Hoestende GSX-R750W

Xenon

MF veteraan
17 mrt 2003
1.840
2
Uelsen (Dld)
Mijn '95 Soes is ziek. Liep voorheen perfect, maar zelfs bij 'n toeristische tokkelrit (4000-9000 rpm) was ik na 204km door de 21 liters heen. Ofwel 1:10 :+ .
Heb daarna de motor volledig (volgens specs) synchroon laten afstellen. Dat heeft geholpen qua verbruik: 1:14 bij een wat stevigere (5000-12000) rit. Boven de 3000 toeren schijn de zon fel, maar warm onder de 3000 is 't :( . Hij houdt dan in, hoest en kotst door de uitlaat en stationair is een ramp: schommelt tussen net onder de 1000 en 2000, met dezelfde hoestbuien in de pot.

Ook als ik 'm laat uitlopen blijft 't toerental zo rond de 2500 hangen, om daarna langzaam in 't rampzalige stationair te landen. Zoniet, dan wil een korte gasstoot nog wel eens helpen.

Stationair toerental is eigenlijk niet af te regelen: òf onder de 1000, òf boven de 2000. Choke idem: Kan mooi terugregelen tot 2000, de volgende aanraking is gelijk naar NUL.

Zowel koude als warme start is ok. Kabelspeling/smering is ok. Luchtfilter is bijna nieuw, carbs in-/uitwendig zou je van kunnen eten (..euh.. :r ): brandschoon dus. Voor zover ik kan zien blijft niets hangen (choke, ofzo).

De monteur in mijzelf zegt me dat ie onderin te arm staat, maar de monteur die ervan leeft is dat niet met me eens en wil me laten geloven dat bij Gixxers de 1:10-afstelling wellicht de enige remedie zal zijn, maar dat kan er bij mij niet in |( .

Hieeft iemand ervaring met / oplossing voor soortgelijk probleem?
 
Laatst bewerkt:
vandaag eindelijk maar die dyno met thermi gedaan. En keurig 100 pktjes op het achterwiel :D ben tevreden.

Let op dit is dus alleen met een andere demper, de rest is heel erg standaard.

dynorun-gsxr750-13-10-2004.jpg


Helaas loopt hij wat te rijk bij snelweg gebruik. Waarschijnlijk een iets te grote hoofdsprooier. Komen toch ooit eens een paar open filters + dynokit stage 3 op. En natuurlijk laten afstellen die meuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan