Hoera !! Ik heb een Honda Transalp 1994

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ.Verhulst

BMW R1200GS 2011
16 mrt 2004
43.833
3.165
Almelo
Twitter
Sinds gisteren heb ik een Honda Transalp gekocht


{heb net veel nieuw pic geplaatst ,, achteraan..}
Pic'z zeggen meer dan woorden

140221

De kleine jongen is ook niet meer weg te slaan....
full

topkofer en tanktas (niet op pic was inbegrepen
full

Natuurlijk mocht MF niet ontbreken
full

Zit wel wat roest maar dat duurt nog wel even eer er gaten vallen,, vraag me af zou ik met ontroesten en hamerrit het kunnen vertragen ??
full

Bandje moet wel een ander om heen , kost dat voor een transalp , en welke type ??
85 % weg mm rest harde zandpaden
full

lijkt op een scheur ?? '(
full

blokken zijn bijna ijzer op ijzer,, kost dat eigenlijk ?? is toch niet moelijker dan van een koek blik ???
full

Wat oppervlakkige roest ,,, is wel makkelijk te verwijderen
full


full


her en der oppervlakige roest op frame delen ,,, roest omvorming erop en aflakken ???

De prijs was er naar dat er wat werk aan zit....

De ketting is begin dit jaar vervangen ,,, start prima ook koud kan al erg snel de choke eraf, pakt goed op (koppeling) geen nare geluiden
Schakeld goed... alles werkt
Geen verkeerde rook uit de pijpjes...

heb sommige foto's geupdated , verder op vervolg
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier dr mee :) .

Dat plekje op je remklauw is volgens mij geen scheurtje maar een kleine beschadiging ofzo.
Remblokken vervangen is (mits de zaak niet vastgerot zit :P ) een kwestie van een kwartier-half uurtje (zorg dat er niemand in de buurt is die de rem in kan knijpen oid).
Zou ik ook meteen de remvloeistof verversen als je toch bezig bent.
Blokken zullen een 25-30 euro kosten denk ik (per klauw).

Achterband zal ergens tussen de 100 en 150 euro zitten schat ik.

Uitlaat zou ik gewoon even ontroesten en hammeriten (barbequezwart gebruik ik trouwens, werkt best aardig) en dan maar hopen op het beste.
 
Breukje zal vast geen breukje zijn, hoop ik voor je, het is geen punt waar krachten op komen te staan ofzo, dus zou niet weten waarom er daar een breuk zou moeten ontstaan.
De foto waar ik wat van blokken lijkt te zien....zit er best nog heel wat remvoering op, toch ?? Wel tijd om die klauw eens te reinigen en schoon te maken enzo :X :X
 
Breukje zal vast geen breukje zijn, hoop ik voor je, het is geen punt waar krachten op komen te staan ofzo, dus zou niet weten waarom er daar een breuk zou moeten ontstaan.
De foto waar ik wat van blokken lijkt te zien....zit er best nog heel wat remvoering op, toch ?? Wel tijd om die klauw eens te reinigen en schoon te maken enzo :X :X

Dat is het anti trilplaatje....
Is op de foto slecht te zien....
Het is een zwefende remklauw maar wek dubbel zuiger ,, ik wed een goeie fles jan wandelaar ,, dat de glijstiften op z''n minst stug zijn ...

dus een blikje koperslik zou ook op de lijst moeten ,,,
 
heel fraai ding :P


btw....waarom heb ik altijd het idee gehad dat jij 21 was ofzo :X ...raarrrrr...

mag de kleine ook al rondjes maken als ie met zn voetjes bij de steppies kan? :+
 
Gefeliciteerd met je bike :)

Zou even kijken waar je een werkplaatshandboek voor deze TA kan scoren en je kan her en der wel rondvragen voor prijzen van remblokken e.d.

Kijk hier eens: Het centrale werkplaatshandboeken topic deel 2

Bedankt allemaal...

Ik ben 32 ,, heb een kleine aap van 3,5 en de 2e is onderweg...

Dat werkplaats handboek heb ik al gescoord...
en nu ergens printen....

Het rare is dat op MF eigenlijk nooit echt ellende gehoord heb over een TA
Tuurlijk gaat er wel wat stuk ,,, dat was een reden om gericht te gaan zoeken

Maar heb wel staan dubben tussen een Yamaha XT 600E ,, Honda NX 250/650 even zitten denken aan een diversion..

Want een TA was toch wel behoorlijk aan de prijs...
Maar omdat ik deze voor een hele scherpe prijs kon scoren was ik snel klaar.
Dat ik dan wat moet knutselen ach leer ik ook wat van
als ex koekblik monteur is een TA erg geschikt

Wat ik me alleen afvraag ( nog niet gevonden) werkt een TA ook met een steekas a la zundapp ???
 
Voor het schakelen bedoel je ?
Voor zover ik weet werken ze gewoon met een schakelwals en schakelvorkjes zoals de meeste huidige motoren.
 
Voor het schakelen bedoel je ?
Voor zover ik weet werken ze gewoon met een schakelwals en schakelvorkjes zoals de meeste huidige motoren.

Nee ik bedoel voor het achterwiel .. om het wiel bij en dealer een andere band erom heen te laten leggen ,, ik neem aan dat je ook wat vet op die as doet als ie er eentje heeft ... moet je ook de remklauw eerst los ,,???
 
Ik dacht dat je een maand of anderhalve maand geleden al een transalp had gekocht van iemand hier op het forum? Had 65.000km gelopen ofzo.
 
reden dat je nooit slechte topics leest over transalp is omdat transalprijders zo'n ding meteen naar de dealer brengen ;)
 
reden dat je nooit slechte topics leest over transalp is omdat transalprijders zo'n ding meteen naar de dealer brengen ;)

Dat kan , dat het meer (kapitaal) krachtigere a technischer rijders zijn , maar dat gaat beide niet voor mij op..

Maar als die lui dure revisie's moeten hebben dan zouden ze dat hier wel spuien....

JK :

Dit is inderdaad die transalp ,,, ik had het geld nog niet bij elkaar ,, wilde m'n digitale camera verkopen ,,, is nog niet gelukt maar ik had veel overuren gewerkt en kon zo toch het zo oplossen , en omdat ik minder kwijt was aan een jas kon ik dat geld ook vrij maken......
Dan moesten er ook nog wat geregeld worden met het transsport ,, en de agenda's bij elkaar ,, vandaar dat het even duurde.....
 
Gefeli met je alp, voor al je technische vragen kan je terecht op het forum van de transalpclub nederland! Achterwiel zit met een steekas, remklauw hoeft niet los. En als wegband zou ik een tourance nemen, of een anakee. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Met een Heidenau ben je zeker het goedkoopst uit, maar alle waar naar zn geld!
 
als ik dat zo zie lijkt het een ex-pekelfiets, of in ieder geval eentje die niet van een poetser is geweest... veel succes ermee trouwens... remblokjes.. zal iets van 60 pleuro kosten ofzo... bandje, 100 euro ?
 
Gefeli met je alp, voor al je technische vragen kan je terecht op het forum van de transalpclub nederland! Achterwiel zit met een steekas, remklauw hoeft niet los. En als wegband zou ik een tourance nemen, of een anakee. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Met een Heidenau ben je zeker het goedkoopst uit, maar alle waar naar zn geld!


Afrikatwin : Bedankt !! ,heb je een url ???
Die tourance of anakee hoor ik veel als allroad band...
er staan behoorlijk wat topic over ,,, maar het blijft koffie dik kijken kan niet 5 soorten banden testen ,,, rij te weinig per jaar om veel snel verschillende soorten banden te kunnen testen,,

Omdat veiligheid belangrijk is ,,, beter een iets duurdere band die net die ene meter korter remweg , of net die 5 km hoger uitwijksnelheid kan net bepaalend zijn.
Dat de andere eigenschappen vaak ook beter zijn, slijtage, geluid, kwaliteit beleving

Sictc : De TA is een broodfiets geweest ( elke dag naar het werk)
Ik maak er geen nieuwe fiets van maar wil wel een aantal dingen opknappen of vertragen ,,, na 10 jaar dat de uitlaat roest is niet zo vreemd ,, maar als ie met wat hammerrite het 3 jaar langer volhoud is dat mooi...
 
Laatst bewerkt:
JK :

Dit is inderdaad die transalp ,,, ik had het geld nog niet bij elkaar ,, wilde m'n digitale camera verkopen ,,, is nog niet gelukt maar ik had veel overuren gewerkt en kon zo toch het zo oplossen , en omdat ik minder kwijt was aan een jas kon ik dat geld ook vrij maken......
Dan moesten er ook nog wat geregeld worden met het transsport ,, en de agenda's bij elkaar ,, vandaar dat het even duurde.....

Had ik het toch goed ;) Kan je eindelijk rijden, en pekel hoef je niet echt te vermijden...

Je kan ook nog als banden denken aan de Bridgestone Trailwing 101 en 152, heb ik onder de DR zitten. Erg fijne bandjes die lang mee gaan.
 
Had ik het toch goed ;) Kan je eindelijk rijden, en pekel hoef je niet echt te vermijden...

Je kan ook nog als banden denken aan de Bridgestone Trailwing 101 en 152, heb ik onder de DR zitten. Erg fijne bandjes die lang mee gaan.

eh ,, ik moet nog een stempeltje halen op het gemeente huis......
Dus dat rijden moet ik nog even op schorten.....
Kan ik mooi nog wat dingetjes opknappen en doen.....
Heb de brommert geschorst, heb dan ook geen verzekering nodig
Voor het leuke is het weer ook niet super (snel donker) de baby is onderweg dus heb genoeg dingen aan m'n fiets hangen.......

Maar het liefste had ik een weekje vrij genomen om eens lekker te gaan tuffen.
:] :] :]
heb het voordeel dat ik qua wielen er klaar voor ben moet alleen die lui van de cbr overtuigen.......
 
Sictc : De TA is een broodfiets geweest ( elke dag naar het werk)
Ik maak er geen nieuwe fiets van maar wil wel een aantal dingen opknappen of vertragen ,,, na 10 jaar dat de uitlaat roest is niet zo vreemd ,, maar als ie met wat hammerrite het 3 jaar langer volhoud is dat mooi...

mijn fiets is ook een broodfiets, en 2 jaar ouder en ziet er een stuk beter uit.
poetsen mensen hun fiets niet meer als ze die verkopen ofzo ?
(persoonlijk krijg ik dan altijd rillingen... als ze al zoveel 'moeite' doen.. hoe zijn ze dan in het verleden in onderhoud geweest EN in gebruik)...
 
En das precies degene die ik bedoel! Klik op Forum op de homepage en stel je vragen maar!

Ik heb een account aan gevraagt ,,, wacht nu 5 uur op het mailtje met pasword

sictc: ik vraag het me soms ook wel eens af ,,, maar het was gunstig voor de prijs want die was er wel naar ,, was ie showroom conditie dan lag ie waarschijnlijk ver buiten m'n bereik.....
een spuitbusje hammerrite is goedkoper ,, en hou wel van wat knutselen ,, het is geen kunst om met 15.000 eem nieuwe BMW R1200 GS te kopen met een pak van € 2.000 met een helm van € 750 en nog eens € 250 aan losse sloten... etc

Dan met minimale middelen netto het zelfde te doen ,,, :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan