hoevaak starten TLR

karz

Die hard MF'er
22 mrt 2004
606
0
republiek zuid limburg
Hallo,

Ik heb net een TL1000R aangeschaft.

Hier zit een alarm op en ik heb er een druppellader bij.

Als de druppellader aangeeft dat de accu vol zit, en ik ga dan starten (de motor slaat op dit moment niet aan, vanwege een Fuel Injection probleem) dan is na een 10 omwentelingen ,via de startmotor, de accu niet meer sterk genoeg.

Kan ik er vanuit gaan dat de accu versleten is (en misschien ook niet meer sterk genoeg om de benzine pomp aan te sturen ?).

Mzzl
 
Heb hem gestartkabelt, maar de benzine pomp wil niet meewerken.

Het schijnt dat het relais van benzine pomp hetzelfde is als die van de zijstandaard. Dus dan zou ik ze eens kunnen omwisselen. Ik kan alleen die van de zijstandaard (zou samen zijn met het knipperlicht relais) niet vinden. Hij zit niet waar de manual zegt dat hij moet zitten.

Weet iemand waar die kan zitten op een TLR van 99 ? :?
 
Als de accu na 10 omwentelingen al weer leeg is, kan je beter een andere nemen. Het kan zo zijn dat er dan ook te weinig stroom is om de brandstofpomp en de startmotor gelijktijdig te voeden en zal hij niet starten.Met startkabels kan het probleem ontstaan dat de kern te klein is en niet voldoende stroom door laat. Als de startmotor wel goed op snelheid rondgaat kan je dat uitsluiten , als er rook uit de kabels komt na verloop van tijd, dan zijn ze zeker te licht(dat is echt wel het uiterste). Als de kabels goed zijn en hij start nog steeds niet is er meer aande hand. Heb helaas de manual niet bij de hand.
 
De startmotor ging als een tierelier en de kabels werden nog niet eens echt warm.

Verder is het zo dat de benzine pomp 3 sec. opkomt wanneer de motor alleen al op contact staat (dus er nog niet gestart wordt). Dit gebeurt al niet meer. Dus ik zoek het toch bij het relais.
 
Relays is goed, ik heb hem getest volgens de manual en schakelt prima door. Er komt keurig 12 volt op de benzine pomp terecht (geel rode draad).

Zucht... :( iemand enig idee wat een nieuwe benzine pomp voor een TL1000R kost ?
 
Accu wil ik zowiezo vervangen, geen twijfel.

Maar de benzinepomp hoort al op te komen voordat de startmotor uberhaupt wordt aangesproken. En ik kan me niet voorstellen dat een benzine pomp meer stroom trekt dan een startmotor, en deze krijgt hij nog 10 keer rond.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een groter probleem dan alleen de accu helaas. Je hebt gelijk , dat zodra je het contact aanzet je de brandstofpomp hoort even hoort lopen. De conclusie die je trekt dat deze stuk is lijkt me dan ook terecht. Controleer voor de zekerheid alle verbindingen goed en voor dat je een nieuwe koopt is het misschien verstandig om er iemand naar te laten kijken die er echt verstand van heeft (dealert ofzo). Bij dit soort onderdelen kun je niet zeker genoeg zijn van je zaak, want ik ben bang dat dit een prijzig onderdeeltje is.
Suc6 met oplossen van het probleem.
 
Met de Accu naar een specialist geweest, die keek me aan van, wat verwacht je dan van zo'n kleine accu ? Dat ding aan de tester gehangen, niks mis mee.
Dus blijkbaar toch redelijk normaal 12x starten ofzo. Met een nieuwe start je misschien 15x of 24x zei ie nog, maar dan hoort dat ding allang te lopen. En gelijk heeft ie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan