Hoera, toch geslaagd!

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Vanochtend geslaagd voor m'n BV. Hoera! :)

Alle onderdelen gingen perfect, behalve de noodstop.
Nooit problemen mee gehad, maar nu 1e keer voorwiel blokkeren en 2e keer durfde ik niet hard genoeg meer te remmen.

Mijn instructeur zegt dat 'ie t recht heeft gekletst, maar ik vraag me nog steeds af of alle verplichte onderdelen (w.o. noodstop) goed MOETEN zijn of dat gewoon 6 v.d. 7 uitstekend, ook goed is......
Ik kan nergens vinden dat de verplichte onderdelen goed moeten zijn, enkel dat er 5 goed moeten zijn (niet welke 5).

maar.... toch heel blij :)
 
106252
 
Ik ben zelf een paar weken geleden geslaagd (toen het zo stormde, heel fijn) en ik heb de langzame slalom verprutst.... ben gewoon omgewaaid de eerste keer, en de tweede keer het eerste pionnetje omgegooid! Moest ook de noodstop nog een keer overdoen, het waaide en regende keihard dus ik durfde ook niet voluit te gaan.

Volgens mij moet je zeven oefeningen doen, die je allemaal 1 keer mag herkansen en waarvan je er dan ook nog twee mag verprutsen!
 
Ik ben zelf een paar weken geleden geslaagd (toen het zo stormde, heel fijn) en ik heb de langzame slalom verprutst.... ben gewoon omgewaaid de eerste keer, en de tweede keer het eerste pionnetje omgegooid! Moest ook de noodstop nog een keer overdoen, het waaide en regende keihard dus ik durfde ook niet voluit te gaan.

Volgens mij moet je zeven oefeningen doen, die je allemaal 1 keer mag herkansen en waarvan je er dan ook nog twee mag verprutsen!

En die twee die je mag verprutsen, mogen daar ook verplichte oefeningen bij zitten?
 
Ja, de verplichte oefeningen mag je ook verprutsen (de langzame slalom is verplicht!), maar je mag uit 1 cluster niet 2 oefeningen verprutsen, dus niet zowel de noodstop als de technische stop bv....
 
Ik rij al 15 jr auto (50.000-60.000 / jaar) en vraag me af:
Is VD nou moeilijk? Vin altijd dat ik al lekker op die motor rijd :)

Wat zou ik nu de komende weken gaan leren?
 
Gefeliciteerd! Super. Ik ben zelf ook nog niet zo lang geleden geslaagd dus ik weet nog helemaal hoe het voelt. Als je deze eenmaal in je zak hebt gaat de rest vanzelf goed. Succes met deel 2!
 
Ik rij al 15 jr auto (50.000-60.000 / jaar) en vraag me af:
Is VD nou moeilijk? Vin altijd dat ik al lekker op die motor rijd :)

Wat zou ik nu de komende weken gaan leren?

Allereerst: gefeliciteerd! En wat je nu gaat leren? Laten zien dat je op een motor rijdt: bewust van je eigen kwetsbaarheid, goed gebruik maken van de mogelijkheden van de motor (o.a. goed doorrijden, maar met verstand), en vooral: kijken. Goed laten zien dat je een bewuste verkeersdeelnemer bent en het andere verkeer goed in de gaten houdt. Veel succes en hopelijk binnenkort :] zonder oortje ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan