Hoeveel "brikken" zijn er nog van een bepaald type

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
4.347
221
Lunteren
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een XJ1100, een type motorfiets waarvan er niet zo veel van zijn gebouwd en ook alleen maar in Canada en de US zijn geleverd.
De mijne is in 1993 naar Nederland gekomen, en in die tijd zijn er vast nog wel een paar deze kant opgekomen.
Hoe kom ik er nu achter hoeveel er nog in Nederland rondrijden? Ik heb de rdw maar een mail gestuurd maar wie weet valt dit soort "weetjes" niet onder info die zij verstrekken.

Overigens hoort de mijne voorlopig niet bij degene die rondrijden, de mijne is grotendeels gedemonteerd en het is nog maar de vraag of ie compleet is.
 
full

full

ook zeldzaam..gs1100 uit amerika
 
Waarmee ik nog niet weet hoeveel er van zijn. De rdw gaat over 3 (werk)dagen reageren. Ben benieuwd of ik antwoord krijg op mijn vraag of dat ze melden dat ze de vraag niet gaan beantwoorden.

Anyway, ondertussen weet ik wel zeker dat mijn fiets niet compleet is. Ik mis bijv de stuurhelften en het zadel. Laatste wist ik natuurlijk al.
En waarschijnlijk zit er ook een andere kroonplaat op de voorvork. Ik heb zo'n vermoeden dat dat nog maar het begin is....
 
Jozef , dit is geweldig.
Je kan hier meteen zien hoeveel er in NL zijn.
Alleen is het niet up to date....
Voorbeeld: 1 van mijn motoren heb ik sinds december 2012
en volgens de site is de laatste ten naamstelling in 1992 geweest.
Toen heeft de vorige eigenaar hem inderdaad gekocht.
 
Ik heb ook een paar zoekacties gedaan voor een paar van mijn eigen motoren.

Bij de zoekactie op VF1000R kwam mijn motorfiets niet voor maar bij VF 1000R wel.

Dus toen op andere manieren gezocht:
VF1000R
VF 1000 R
VF 1000R
VF1000 R
VF750F
VF 750F
VF 750 F
VF750 F

Alleen door de spaties te verplaatsen komen er andere lijsten naar voren. Het gaat er dus wel degelijk om hoe de motor als "type" op het deel I of als "handelsbenaming" op deel 1A van het kentekenbewijs is aangegeven.

Ik kon ze alle 10 terug vinden.

Als je op kenteken een motor aanklikt en je gaat naar het volledige scherm voor alle gegevens bij dit kenteken en je klikt vervolgens daar op het motortype opent er weer een vervolgscherm waarbij er wordt aangegeven hoeveel motoren in nederleand op dat type bekend zijn.

Bij de VF1000R werden er eerst een stuk of 20 kentekens helder voor de VF1000R maar na het volgen van de link op het type gaf het systeem aan dat 154 VF1000Rén in Nederland zijn geregistreerd.. En dat vond ik dan weer verrassend veel.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, sommige kentekens staan hier wel en zijn bij de rdw niet bekend.
Toch leuk en je hebt een richtlijn
 
Hee, de hele serie kentekens rond mij kenteken zijn allemaal CB 350 f
Ex politie?? Wel in het rood geleverd...
 
gave pagina dat kenteken/type zoeken.

Maar er staat geen één Bimota KB1 geregistreerd. Raar want er zijn er zeker 2 in NL.

Herstel: ik vind er slechts 3.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik met mijn Bakker ook maar ach ......... 8-)
Is er , hier bij B & K , eigenlijk 'n soort van: waar is mijn ..... Kawa 900 xh-08-08 (bijvoorbeeld) topic?
 
de mijne staat er niet tussen. Als je vervolgens een willekeurig kenteken klikt komt ie met de gegevens van de XJ1100. Klikken zoals Dutchy beschrijft geeft aan dat er geen Xj1100 meer zijn in Nederland. Met een spaties ertussen verschijnt de mijne ook en volgens die site zijn er nog 59 in nederland, maar hij laat maar 45 kentekens zien. Ik ga eens zoeken op mijn Honda Cb250, daar zijn er ook niet zo veel meer van.
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een XJ1100, een type motorfiets waarvan er niet zo veel van zijn gebouwd en ook alleen maar in Canada en de US zijn geleverd.
De mijne is in 1993 naar Nederland gekomen, en in die tijd zijn er vast nog wel een paar deze kant opgekomen.
Hoe kom ik er nu achter hoeveel er nog in Nederland rondrijden? Ik heb de rdw maar een mail gestuurd maar wie weet valt dit soort "weetjes" niet onder info die zij verstrekken.

Overigens hoort de mijne voorlopig niet bij degene die rondrijden, de mijne is grotendeels gedemonteerd en het is nog maar de vraag of ie compleet is.


Ik heb ooit een xj1100 verkocht aan iemand uit het noorden
T was een paarse
 
Was een mooie zware dikke custom eheh,
Opgeknapt en verkocht, was best een unieke motor .

Meeste spijt heb ik van de verkoop van mijn vfr400
 
de mijne staat er niet tussen. Als je vervolgens een willekeurig kenteken klikt komt ie met de gegevens van de XJ1100. Klikken zoals Dutchy beschrijft geeft aan dat er geen Xj1100 meer zijn in Nederland. Met een spaties ertussen verschijnt de mijne ook en volgens die site zijn er nog 59 in nederland, maar hij laat maar 45 kentekens zien. Ik ga eens zoeken op mijn Honda Cb250, daar zijn er ook niet zo veel meer van.


Honda cb 250 N, nog 146 stuks in nederland, ben benieuwd hoeveel er daarvan nog werkelijk rijden.
 
Afgelopen week kreeg ik antwoord van het RDW, dit is informatie die ze niet verstrekken. Met het advies het eens bij het CBS te proberen... Alsof die die info dan wel gaan verstrekken, als ze die al hebben....

Helaas, we houden het nog maar even bij nrplaat.nl, als ik al die kentekens invoer op de site van het rdw weet ik het ook. Maar daar heb ik nu nog even geen zin meer in. ;)
Eerst maar eens wat zoekacties opstarten naar onderdelen van de XJ1100. Ik mis een origineel stuur en zadel, en wie weet wat er nog meer ontbreekt.
 
Helaas, we houden het nog maar even bij nrplaat.nl, als ik al die kentekens invoer op de site van het rdw weet ik het ook. Maar daar heb ik nu nog even geen zin meer in. ;)
Dat gaat je helaas niet lukken bij het RDW. Wanneer je teveel kentekens achter elkaar opvraagd, word je geblokkeerd. :)
 
Dat gaat je helaas niet lukken bij het RDW. Wanneer je teveel kentekens achter elkaar opvraagd, word je geblokkeerd. :)


Oh, nog niet meegemaakt.
Maar geen probleem, vraag ik er toch gewoon iedere dag een paar op.. ;) En als ik geblokkeerd wordt kijk ik verder op vwe.nl
 
Elke dag een paar kan natuurlijk wel.
En wanneer je even googelt naar "kenteken check" krijg je nog veel meer mogelijkheden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan