hoeveel benzine

gixxer dude

MF'er
26 feb 2005
230
0
Belgie
weet nie echt waar dit te plaatsen heb het dus maar hier geplaatst.
ga woensdag 25 juli voor naar croix en ternois circuit gaan rijden.
mijn vraag is wie heeft al op croix gereden en hoeveel benzine nemen jullie daar dan mee
is men eerste keer circuit en weet dus niet echt hoeveel voorraad op te slaan.
zou niet graag zonder benzine staan

oja, het zijn 8 sessies van 20 minuten


groetjes steven
 
benzinepomp op een circuit :Z

@ts: giet je tank vol, en neem een jerrycan van 20liter mee, daar heb je normaal gezien genoeg mee.

TS wil graag een goede rondetijd neerzetten, de truuc is dus om niet meer benzine te tanken dan nodig is. De vraag is nu hoeveel heb je nodig?
kun je tussentijds tanken?
wat is het verbruik onder race condities?
 
Laatst bewerkt:
Mooie PABO-rekentoets. :+

Stel Gixer-dude rijdt normaal 1 op 15, maar nu op t circuit verbruikt ie 33,333% meer. Hij rijdt per uur onder race-omstandigheden op het circuit 150km/u, maar nu rijdt hij 8x20 minuten. Hij heeft een tank van 15 liter.

Hoeveel extra benzine heeft Gixer-dude naast z'n volle tank nodig?
 
nou bedankt voor het compliment hoor
maar we zullen maar zien op 25 juli hoe snel ik echt ben
heb voor het zekerste 2 jerrycans mee plus een volle benzinetank
naar het schijnt hebben ze daar geen benzinestation op het circuit zelf ben er nog nooit geweest ook hé
 
nou bedankt voor het compliment hoor
maar we zullen maar zien op 25 juli hoe snel ik echt ben
heb voor het zekerste 2 jerrycans mee plus een volle benzinetank
naar het schijnt hebben ze daar geen benzinestation op het circuit zelf ben er nog nooit geweest ook hé

Veel plezier en succes daar. Laat je nog ff weten hoeveel bezine je echt nodig hebt gehad?

Volgens de PABO-test: 2 2/3 uur met gemiddeld 150 = 400 km tegen 1 op 10 = 40 liter.
 
Mooie PABO-rekentoets. :+

Stel Gixer-dude rijdt normaal 1 op 15, maar nu op t circuit verbruikt ie 33,333% meer. Hij rijdt per uur onder race-omstandigheden op het circuit 150km/u, maar nu rijdt hij 8x20 minuten. Hij heeft een tank van 15 liter.

Hoeveel extra benzine heeft Gixer-dude naast z'n volle tank nodig?
Tja, maar nu heb je de vraag zelf fout beantwoord... het antwoord is namelijk 22 liter. een GXR heeft een tank van 18 liter. Hij heeft dus 22 liter EXTRA nodig ;)
 
alles word in een bestelwagen vervoerd dus daar moet ik me geen zorgen over maken.
ben best wel zenuwachtig hoor.is tenslotte men 1 ste keer op circuit.
zal als jullie dat willen foto's plaatsen van mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan