hoeveel Belgen zijn hier eigenlijk???

waar komen we vandaan???

  • Belgie

    Stemmen: 190 69,1%
  • Nederland

    Stemmen: 78 28,4%
  • Duitsland

    Stemmen: 0 0,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Polen

    Stemmen: 4 1,5%
  • Luxemburg

    Stemmen: 0 0,0%
  • ergens anders:

    Stemmen: 3 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    275
Status
Niet open voor verdere reacties.
over de grens zal niet gaan met de post onder rembours, stuur het geld anders gewoon op, Belgen zijn wel te vertrouwen hoor :Y
Anders wil ik wel voor je rijden, moet binnenkort in Eindhoven en Rotterdam zijn.
Waar moet je die broek ophalen????



In temse maar ikz elf woon in de buuurt van arnhem
 
En hier nog ééntje, maar wel heel dicht bij de grensstreek! *O*

Moerbeke-Waas, knalgele ouwe Soes SV650S ('99)

full


Remmen jullie wel effe als je me voorbijgaat? Kwestie van mijn ego
niet gelijk de grond in te stampen ..


P.S. Da's de mijne niet, ik heb er nog zo'n halve onderkuip op zitten,
maar jammer genoeg nog geen foto's .. '(
 
En hier nog ééntje, maar wel heel dicht bij de grensstreek! *O*

Moerbeke-Waas, knalgele ouwe Soes SV650S ('99)

(Afbeelding)

Remmen jullie wel effe als je me voorbijgaat? Kwestie van mijn ego
niet gelijk de grond in te stampen ..


P.S. Da's de mijne niet, ik heb er nog zo'n halve onderkuip op zitten,
maar jammer genoeg nog geen foto's .. '(

*O* welkom GrandBuba *O* ..... je bent de eerste uit Moerbeke,en waarom zouden we jou de grond instampen, ik stel voor dat je 3 september meerijdt met ons, zo leren we elkaar eens kennen. If you can't beat them, join them
:+

Ik ook belg
maar motor staat te kooop :(

hier is wel de voorwaarde dat je op zijn minst nog rijdt en een belgische plaat hebt, en zeg anders ff waar je vandaan komt, is makkelijker om je te spotten voor de rest. :W
 
ik heb nog steeds een belgische plaat
ben van Wuustwezel

Of ik nog ga rijden, hangt van de gezondheid af. Volgend seizoen zien we wel weer. Zit momenteel met hernia's in de nek.
 
ik heb nog steeds een belgische plaat
ben van Wuustwezel

Of ik nog ga rijden, hangt van de gezondheid af. Volgend seizoen zien we wel weer. Zit momenteel met hernia's in de nek.

oei.... dat is minder Target, alvast beterschap,
wist niet dat je meerdere hernia's kon krijgen...knap lastig
Maar ook goed nieuws.... je staat in het lijstje :Y
*O* welkom Target *O*
 
Nope, geen 25Kw, ben al een ouwe zak (bijna 30),
maar dat 200+-rijden is voor mij niet echt weggelegd..

Vlieg er af bij 170/u vrees'k .. daar kan geen klitteband
op het zadel bij helpen ..
 
Nope, geen 25Kw, ben al een ouwe zak (bijna 30),
maar dat 200+-rijden is voor mij niet echt weggelegd..

ouwe zak, ouwe zak ! Spreek voor uw eigen, he. ;) ik ben 32 en voel mij nog in de fleur van mijn leven. *D Heeft iemand een idee wat de gemiddelde leeftijd hier is onder de Belgische forumers ?

We hebben Gixxerfreak van 18, Tracer 19, Sheldon 36, De Rekker 44, Grandbuba 30, ikke(Rotaxmax) 32, Target 38, Mr Soul 27,Punica78 28, Darkend Soul 24, Husky 19, Wullebolle 40,Gixxer Dude 32,Roelibaldi 33.. (vul aan)

Voorlopig gemiddelde dus 30 jaar.
 
Laatst bewerkt:
24jarige geheide jongigheid, momenteel nog motorloos en 11dewervelbijnageheeldenoos
voor de rest zeer nuchter als ik slapende ben en errrm met slechts 24jaar toch al een hele boterham leven/digheid achter de spreekwoordelijke rug (zonder barsten dus)

soite, motorrijdend belgie/vlaanderen, geniet ervan, ooit komt er een dag dat motos zullen vliegen en dat bandenkeuze niet meer aan de orde komt...

een vrij heldere groet!

mezelf

full
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/408214[/imgatt]
 
Laatst bewerkt:
Lieve Belgenmensjes

In mijn poging tot integtreren in het mooie België loop ik tegen een probleempje aan: het lukt me vooralsnog niet om mijn moto ingevoerd te krijgen vanuit NL. Het probleem is dan mijn motor géén Europees certificaat heeft. Wat er nu moet gebeuren weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk moet ik mijn motor laten keuren...en mijn angst is dat dat problemen gaat opleveren aangezien mijn fiets verre van orgineel is.

Weet iemand raad? Of weet iemand een corrupt keuringsbedrijf? :X
 
Vrees dat je je motor OF gaat moeten verkopen of HELEMAAL terug bouwen naar originele staat -O- België is echt een moeilijk land op dat gebied B|
Maar gelukkig bestaat er nog geen motorkeuring *O*
;( ;( ;(

Dat wil ik niet...en dat gaat ook niet!

terugbouwen naar origineel is niet mogelijk omdat ik die onderdelen niet meer heb....verkopen wil ik niet, want ik ben er verliefd op... -O-

Maar ik snap dus niet wat ze gaan doen als ik geen Europees certificaat heb en keuringen niet bestaan????

Dan zal ik 'm maar moeten verzekeren in NL op iemand anders zijn naam....
 
Lieve Belgenmensjes

In mijn poging tot integtreren in het mooie België loop ik tegen een probleempje aan: het lukt me vooralsnog niet om mijn moto ingevoerd te krijgen vanuit NL. Het probleem is dan mijn motor géén Europees certificaat heeft. Wat er nu moet gebeuren weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk moet ik mijn motor laten keuren...en mijn angst is dat dat problemen gaat opleveren aangezien mijn fiets verre van orgineel is.

Weet iemand raad? Of weet iemand een corrupt keuringsbedrijf? :X

ik zal proberen om uit te leggen hoe ik het gedaan heb,
ik heb trouwens vlak bij jou gewoond, kom namelijk uit Geldrop,
maar ff on-topic:
ik had dit jaar nog mijn oude honda vf500f2 met nederlands kenteken omgezet
naar een belgisch kenteken,
ik ben met de motor naar de douane van Sas van Gent gegaan,met alleen kentekenbewijs deel 1 en 2 (deel 3) was ik kwijt, maar daar vroegen ze ook niet naar, ze wilden alleen weten of het voor een verhuizing was, daarna wilde ze nog mijn indentiteitskaart zien, en klaar was klara, en je gelooft het vast niet, maar kwanta kosta was 10 eurocent, ik snel betalen voordat ze zich vergist had,daarna was ik naar de verzekering geweest voor een stickertje, ik miste alleen nog het stickertje van de honda dealer dat die ingevoerd was, natuurlijk had ik die zelf niet, ding was van 1984, nu heb ik de nederlandse honda dealer gebeld en gevraagd of ze een papiertje konden opmaken dat deze motor inderdaad ingevoerd was (een officiele dealer houdt van elk voertuig de gegevens bij), dus ook die van jou Roelibaldi.
Ik had binnen een week al een papiertje van de honda dealer waarop de gegevens stonden van deze motor, daarna ben ik naar de DIV in Gent gegaan en kreeg mijn plaat, alles bij elkaar heeft een kleine maand geduurd, maar al met al was het de moeite waard.

Dus in het kort : je gaat naar de douane en vraagt een formulier voor verhuis van de motor van nederland naar belgie (volgens mij heet dat formulier 501).

Daarna ga je naar een verzekeringsmaatschappij (ik weet een hele goeie, is wel in Maldegem, maar die man weet precies wat je doen moet).

Schrijf een brief naar een officiele dealer (merk moto)en vraag een vermogensverklaring.Kan de brief wel doorscannen,weet je wat erin moet staan.

Maak een kopie van de brief die je krijgt, en stuur die op voor een validatieattest naar de federale overheidsdienst mobiliteit en vervoer (adres is vooruitgangsstraat 56 blok A (tweede verdieping) 1201 Brussel)

Je krijgt van Brussel de validatieattest waar je een zegel van 5 euro moet plakken, die haal je weer bij het postkantoor.Deze attest is eigenlijk jou derde sticker, normaal hoort er een holografische sticker op deze plaats, maar met deze validatieattest en een zegel van 5 euro is het ook goed.

Met al deze papieren kan je naar het DIV, voor mij was Gent of Oostende de dichtbijzijnste.

En je loopt naar buiten met je kenteken, let wel op dat het altijd stampdruk is bij deze kantoren, je bent gauw 2 tot 3 uur kwijt met wachten.

Dit alles is gebeurd zonder dat iemand maar ook mijn fiets had gezien!!!!!

Het klinkt allemaal erg, maar als je eenmaal weet hoe het in elkaar zit valt het wel mee, als je hulp nodig hebt dan roep maar, heb bij dezelfde verzekeringsmaatschappij ook mij koekblik verzekerd,zij geven dan een korting van 75% mits je aan 5 eisen voldoet,
1.je moet ouder zijn dan 30 jaar (ouwe bok als ik had geluk)
2.je moet meer dan 3 schadevrije jaren hebben (achterelkaar)
3.motor moet minimaal 400cc zijn (waarom dat is????)
4.je mag niet in risicogebieden wonen (bv brussel of mechelen)
5.die ben ik vergeten
|(
 
hier nog een belg :) maar met een nederlandse vriendin dus al beetje half nederlander ;)

*O* welkom penumbra *O* ik ben benieuwd wat jou naam betekend???
mag ik je uitnodigen om mee te rijden met onze tourrit
MF BE meeting

[me]en bedankt dat je achter me staat dat de nederlanders niet groeten[/me]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan