Hoeveel geld ben jij al kwijt?

Kwijt is misschien een verkeerd woord omdat het zo erg klinkt alsof je het hebt verspeeld.

Totaal bij mij:

motorrijbewijs: 1650 euro.
motor: 5200 euro.
onderhoud: 320 euro (nieuwe banden).
Kleding: 730 euro (helm, jas, jas, broek, handschoenen, schoenen.

brandstof zal ook wel een hoop zijn maar dat reken ik niet mee, ook omdat ik af en toe ook voor mijn werk rij.

Een totaal van 7900 euro. Dat is best wel pittig maar gelukkig krijg ik er iets leuks voor terug dus het is het waard!!
Je rijdt nog niet zo lang denk ik, dit is slechts het begin wen er maar aan en t komt altijd op momenten dat je 't niet kam hebben
 
Ik kan niet zeggen dat mijn motoren geld kosten ik wisselde gewoon wel veel soms verlies je wat soms maak je wat winst ;)
de laatste 6 jaren alleen winst daar heb ik mijn hanger voor gemaakt en een hef brug voor gemaakt en kleding en helm voor gekocht en een hoop gereedschap nieuw voor gekocht hebt , ---- ook de miskopen motoren waar ik de mist in ging leverde bij slopen en ook nog winst van enkele honderden euro op , nu wat motoren in bezit ook daar zal ik winst op maken rijden opknappen verkopen na aftrek van kosten en schorsing onderdelen blijft er altijd wel wat aan de strijkstok hangen .
ook gemerkt dat je beter oude dan de nieuwere motoren moet kopen :+ mag zeggen klaag niet :) nu doorstoten naar wat modernere zodat meer gereden kan worden en minder sleutelen
 
Samengevat, 't is een verdomd dure hobby.
Vorige week is mn nieuwe speeltje afgeleverd, zie de plaatjes.
Zondag naar de Slufter.

Maar de duurste hobby zit nu naar het 8-uur journaal op de bank naast me te kijken...:-)
Slufter .jpg
 

Bijlagen

  • Slufter 2.jpg
    Slufter 2.jpg
    433 KB · Weergaven: 27
Vanaf 2018
5 motoren 2x nieuw ongeveer €20.000 en ongeveer €8000 aan onderhoud verzekering benzine enz.
€28000 in 4 jaar uitgegeven voor de lol.
Motorrijden is wel duur maar niet goedkoop😜. (Nu nog wel een restwaarde over van de laatste motor van ongeveer €14,000).
Zoals ik het zie is het €28000-€14.000=€3,500 per jaar.
Zo wordt het steeds goedkoper 🤣.
 
  • Leuk
Waarderingen: igg
jezus dan ben ik wel cheapo hoor..

rijbewijs .. 2k ofzo .. ooit .. motor 1600 .. 2e motor gratis .. kleding en helm .. 500 ofzo ( ? ) ...
dat in een jaar of 10.

Toegegeven.. komend , ( maar ik denk 2024 ) wil ik echt een "mooie" motor kopen , voor mijn doen dan..
Helm moet toch wel een keer vervangen worden, en m'n handschoenen moeten nou ook wel eens nieuw :)

Effe kijken hoe t gaat met de euro's de komende tijd, heb m'n zin op nog een andere hobby gezet en dat word
ook een duur geintje ( parapent + brevet er voor halen )
 
Ik rij daarom op een motorscooter, deels omdat die in mijn schuur past (een grotere motor helaas niet)
Maar ik krijg reiskosten en met een motorscooter heb ik in 5 jaar tijd aan reiskosten genoeg overgehouden (incl vaste lasten onderhoud en benzine) om een nieuwe te kopen, dus het heeft me geen geld gekost. stel ik had reiskosten gekregen voor het OV, 100% vergoed, had ik niets overgehouden.
Ik rij motor omdat het leuk is, niet omdat het praktisch is.
 
Tsja, motorrijden kost geld.
Hoeveel? Wie zit daar mee? Iedere hobby kost geld.
Als je op de motor zit en steeds moet denken wat 't niet allemaal kost, dan kan je 'm beter aan de kant zetten.

Sommigen slaan veel geld stuk aan een vrouw of anderen weer bij de dames van plezier.
Dan heb je er ook nog bij die zich helemaal kapot zuipen. Ieder z'n dingetje, zullen we maar zeggen.

Als ik ooit uit de tijd raak, kan ik het geld toch niet meenemen naar boven.
Dus gewoon lekker op maken, en je er verder niet om bekommeren.
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Sinds 1988 ook een stuk of 16 motoren gehad; allemaal nieuw gekocht, en aan een aantal daarvan ook aardig wat laten verbouwen; daarbij in de loop van de tijd een aantal combi’s (Dainese) en helmen (Arai en Shoei) aangeschaft. Tja, motorrijden is niet per sé goedkoop.
 
Mij boeit het ook weinig wat het kost. Heb er ook heel wat gehad. Ik heb gewoon enorm veel plezier in het rijden. Nog steeds! Hoe doellozer hoe beter. Gewoon verbrassen van geld eigenlijk.
Nu sinds vorig jaar een andere motor, ook niet financieel de meest verantwoorde keus maar ik heb in tijden niet meer zo gelachen bij de pomp(en ik sta er serieus vaak). Hij zuipt me arm maar het feit dat ik hem daar steeds maar weer voor op zijn flikker kan en mag geven geeft mij een intens gevoel van happiness 😎.
 
Laatst bewerkt:
Typisch hoe we dit behandelen.
Vragen over geld. De vraag steller geeft volgens mij ook niet aan dat hij het veel vind of erg. Sommige antwoorden wekken deze gedachte op.

Geld = Taboe dus.

Bijna 60 antwoorden en maar 4 personen die antwoord geven op de vraag.

Hele verhalen met verklaringen maar geen bedragen?!


Sinds sept 2022
Rijbewijs (gratis via het werk geregeld)
FJ1200 650,-
Kleine spulletjes 25,-
Jas 25,- inc handschoenen
Helm 40,-
Schoenen 225,-
Motorbroek 200,-
Jas 250,-
Jas 180,-
Broek en jas 80,-
Jas 30,-
Vstrom 1000 4000,-
Helm 250,-
achter rek met koffer 250,-
Klein spul 50,-
Gsx 1250,- 4500,-
Klein spul 150,- (houders / tassen)
Handschoenen 50,-
Achter rek met koffer 350,-
Hayabusa gsx 1300R 5000,-
Stuur besteld met montage (ongeveer 700,-)
Stuur wordt binnen kort gemonteerd.
 
Sinds 2015 aan auto's en motoren: € 130.000,- aanschafwaarde incl. accessoires.... :X Wat het in totaal is geweest in al die jaren weet ik niet en wil ik ook niet weten. Je leeft nu, geniet er van als het kan. Jouw laatste pak heeft toch geen zakken.

Onderhoud en motorkleding ga ik maar niet over nadenken, rijbewijzen heb ik al zo lang..... daarvan weet ik niet meer wat ze mij gekost hebben. Maar met in totaal 21 lessen is het niet veel geweest.
Auto’s? Trek die er eens vanaf.
 
Typisch hoe we dit behandelen.
Vragen over geld. De vraag steller geeft volgens mij ook niet aan dat hij het veel vind of erg. Sommige antwoorden wekken deze gedachte op.

Geld = Taboe dus.

Bijna 60 antwoorden en maar 4 personen die antwoord geven op de vraag.

Hele verhalen met verklaringen maar geen bedragen?!


Sinds sept 2022
Rijbewijs (gratis via het werk geregeld)
FJ1200 650,-
Kleine spulletjes 25,-
Jas 25,- inc handschoenen
Helm 40,-
Schoenen 225,-
Motorbroek 200,-
Jas 250,-
Jas 180,-
Broek en jas 80,-
Jas 30,-
Vstrom 1000 4000,-
Helm 250,-
achter rek met koffer 250,-
Klein spul 50,-
Gsx 1250,- 4500,-
Klein spul 150,- (houders / tassen)
Handschoenen 50,-
Achter rek met koffer 350,-
Hayabusa gsx 1300R 5000,-
Stuur besteld met montage (ongeveer 700,-)
Stuur wordt binnen kort gemonteerd.
En denk jij dat ik vanaf 78 kan onthouden wat ik heb uitgegeven??
Rijbewijs. oefenrijbewijs was 10 gulden, examen 90 gulden
eerst motor ..geruild tegen mijn 2jr oude yamaha FS1 bij dealer
daarna tel kwijtgeraakt... ben al blij dat ik weet wat ik gisteren gegeten heb, laat staan wat ik 40 jaar geleden heb uitgegeven aan mijn motoren
 
Bijna 60 antwoorden en maar 4 personen die antwoord geven op de vraag.
Ok dan :+
Dit is wat ik aan mijn Kawasaki heb versleuteld, zónder enige vorm van kleding & verbruiks onderdelen...
Volgens mij ben ik ook nog wel het e.e.a. vergeten...
Arrow demper 180
RCS19 240
G2 snelgas 100
Stahlbus ontluchters&aftap 120
PT-knoppen 120
Gilles kettingadjuster 60
Gilles koppelinghendel 20
Gouden velgset 500
Extra achtervelg 300
Stompgrips 50
Clipons 160
Vering upgrade Ktech 1000
HM Quickshifter 350
PP tuning rem-/schakelset 300
Valbeschermers 200
Remhendelbeschermer 80
HPK schijven 550
Nissin klauwen 150
Active snelgas 110
Gen2 tellerunit 150
Speedohealer 75
Gear indicator 110
RCS19 CorsaCorta 309
Puntradiator 500
Radiator revisie + gaas 830
Haaienvin 50
Blok beschermers 150
Valbeschermers 2.0 200
Zero Gravity ruitje 90
Domino snelgas 160
Hugger 127
ARP rem-/schakelset 350
Traction Control 330
tankdop 100
Titanium spullen 400
pair block plaatjes 60
valve spring retainers 120
remleidingen 120
li-ion accu 130
Kleine randprullaria 400
Revisie motorblok 2200
PC3 afstelling 150
TC ringen 65
Translogic QS 449,1
 
Geen idee wat ik allemaal kwijt ben sinds 2012 aan motoren. Zit nu aan mijn 15de motor, paar keer onderuit gegaan, boetes gehad, kilometers gemaakt.. Rijbewijs was geloof ik iets van 900 euro (direct van de brommert).

M'n CB500 is iig niet duur, gekocht voor €750, beetje opgelapt, busje tegenaan gezeten en €1500 van de verzekering gekregen, weer een beetje opgelapt. _O- Banden en onderhoud zijn spotgoedkoop, drinkt niet bijzonder veel. Mijn KTM is wat duurder om op te rijden, korter onderhoudsinterval en duurder, volwassen bandjes dus volle pond betalen voor modern rubber, en gaan ook niet zo lang mee, verbruik van 1 op 13 etc.

Kleding heb ik nooit onwijs veel aan uitgegeven, hoef er niet als een showposer uit te zien. Moet gewoon redelijk veilig zijn en goed zitten.
 
Typisch hoe we dit behandelen.
Vragen over geld. De vraag steller geeft volgens mij ook niet aan dat hij het veel vind of erg. Sommige antwoorden wekken deze gedachte op.

Geld = Taboe dus.

Bijna 60 antwoorden en maar 4 personen die antwoord geven op de vraag.
Hele verhalen met verklaringen maar geen bedragen?!

Sinds sept 2022
Rijbewijs (gratis via het werk geregeld)
FJ1200 650,-
Kleine spulletjes 25,-
Jas 25,- inc handschoenen
Helm 40,-
ect ect
Je denkt toch niet dat ik sinds ik 40 jr terug mijn RBW heb gehaald nu alle bedragen nog weet.
Het zal wel veel zijn. Maar dat zijn ook de bedragen van de auto's die ik heb gereden.
Wrs met het geld wat ik al mijn hele leven in de tank heb gegooid, had ik nu op een dure plek kunnen rentenieren.
Vaak was dat brandstof die nodig was om ergens te zijn, maar ook heel veel alleen voor de lol.
Mijn huidige motor-km's zijn alleen voor fun. Pure verspilling eigenlijk.
Tsja, en wat 't dan kost...............................? Het zal wel!
 
Je denkt toch niet dat ik sinds ik 40 jr terug mijn RBW heb gehaald nu alle bedragen nog weet.
Het zal wel veel zijn. Maar dat zijn ook de bedragen van de auto's die ik heb gereden.
Wrs met het geld wat ik al mijn hele leven in de tank heb gegooid, had ik nu op een dure plek kunnen rentenieren.
Vaak was dat brandstof die nodig was om ergens te zijn, maar ook heel veel alleen voor de lol.
Mijn huidige motor-km's zijn alleen voor fun. Pure verspilling eigenlijk.
Tsja, en wat 't dan kost...............................? Het zal wel!
Dat zeg ik, hele verklaringen. Geen bedragen.
 
Het scheelt enorm of je de motor als woon werkverkeer gebruikt of alleen voor fun.
Ik heb m alleen voor de lol en daardoor veel minder kilometers en dus onderhoud en brandstof dan vroeger.

Gilera Nexus 500 €4.000
Nieuwstaat 9.000 km op teller.
Nu 3 of 4 jaar verder 14.000 ofzo lol (vroeger reed ik 3.000 km per mnd pfff)

Vorig jaar nieuwe Nolan systeemhelm €385 en handschoenen €35.
Oh ja, rolfstone sport draadloze oordopjes €75
Beurt met 2 banden €500
Accu vervangen €180 ofzo

Heb ook nog nooit een motor zo lang gehad als deze :)
Wil m niet kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan