Hoevaak olie wisselen!?

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Hellow :).

Hoevaak verversen jullie de olie van jullie racer?

Mijn olie is nu een paar circuitdagen oud en ik vraag me af of ik er verstandig aan doe om deze al te vervangen.
 
sommige zeggen dat de olie na (een paar) duizend kilometer beter is dan dat hij nieuw uit de fles komt :)

ik ververs 1 keer per jaar
maar ik rijd ook nooit :+
 
Laatst bewerkt:
Beste Biker,

Meningen zijn verdeeld, maar zelf doe ik het om de 1000km gemiddeld.....dit zullen ongeveer 5 a 6 circuitdagen zijn

Groeten BM-RACING.NL
 
Ja dit topic is al heel vaak langsgekomen.

Ik doe dat altijd eens per jaar. Dat is na +/- 15 ciircuitdagen.
Is mooi winterklusje.
 
Is denk ik ook afhankelijk of met volsyntheet rijdt of niet? Volsyntheet blijft langer goed, ook bij hogere temperaturen (ik bedoel hier niet de dikte van de olie mee!) wat positief is voor op het circuit. Minerale olie (halfsynthetisch is ook gewoon minerale olie) is wat beter in het opnemen van (condens)vocht en daardoor dus geschikter voor ritjes op de openbare weg als je ritjes niet al te lang zijn of de olietemperatuur niet zo hoog wordt. IMHO.
 
Is denk ik ook afhankelijk of met volsyntheet rijdt of niet? Volsyntheet blijft langer goed, ook bij hogere temperaturen (ik bedoel hier niet de dikte van de olie mee!) wat positief is voor op het circuit. Minerale olie (halfsynthetisch is ook gewoon minerale olie) is wat beter in het opnemen van (condens)vocht en daardoor dus geschikter voor ritjes op de openbare weg als je ritjes niet al te lang zijn of de olietemperatuur niet zo hoog wordt. IMHO.


Half synthetisch is ook gewoon een minerale olie ? Is beter in het opnemen van condens?

Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan