Hoevaak ben jij door je SatNav de verkeerde weg ingestuurd?

Nooit, sTomsTom is ruk Garmin is King. Gebruik een Garmin Oregon 300 voor Auto, Motor, MTB, Geocaching en wandelen altijd top. De berekening van de route verloopt bij Garmin ook anders dan bij tt. Hoe weet ik niet maar Garmin routes zijn gevoelsmatig ook logischer.

mijn tt 1XL gebruik ik enkel in de auto. Hebben we gekregen bij een zakelijk mobieltje.

Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Vind ze niet echt handig op de motor, in de auto enigszins.

Als ik met de motor ga meestal gewoon afritten of bepaalde straatnamen opschrijven, en mocht het heel nodig zijn even op m'n mobiel kijken.

Al vaak zat 600+ KM zonder gereden en toch goed terechtgekomen.
 
Nog nooit verkeerd gestuurd :)

Simpele reden voor, ik rij nooit met zo'n ding. Niet in de auto en niet op de motor. Ik weet graag waar ik rij ipv stomweg alleen maar naar zo'n ding te luisteren.

Van te voren even op bijv Google Maps kijken waar ik heen moet en dan gaat et bijna altijd goed :)
En rij je een keer verkeerd, so what, leer je weer een stukje van een stad mee kennen :+ :)
 
ik rij beroepsmatig (trucker) ook met navi (TOMTOM) maar zoals mede MF-trucker Roy R hier ook al aangaf, ik vertrouw er nooit blindelings op. bij twijfel raadpleeg ook ik nog altijd het oude vertrouwde stratenboek/kaart. En idd, er zijn er die als hun navi uitvalt ze ineens geen idee meer hebben waar ze zich bevinden op deze aardkloot....... :X

Wil er toch wel een aanschaffen voor op de motor, weet alleen nog niet welke... :?
En stuurt die me dan per ongeluk een onverharde weg in........ goh wat een straf voor een BMW GS....... }) :+ :+
 
SatNav=satelliet navigatie
En nu blijkt dat de Oude Meppelerweg/Meppelerstraatweg hier in Zwolle, door TomTom, als 1 doorgaande weg wordt gezien. Terwijl dat echt heel duidelijk niet zo is. (google-maps "weet" het beter...)
[afbeelding]
(Oude Meppelerweg en Meppelerstraatweg volgens Googlemaps)
Wellicht is TomTom hier al ingesteld op de toekomst. Het is namelijk de bedoeling om van deze twee t-splitsingen één kruising te maken. Dat scheelt weer een setje verkeerslichting en komt de doorstroming ten goede. Als voorbereiding hierop is het Esso tankstation al verplaatst.

Voor meer info hierover ga je naar de website van de gemeente Zwolle

Ik kreeg zelf altijd op mijn GPS (destijds een Garmin SPIII) bij een specifiek kruispunt te horen dat ik de rotonde op moest rijden en dan de twee afslag moest nemen. Er was toen op dat punt echter geen rotonde. Inmiddels is dit wel het geval.

Wat wel vaak gebeurt is dat ik bij knooppunten van snelwegen vaak over de parallelbaan wordt gestuurd als de snelweg een flauwe bocht naar rechts maakt. Komt waarschijnlijk omdat je dan net 1 seconde sneller bent of zo :?

En verder bepaal ik natuurlijk zelf of ik een straat in rij of niet. Als ik een bordje "doodlopende weg" zie dan rij ik daar waarschijnlijk niet in ;) Ik heb immers een navigatiesysteem om mij naar de juiste plaats te brengen. Laat dat ding maar lekker de route herberekenen ;)

ik rij beroepsmatig (trucker) ook met navi (TOMTOM) maar zoals mede MF-trucker Roy R hier ook al aangaf, ik vertrouw er nooit blindelings op. bij twijfel raadpleeg ook ik nog altijd het oude vertrouwde stratenboek/kaart. En idd, er zijn er die als hun navi uitvalt ze ineens geen idee meer hebben waar ze zich bevinden op deze aardkloot....... :X
:^ met uitzondering van het beroepsmatige rijden en het geen idee meer hebben van waar ik me bevind (althans binnen Nederland)

Wil er toch wel een aanschaffen voor op de motor, weet alleen nog niet welke... :?
En stuurt die me dan per ongeluk een onverharde weg in........ goh wat een straf voor een BMW GS....... }) :+ :+
Garmin Zumo 660 of een goede tweedehands 550 ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is een hulpmiddel, je moet het niet zien als alwetend orakel.
Bij TomTom heb je een optie waar je fouten door kunt geven. In Amerika reed ik met kaarten van 2006 rond en daar veranderen ze ook veel aan de weg, maar heb ook wel eens met een 2010 TomTom door Amerika gereden waar de boel al niet meer klopte op een bepaalde kruising. Even doorrijden, omdraaien en klaar. Voor Garmin en TomTom komen volgens mij elk kwartaal kaarten uit en indien je goed zoekt zelfs gratis (voor de Garmins helemaal easy). :+
 
Helemaal mee eens dat je je TomTom niet blindelings moet geloven. Maar uit nieuwsgierigheid (en lol) volg ik de TomTom soms wel klakkeloos.
In de auto heb ik ook meestal een memobriefje met aanwijzingen en dat gaat meestal goed (totdat er een wegomleiding is, waar ik vervolgens in de woonwijk een bordje mis.... )

Ik wist niet dat TomTom anticipeerde op de toekomst en dat nog-te-wijzigen verkeerssituaties nu al op hun kaartmateriaal staat. (weer wat geleerd).
 
Terug
Bovenaan Onderaan