Hoeveel geld ben jij al kwijt?

Dat is tegenwoordig wel vaker.

Een vergelijkbaar brommertje als die van mij zag ik vorige week bij de Expo Houten aangeboden voor €750
Wel dat die van mij (1973) mooier is en zeer goed loopt. (bij die andere moet je dat maar afwachten)
Ca 15jr geleden heb ik deze brommer (€100) aan mijn broer verkocht en een jaar of 5 later voor zelfde prijs weer terug.
Pas terug gaf mijn broer aan dat hij eigenlijk wel spijt had dat hij de brommer had weggedaan.
Inmiddels is de brommer technisch aangepakt. Nee, nu gaat ie nooit meer weg.
Doe er tegenwoordig vaker toertochten mee, maar ook ritten half NL door. Gaat als de brandweer en nooit storing!
Als ik Houten hoor en 1973 lees is het grote kans dat het een Honda 4-takt brommer. Correct?
 
322378775_687407196337689_4521304611088879254_n.jpg
 
Nee
Vespa Ciao
Maar wordt je er ook 'rijker' van? Nee dus!
Net als nu woningen die veel meer waard zijn. Als je er nu in woont/ moet wonen is er feitelijk geen verschil.
Alleen als je morgen naar een verzorgingshuis gaat, dan je kan cashen! Anders is er geen verdienste.

In mijn geval mag de brommert mss meer keren meer waard zijn. (op dit moment)
Maar ik doe 'm niet weg. Dus geen voordeel te noteren!
 
Rijbewijs: ~1250
Kleding: ~850
Motor: ~5000

Dus bij elkaar net ruim 7000 euro, maar ben ook nog maar net begonnen.
 
Daar durf ik op die 42 jaar gemotoriseerd rondrijden al niet meer naar rekenen.
Kwijt ben ik het allemaal gelukkig niet, heb hier nog een kleine verzameling aan motoren in de garage en de rest van het uitgegeven geld was zich op een paar uitzonderingen na allemaal dubbel en dik waard aan ervaringen en rijplezier. Een hobby kost nu eenmaal geld.
 
ik zou de berekening iets anders doen.

kilometervergoeding, ongeveer 350 euro/maand
totale kosten onderhoud per maand (zelf doen): ongeveer 180 (inclusief benzine, is wat lager omdat ik geen ketting meer heb....)
aanschaf kosten kleding met motor: ongeveer 11K 8,700 voor motor, sloten + muur ankers, de rest kleding) in ongeveer 6 jaar rijden, sta ik kiet.

Ik verdien elke maand ongeveer 170 euro als ik alleen motor rij. En dat heb ik alleen, heb geen auto. Das een luxe voor mij, tot nu toe.
Misschien in de toekomst een auto.

Elke maand "verdien" ik geld.
 
Laatst bewerkt:
Thundercat 2450
Z1000 4500
Cbr600rr "04 4000
Gs500 750
Transalp 600 2150
Transalp 600 "00 2500
Africatwin 750 2800
Africatwin crf1000 "16 16.000
Bandit 1200 2500
Bmw gs1200 7000
Transalp "94 1950
En mijn huidige
Africatwin "18 crf1000dct 11.500

Dit is wat ik zo weet ik +- 16 jaar tijd. Sommige verkocht, sommige ingeruild. Grootste verlies gemaakt met het nieuw kopen van de Africa Twin in 2016 en weer verkocht in 2019. Ook dat hoort erbij helaas. Nu tevreden met mijn dct en denk dat het zo de eerste jaren wel blijft.....

Kosten kleding, onderhoud, accessoires en vakantie is helemaal niet bij te houden.
 
Veel en veelsteveel... na jarenlang racen met ouwe Ducati's. Bodemloze put.
Blut. Zoals Bon Scott van acdc ooit zong;
I got patches on my patches on my old blue jeans..


Maar wel bult lol gehad. 😊😊😊
 
Honda VTR Firestorm - 1100 euro
Verse olie & filter - 50 euro
Naks - 120 euro
Donker bubble ruitje - 20 euro
Tankpad - 20 euro
Telefoonhouder - 20 euro
helm - 180 euro
jas - 130 euro
broek - 110 euro
sneakers - 140 euro
Zomer handschoenen - 70 euro
Winter handschoenen - 40 euro
Brandstof - ∞

Zal vast nog veel meer worden aangezien ik eerst een beetje budget begin...

Ik rij net 2 maanden motor, en de vrouw vermoord me als ik nog meer geld uit blijf geven _O-
 
Thundercat 2450
Z1000 4500
Cbr600rr "04 4000
Gs500 750
Transalp 600 2150
Transalp 600 "00 2500
Africatwin 750 2800
Africatwin crf1000 "16 16.000
Bandit 1200 2500
Bmw gs1200 7000
Transalp "94 1950
En mijn huidige
Africatwin "18 crf1000dct 11.500

Dit is wat ik zo weet ik +- 16 jaar tijd. Sommige verkocht, sommige ingeruild. Grootste verlies gemaakt met het nieuw kopen van de Africa Twin in 2016 en weer verkocht in 2019. Ook dat hoort erbij helaas. Nu tevreden met mijn dct en denk dat het zo de eerste jaren wel blijft.....
Waarom steeds weer een andere? Mijn motor bevalt me prima, dus geen interesse voor een andere.
Daarom in zelfde 16 jr ben ik trouw gebleven aan mijn FZ750. En deze gaat nog een tijdje blijven.
 
Waarom steeds weer een andere? Mijn motor bevalt me prima, dus geen interesse voor een andere.
Daarom in zelfde 16 jr ben ik trouw gebleven aan mijn FZ750. En deze gaat nog een tijdje blijven.
Omdat het kan.
Heb er nu een stuk of achttien in bezit gehad, en er staan er nog wat op m'n verlanglijstje, dus hoogstwaarschijnlijk wordt m'n huidige fiets in de toekomst weer vervangen voor een andere.
Vind ik ook de lol van het motorrijden.
 
Pfoeh... Weet ik veel... Iets van €12,000 tot €15,000 aan tweedehands motoren alles bij elkaar, vast ook wel ongeveer zo'n zelfde bedrag aan onderhoud, reparaties en upgrades, en uiteindelijk vast ook wel een euro of €5000 aan allerlei kleding, helmen en toebehoren (ook voor de passagiers, dat tikt best aan).

Dan nog de benzine... Ehm... Werkelijk niet het flauwste idee hoe veel duizenden euro's dat daar nog bovenop zijn geweest.

Over de laatste jaar of zeven kan ik het vrij goed bepalen, maar al die tijd daarvoor zat ik nogal lang in een heel andere levensfase, waarin ik een ziekelijke puinhoop van mijn administratie maakte, dus het moet bij een schatting blijven.
 
Precies... De parkeerkosten die ik heb uitgespaard met de motor in Amsterdam moeten in de miljoenen lopen.
Principieel betaal ik NOOIT voor parkeren in de stad.
Als echt moet, dan loop ik wel 1 km. Liever ga ik helemaal niet naar de stad.
Ze zijn helemaal losgeslagen met die exorbitante tarieven.
Amst, Rott, Haag ect ect ect :r
 
Rotterdam met de auto. Kop van Zuid, World Port Center, straatparkeren. Op een dinsdag van 10:00u-21:04: 62 euries meneertje!

Was crisisstaf dus ik kan declareren, maar toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan