)
 
Wat hebben al die mensen toch met die CB's ;)

Leuk brik (eerder een klassieker gezien zun staat).
Veel rijplezier ermee.
 
das toch een goede zaak weinig kilo's,daar kan de yamaha R1 een puntje aanzuigen,leuk opstapje naar zo'n R1 weer een motor verder door de topic starter.

Met de vraag of ie niet erg licht is, bedoelde ik niet zijn gewicht, maar meer het vermogen te opzichte van de berijder.
 
zo zie je aan een honda twinnetje kan je geen buil vallen.
leuk en mooi ding misschien licht maar als je zelf geen honderd kilo weegt en er geen kilometers snelweg mee rijdt heb je er zat plezier mee.
een harlie heeft ongeveer hetzelfde vermogen en weegt het dubbele dus wat is licht? O-)
wel even die antieke conti's in de gaten houden en zo snel mogelijk vervangen.
ik zie nu ook dat je het eerste type comstarwielen heeft, moet je even kijken of alle klinknagels nog goed vast zitten
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag voor het eerst een stukje gereden, meer tuffen eigenlijk.
Het is wel even wennen; alle auto's zijn eerder weg bij het stoplicht dan ik.
Het beestje heeft dacht ik 17 pk ( voelt aan als 7 ).
Het rijd niet slecht alleen is het met geen van mijn eerdere motoren te vergelijken. Iemand wenste me eerder al succes met mijn 'brommert'en zo rijd het ook ongeveer. Voor op de snelweg vind ik het niets; veel te licht, qua vermogen en massa. Was ook niet van plan om me op de snelweg te vertonen.
Het beestje is toch wel lekker aan het roesten...
Ben nu al aan het nadenken wat ik er verder eigenlijk mee moet; opknappen of rijden zolang het gaat; er zijn nl wel wat dingetjes die zouden moeten gebeuren.
Banden zijn niet best meer, ketting en tandwielen aan vervanging toe en zo kan ik nog wel wat dingen noemen.
Het is economisch niet verantwoord om in dit ding nog geld te steken natuurlijk.
Of het moet nog overgaan in echte liefde, dan speelt geld een minder belangrijke rol.
Ik vind het in ieder geval grappig om een beetje rond te hobbelen en af en toe wat te poetsen.
Tot zover.
 
Heb vandaag voor het eerst een stukje gereden, meer tuffen eigenlijk.
Het is wel even wennen; alle auto's zijn eerder weg bij het stoplicht dan ik.
Het beestje heeft dacht ik 17 pk ( voelt aan als 7 ).
Het rijd niet slecht alleen is het met geen van mijn eerdere motoren te vergelijken. Iemand wenste me eerder al succes met mijn 'brommert'en zo rijd het ook ongeveer. Voor op de snelweg vind ik het niets; veel te licht, qua vermogen en massa. Was ook niet van plan om me op de snelweg te vertonen.
Het beestje is toch wel lekker aan het roesten...
Ben nu al aan het nadenken wat ik er verder eigenlijk mee moet; opknappen of rijden zolang het gaat; er zijn nl wel wat dingetjes die zouden moeten gebeuren.
Banden zijn niet best meer, ketting en tandwielen aan vervanging toe en zo kan ik nog wel wat dingen noemen.
Het is economisch niet verantwoord om in dit ding nog geld te steken natuurlijk.
Of het moet nog overgaan in echte liefde, dan speelt geld een minder belangrijke rol.
Ik vind het in ieder geval grappig om een beetje rond te hobbelen en af en toe wat te poetsen.
Tot zover.

PAINT IT BLACK

Hou hem in elk geval verkeersveilig, is beter voor je eigen gezondheid.
 
Heb vandaag voor het eerst een stukje gereden, meer tuffen eigenlijk.
Het is wel even wennen; alle auto's zijn eerder weg bij het stoplicht dan ik.
Het beestje heeft dacht ik 17 pk ( voelt aan als 7 ).
Het rijd niet slecht alleen is het met geen van mijn eerdere motoren te vergelijken. Iemand wenste me eerder al succes met mijn 'brommert'en zo rijd het ook ongeveer. Voor op de snelweg vind ik het niets; veel te licht, qua vermogen en massa. Was ook niet van plan om me op de snelweg te vertonen.
Het beestje is toch wel lekker aan het roesten...
Ben nu al aan het nadenken wat ik er verder eigenlijk mee moet; opknappen of rijden zolang het gaat; er zijn nl wel wat dingetjes die zouden moeten gebeuren.
Banden zijn niet best meer, ketting en tandwielen aan vervanging toe en zo kan ik nog wel wat dingen noemen.
Het is economisch niet verantwoord om in dit ding nog geld te steken natuurlijk.
Of het moet nog overgaan in echte liefde, dan speelt geld een minder belangrijke rol.
Ik vind het in ieder geval grappig om een beetje rond te hobbelen en af en toe wat te poetsen.
Tot zover.

G5 blok erin hangen, heb je 26 PK :D En een 6bak. Interesse?

Mooie fiets hoor! :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan