Hoes voor kettingslot

grasshopper01

MF veteraan
1 mrt 2010
3.598
12
Hoogwoud
Kan iemand mij helpen aan een adres waar van die nylon(?) hoezen voor een kettingslot worden verkocht?

Ik gebruik nog het kettingslot die ik voor mijn brommer gebruikt heb, echter doordat deze toen dus iedere dag opnieuw over de tegels sleepte enz zit de hoes die er omheen zit vol gaten. Ik vroeg op de beurs al bij een aantal tentjes of zij mij konden helpen maar dat konden zij niet. Antwoord was steeds dat dit vroeger nog wel eens werd verkocht maar doordat er te weinig vraag naar was en sloten in diverse diameters geleverd worden hiermee gestopt is.
 
Gewoon hoes dr af en met de schakels op de stoep? Hoes heeft toch alleen maar een kosmetische waarde...
 
Het gaat me inderdaad alleen om de bescherming van de velg, nu til ik hem er steeds doorheen. Ding wordt alleen thuis gebruikt dus cosmetisch is het zeker niet.

Een nieuw slot kopen ga ik zeker niet doen, dan blijf ik liever het slot er doorheen tillen of ga ik voor een habby babby oplossing.

Een binnenband zal ik in m'n achterhoof houden :) , vind dat tot nu toe dan nog de beste en makkelijkste oplossing. Maar ga toch eerst nog even op zoek naar een ''echte'' hoes :)
 
Laatst bewerkt:
Toevallig geen omaatje die goed met de naaimachien is?

Ik heb toen mijn eigen slot gemaakt, daarbij heeft mijn omaatje een hoes gemaakt van tentdoek.. erg stevig, waterproof.
 
Een oude binnenband van een fiets misschien?

o ik zie dat dat al genoemd is, sorry man.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met hetzelfde probleem, heb de binnenband van een fiets geprobeerd.
Maar dat wil alles behalve lukken...
 
Gewoon ergens een stevig stukje stof zoeken (oude motorbroek, sporttas ofzo slopen) en achter de naaimachine kruipen. Eitje!
't Is dat je ver weg woont, anders zou ik dat zo voor je fiksen.
 
Laatst bewerkt:
ketting geheel inspuiten met tyctiel (plakrubber) kan de ketting ook niet roesten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan