hoeveel cc en pk voor eerste motor??

Maar als je nou jouw gpz en die fjr met elkaar vergelijkt; welke fiets vind jij het beste om te leren rijden? Met name leren bochten te rijden?
Die Gpz die ik als overbruggingsfiets heb vind ik fijner wat betreft bochten en had ik misschien beter eerst kunnen kopen, ook omdat ik vrij klein ben (1.73) en ik de Fjr 3 keer heb laten vallen (vanwege het gewicht icm. maar net bij de grond komen)
Je kan denk ik beter van licht naar zwaar gaan, ook omdat het mij tegenviel kwa teruggang in vermogen en het moeten rijden (voor een beetje snelheid) in hoge toeren.

Maar hoezo wil je de Gpz kopen (kan pas na half september, maar er zit handvatverwarming op dus ook geschikt voor koud weer :) )



Ben natuurlijk niet zomaar van 1300 naar dadelijk 800cc gegaan.
Persoonlijk vind ik een lichte (kwa gewicht) veel fijner mbt. het rijden van bochjes.

Groet Robbert


Edit mijn Gpz400 uit 1993 is geen twin maar een viercilinder :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Omdat je slechts het idee hebt dat je een 1000rr onder controle kunt houden lijkt me zo. En dan in een hectische situatie er achter komen dat dat niet zo is...Ik heb 16(!) jaar vrijwel uitsluitend op een GSX400E (42pk) gereden en me daar nooit op verveeld. Inmiddels op een 85pk BMW en een 75pk GPZ600R en dat gerelateerd aan m'n ervaringen op andere leen/huur/tijdelijke motoren met vermogens tot 154 PK heeft mij in ieder geval overtuigd dat veel vermogen vooral leuk is in de kroeg en opscheppen overpenislengte je vermogen met je motormaatjes O-)

(en daarbij begint m'n dame me op de rug te slaan boven de 160 omdat ze last krijgt van wervelingen ;) )
Ik vind veel pks leuk maar meer koppel over een lang bereik is minstens zo :9

En opscheppen doet iedereen toch O-)
 
Ik vind veel pks leuk maar meer koppel over een lang bereik is minstens zo :9

En opscheppen doet iedereen toch O-)

Volledige mee eens... Toen ik rijlessen ging volgen, zag ik daar een mannetje toekomen op zijn R1 waarvan ik dacht... Ja "Rossi" is aangekomen. Maar de basistechniek van het kijken had hij na 4 uur nog niet onder de knie _O- _O- _O-
 
Maar hoezo wil je de Gpz kopen (kan pas na half september, maar er zit handvatverwarming op dus ook geschikt voor koud weer :) )

Edit mijn Gpz400 uit 1993 is geen twin maar een viercilinder :Y :Y

Oeps ... mijn fout dan ... ik was ervan uitgegaan dat het een lichtere versie van de GPz500 was :)

En nee, ik heb al twee motoren :+

Edit: ik zie het :)

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=15468

En deze heb ik (tenminste net zo eentje)

http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=11818
 
Laatst bewerkt:
Kies gewoon een lekkere motor uit en ga gewoon wat knallen.
Als je dan nog leeft na 5 jaar, dan heb je een goede keuze gemaakt. :+
Jeps, rij al langer op mn eerste motor rond.
Na het 2e jaar zat er al lachgas op :o
Daarna racecarburateurs en nu maar injectie O-)
 
Ik kom ook wel eens mensen tegen op hun eerste, dikke supersport. Je herkent ze aan de banden'slijtage' ;)

Niets van aantrekken en beginnen op een normale motor, niets mis mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan