hoera! kan weer op de motor

Ben na een ongeluk m`n linker ringvinger en pink kwijtgeraakt, m`n middelvinger functioneert nog een beetje, wegens koppelingsprobleem ben ik overgestapt naar de scooter. Bevalt prima !
 
Eindelijk heb ik vandaag mijn nieuwe rijbewijs kunnen ophalen.
Na een onderbeen amputatie half 2006 te hebben ondergaan heb ik opnieuw een aangepast motorrijbewijs kunnen halen .

Gefeliciteerd man! En thumbs up dat je nog durft.
Maar begrijp ik nou goed dat ze het rijbewijs in beslag nemen na een ernstig ongeluk; alsof je dan nog niet genoeg ellende hebt?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd man! En thumbs up dat je nog durft.
Maar begrijp ik nou goed dat ze het rijbewijs in beslag nemen na een ernstig ongeluk; alsof je dan nog niet genoeg ellende hebt?
Je rijbewijs wordt in zo'n geval niet in beslag genomen (nu heb ik het niet over en ongeluk) maar je zit wel met de verzekering te kijken .
Dat risico wilde ik niet lopen en heb daarom opnieuw examen gedaan.
Er is natuurlijk een percentage die gewoon doorijdt maar ook al krijgen ze een ongeluk buiten hun schuld om dan is het risico dat de verzekering geen schade uitkeert heel groot.
 
@speedyrossi: Goed bezig, en je zult zien dat het absoluut geen straf is om op een scooter te rijden! Wel balen dat het onvrijwillig is natuurlijk.
 
@speedyrossi: Goed bezig, en je zult zien dat het absoluut geen straf is om op een scooter te rijden! Wel balen dat het onvrijwillig is natuurlijk.

Dat het geen straf is begon ik me te realisren na de aanschaf van m'n bromscooter en ik kan altijd natuurlijk met een gewone motor met Easy Shift rijden.
Daarbij is er nog altijd de optie om af te rijden met en custommodel met hak/teen schakeling.
Maar het is gewoon een beetje lastig met opstappen op een gewone motor met een prothese destemeer als je een motorbroek over je gewone broek draagt omdat de motorbroek toch vaak een beetje afzakt.
Dus fietsen als de indertijd eerste Kawa 1100 gpz die ik heb gehad gevolgd door nog twee waarvan de laatste nog een onvervalste 750 four was worden gewoon een beetje te lastig.
En het grote voordeel van een motorscooter: bergruimte!
Maar nog een paar maandjes en dan hoop ik dat die oude kerel uit Spanje een Down Town :9 voor me mee neemt.
Heb al een mailtje gestuurd dat ik cv heb en geen schoorsteen. :+ :]
 
En het grote voordeel van een motorscooter: bergruimte!
Ik kan me voorstellen dat je ook de mogelijkheid zult waarderen om je benen in verschillende houdingen te plaatsen (tenminste bij de grotere modellen motorscooters) en het gemak om je benen "uit te klappen" bij een stop voor het stoplicht. Maar ik kan natuurlijk niet helemaal inschatten hoe het voor jou precies functioneert.
 
Ik kan me voorstellen dat je ook de mogelijkheid zult waarderen om je benen in verschillende houdingen te plaatsen (tenminste bij de grotere modellen motorscooters) en het gemak om je benen "uit te klappen" bij een stop voor het stoplicht. Maar ik kan natuurlijk niet helemaal inschatten hoe het voor jou precies functioneert.

Je haalt en goed punt aan stradje: bij een gewone motor knelt de prothese iets teveel bij lamge afstanden in de knieholte waardoor het irritant kan zijn bij langere ritten.
Dus daar komt het voordeel van een motorscooter weer om de hoek kijken.
Mocht ik toch weer op een schakelmotor wil gaan rijden moet het dus een custommodel worden waarbij de voetsteunen en het hakschakelsysteem naar voren kunnen worden geplaatst of het voorgenoemde Easy Shift systeem laten monteren.
Mochten er mensen zijn die hetzelfde traject als ik heb gedaan willen gaan volgen kan ik maar een goede raad geven: zorg dat je het medische gedeelte dus verklaringen van artsen en eventuele medische onderzoeken goed voor elkaar hebt alvorens je aan de rijproef begint.
Ik heb eerst de rijproef afgelegd en kwam toen werden later door het cbr nog allerlei vragen gesteld over het medische gedeelte.
Het hele traject heeft voor mij vijf maanden geduurt maar het is voor mij de moeite waard geweest!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt respect voor de manier waarop jij zaken oppakt! Het zal niet iedereen gegeven zijn om daar zo positief mee om te gaan. Chapeau!
 
Houdt er wel rekening mee dat je op de Downtown de benen niet naar voren kunt strekken, of je moet wel hele korte benen hebben. Qua zitposities is die scooter nogal beperkt, helaas(ik mis overigens daar een stuk tekst over in de laatste test in de scooterxpress, evenals het zeer fijne, soepele opbokken).
 
Terug
Bovenaan Onderaan