Hoeveel chopperrijders hiero????

:W dwaal leg deze newbie eens uit wat je hier allemaal mee bedoeld :/ ben nog niet zo bekend met dit soort zaken :N maar wat de fijnheid van deze fiets betreft :Y voor mij geen ander meer *O*

De VF700c (en ook de andere cc-inhouden) hebben een motorblok waarvan de olie leidingen te dun zijn. Daardoor komt er soms te weinig olie in de bovenste nokkenassen van het blok. Die kunnen daardoor beschadigen, een fenomeen wat pitting genoemd wordt. Daardoor gaat de motor steeds rauwer lopen en zal ze uiteindelijk (als je pech hebt) vastlopen.
Er is voor dit probleem een kit te koop (zoek maar eens op magna en nokkenasproblemen) die de olie toevoer ruimer maakt. Dit is een sterkere pomp met dikkere leidingen, als ik me goed herinner. Niet al te duur, en het is absoluut de moeite waard om hem te installeren. Het is het behoud van je blok.

Ik heb zelf twee 700s en een 750 gehad. Vooral de 750 was een beest van een machine. De magna heeft erg veel torque en laat zich gemakkelijk sturen, ook door kleine mensen. Ik vond het een heerlijke machine.
 
ik rij op een vt750 c2 ace van 1997
full
 
De VF700c (en ook de andere cc-inhouden) hebben een motorblok waarvan de olie leidingen te dun zijn. Daardoor komt er soms te weinig olie in de bovenste nokkenassen van het blok. Die kunnen daardoor beschadigen, een fenomeen wat pitting genoemd wordt. Daardoor gaat de motor steeds rauwer lopen en zal ze uiteindelijk (als je pech hebt) vastlopen.
Er is voor dit probleem een kit te koop (zoek maar eens op magna en nokkenasproblemen) die de olie toevoer ruimer maakt. Dit is een sterkere pomp met dikkere leidingen, als ik me goed herinner. Niet al te duur, en het is absoluut de moeite waard om hem te installeren. Het is het behoud van je blok.

Ik heb zelf twee 700s en een 750 gehad. Vooral de 750 was een beest van een machine. De magna heeft erg veel torque en laat zich gemakkelijk sturen, ook door kleine mensen. Ik vond het een heerlijke machine.

Ik zal dat idd ff opzoeken en mocht het zo zijn tja dan zal ik dat id laten aanmeten alleen moet ik dat laten doen -O- kan het thuis niet doen dit ivb met al het hooi en stro in de schuur en ik wil niet dat zulk spul in het blok terecht komt :N
 
Laatst bewerkt:
Zoo Jeroen!! mooi hok ook. hahaha
Tijd voor de airbrush kerel, tja mensen! deze meneer is verantwoordelijk voor het mooie spuitwerk van mijn intruder, mooi en stukken goedkoper als elk ander.
 
Ik rijd sinds afgelopen september (nou ja, de laatste twee maanden ook niet echt) een Yamaha Dragstar 1100 Classic.
 
Een Shadow 1100C2 Ace. En ik kom uit Helmond.....Voor degene in de buurt.....ben wel in voor een tochtje.
Ik kom uit Eindhoven. Best redelijk in de buurt. Als het dadelijk wat beter weer wordt misschien leuk om een choppertocht te maken met wat mensen.
 
hier een custom meanstreak 1500cc in baarn
zelf verbouwd
spuitwerk en achterspatbord gedaan door frans de weerdt in utrecht. welke ik geheel de vrije hand gegeven heb met mijn wensen in het ontwerp, dus net als maggie............... een beetje van me zelf en een heleboel van frans.

zal t.z.t. foto plaatsen

en heb in de warmere maanden elk weekend een toertocht van ongeveer 200km welke ik alleen rijd. maar gezamelijk rijden vindt ik ook geweldig..............

vaany
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan