Hoeveel geld ben jij al kwijt?

Hoechst

MF'er
12 feb 2022
103
118
Kwijt is misschien een verkeerd woord omdat het zo erg klinkt alsof je het hebt verspeeld.

Totaal bij mij:

motorrijbewijs: 1650 euro.
motor: 5200 euro.
onderhoud: 320 euro (nieuwe banden).
Kleding: 730 euro (helm, jas, jas, broek, handschoenen, schoenen.

brandstof zal ook wel een hoop zijn maar dat reken ik niet mee, ook omdat ik af en toe ook voor mijn werk rij.

Een totaal van 7900 euro. Dat is best wel pittig maar gelukkig krijg ik er iets leuks voor terug dus het is het waard!!
 
_O-
Je komt als motorrijder nét kijken…
Als deze bedragen je al afschrikken….
Ga fietsen!

Nu zonder gekheid:
Het is goed om je bewust te worden wat deze hobby zo al kost.
Maar net als roken is het een hele dure hobby die je gezondheid ernstig kan schaden.

Enne…. Welkom.
:)
 
Het is een investering. Die motor en kleding vertegenwoordigen een waarde. Het duurste deel kost je in principe slechts de afschrijving. Het is wel een aanslag op je cashflow.

Maar het mooie van motorrijden is dat je altijd iets kunt aanschaffen wat past bij jouw financiële situatie en interesse.
 
Ik ben laatst een briefje van 10 verloren. :+

Motorrijden brengt risico's met zich mee. U kunt uw inleg (en uw leven) verliezen. De opbrengst van uw investeringen is mede afhankelijk van de ontwikkelingen op de weg/het circuit. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Loop geen onnodig risico. Voordat u gaat motor rijden, is het belangrijk dat u op de hoogte bent en zich laat informeren over de kenmerken en risico's van motorrijden. Deze informatie ontvangt u gedurende het leven en kan invloed hebben op het leven dat u kiest of heeft gekozen.

En zonder gekheid, ik had een 2e huis kunnen kopen. Ik vind het persoonlijk elke cent waard en een ander vindt elke cent die ik eraan uitgeef teveel. Hoeveel het is, maakt dus eigenlijk niet uit. Tenminste, zolang je het kan betalen. Als je nu 7900 euro rood staat en die roodstand bij elke uitgave aan de motor meer wordt, dan is het goed om na te denken over waar je de grens legt. Motorrijden brengt dus (financiële) risico's met zich mee (zoals alles in het leven, maar waar leg jij de grens?), maar als je het mij vraagt, is motorrijden het mooiste dat er is.

Heel veel plezier gewenst! :]
 
Sinds 2015 aan auto's en motoren: € 130.000,- aanschafwaarde incl. accessoires.... :X Wat het in totaal is geweest in al die jaren weet ik niet en wil ik ook niet weten. Je leeft nu, geniet er van als het kan. Jouw laatste pak heeft toch geen zakken.

Onderhoud en motorkleding ga ik maar niet over nadenken, rijbewijzen heb ik al zo lang..... daarvan weet ik niet meer wat ze mij gekost hebben. Maar met in totaal 21 lessen is het niet veel geweest.
 
Kwijt is misschien een verkeerd woord omdat het zo erg klinkt alsof je het hebt verspeeld.

Totaal bij mij:

motorrijbewijs: 1650 euro.
motor: 5200 euro.
onderhoud: 320 euro (nieuwe banden).
Kleding: 730 euro (helm, jas, jas, broek, handschoenen, schoenen.

brandstof zal ook wel een hoop zijn maar dat reken ik niet mee, ook omdat ik af en toe ook voor mijn werk rij.

Een totaal van 7900 euro. Dat is best wel pittig maar gelukkig krijg ik er iets leuks voor terug dus het is het waard!!
Ik heb ondertussen volgens mij de 14e motor in 7 jaar tijd. Per jaar uitrekenen zou nog wel handiger zijn. Als je 10 jaar rijdt zijn het sowieso bedragen waar je eng van wordt.
 
1671012912167.png
 
Motorrijden mag geld kosten. Ik weet nog wel dat ik tegen mijn broer vertelde dat ik m'n motorrijbewijs (en motor) ging halen, waarop hij antwoordde: weet je wel wat je daarop afschrijft? Laatste waar je je druk om moet maken mijns inziens. Als je zulke uitspraken doet heb je motorrijden niet begrepen; het rendement op deze investering is immers niet in geld uit te drukken.

Als je naast afschrijving, onderhoud, kleding en rijbewijs ook nog alle boetes op gaat tellen kan het hard gaan :+ Zelf zit ik rond de 12-15.000 sinds 2020 en het is me elke cent dubbel en dwars waard :)
 
Het is een investering. Die motor en kleding vertegenwoordigen een waarde. Het duurste deel kost je in principe slechts de afschrijving. Het is wel een aanslag op je cashflow.

Maar het mooie van motorrijden is dat je altijd iets kunt aanschaffen wat past bij jouw financiële situatie en interesse.
Een motor is een slechte investering: wordt alleen maar minder waard in de loop van de tijd, of je moet bedoelen: een investering in geluk 🤗.
 
Ik rij daarom op een motorscooter, deels omdat die in mijn schuur past (een grotere motor helaas niet)
Maar ik krijg reiskosten en met een motorscooter heb ik in 5 jaar tijd aan reiskosten genoeg overgehouden (incl vaste lasten onderhoud en benzine) om een nieuwe te kopen, dus het heeft me geen geld gekost. stel ik had reiskosten gekregen voor het OV, 100% vergoed, had ik niets overgehouden.
 
Een motor is een slechte investering: wordt alleen maar minder waard in de loop van de tijd, of je moet bedoelen: een investering in geluk 🤗.
Dat is niet helemaal waar... ik heb 2 motorfietsen die niet afschrijven. Integendeel, 1 er van is in de afgelopen 20 jaar alleen maar veel meer waard geworden. De ander is stabiel, het is voor mij een oudedagsvoorziening waar ik ook actief van kan genieten.
 
78 RBW gehaald...
CB350
KH500
CB550
Z650..
en toen begon het..
Z1R...
Rickmanframe, N2O, moriwaki ,Aries Slipperzuigers, Venolia gesmeedde zuigers, Wiseco 1360, speciale krukassen, holle nokkenassen, , dubbele webers,had op een gegeven moment een schuur vol
Altijd bezig....
En auto's maar niet over hebben
Durf niet te rekenen, nog voor het internet tijdperk, dus veel zelf uitdokteren, naar de UK voor onderdelen en info...
SCHADE en schande maar vooral schade schade schade
 
Dat is niet helemaal waar... ik heb 2 motorfietsen die niet afschrijven. Integendeel, 1 er van is in de afgelopen 20 jaar alleen maar veel meer waard geworden. De ander is stabiel, het is voor mij een oudedagsvoorziening waar ik ook actief van kan genieten.
Dat heb je dan mooi voor elkaar :Y.
 
Geld kwijt??? Je moet wel even het complete plaatje bekijken:
Kosten motorfiets MIN:
- geestelijke gezondheid is gewaarborgd dus geen kosten aan psycholoog/psychiater
- snelheidsbeleving = drug dus elke rit bespaar je al twv 50€ coke
- je hoeft al niet zo nodig meer een minares/minaar (het is maar waar je voorkeur ligt) scheelt je zo al duizenden, nog los van al het gedoe
- elke rit met de motor = jouw leasewagen ter beschikking van partner = brandstof bespaard
- een beetje levensverzekering/groepsverzekering betekent jackpot in geval van een ernstige crash
- met de motor naar de kroeg = 1 cola + 1 koffie, dus geen 5 Duvels
- geen tijd/interesse voor andere hobby’s dus geen abonement voor voetbal, postzegelverzameling met omgekeerde dendermonde, lidgeld parenclub, ski- of andere hobbyvakanties, zeilyacht, …

Dus tel uit je winst…
 
Toch wel apart dat iedereen het motor rijden als hobby ziet...
Het is mijn dagelijks vervoer, op sommige dagen / momenten na dan..

En on topic..
Wat ik kwijt ben aan alles??
Ik wil het niet eens weten :X

Laatste uitgaven waren iig:
€200 handschoenen met accu verwarming (winter 2021)
€170 leren handschoenen
€200 broek
€680 helm + photonogwatmeekleurendvizier ding (herfst 2021)
€160 laarzen
€110 leren jas (gekregen met flinke korting aftrek)



🙄😳

:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan