Hoeveel DB ?

19 apr 2006
131
0
Kranenburg
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

ik bezit een gsx-r600 K2 uit 2002 en heb deze gekocht met een standaard uitlaat.
Helaas is mijn DB killer ietswat onkundig verwijdert door de vorige eigenaar, wat wil zeggen dat hij is afgefreesd...

Ik wilde graag weten of iemand toevallig weet hoeveel DB hij nu maakt.
Heeft iemand dezelfde machine of weet gewoon veel van dit soort fratsen...?
Kan je dit ergens laten meten?
Ik wil komende week naar Zandvoort nml en daar geld een max. van 95 DB. Ik hoop dat dat goed komt anders heb ik een klein probleempje....

Alvast bedankt voor de info
 
Standaard uitlaat met dB killer? Wilde die de standaaruitlaat nog zachter laten klinken ofzo? :+ Muisstil zeker...

Hmmm als je nu gewoon de "standaard E keur uitlaat" erop hebt zitten mag je er wel vanuit gaan dat hij wel door de keuring moet komen. Die Suzuki's lijken sowieso naaimachines (of stofzuigers :+) met een standaarduitlaat. Evenals Honda's trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Standaard uitlaat met dB killer? Wilde die de standaaruitlaat nog zachter laten klinken ofzo? :+ Muisstil zeker...

Hmmm als je nu gewoon de "standaard E keur uitlaat" erop hebt zitten mag je er wel vanuit gaan dat hij wel door de keuring moet komen. Die Suzuki's lijken sowieso naaimachines met een standaarduitlaat. Evenals Honda's trouwens.

met die suzuki's valt dat wel mee, het uitlaatgeluid is wel niet zo denderend met orginele demper, maar door het inlaatgeluid worden dr vaak gsx-rretjes van de baan gehaald (van srad tot k8) maar daarvan heb je alleen last als jeje motor echt gebruikt waarvoor die gemaakt is :P
 
Seba$, je hebt beet!!!! :P

Wat doe je teruggooien of neem je hem mee?

;)

ik heb hem teruggegooit, alleen op zondag neem ik ze mee :P

@ justmyself

Db's kan je alleen meten, want meten is weten
Zoiets valt vast wel te berekenen maar dan krijg je waarschijnlijk een ingewikkelde formule met variabelen als: uitlaatgas temp, uitlaatgas snelheid, diameter vd bochten, lengte vd uitlaat, omgevingstemp, luchtvochtigheid, mate van demping en noem t maar op... een metertje ernaast hangen is dan makkelijker ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan