hoeveel geld?

1 tip:

als twrd hier post

NIET NAAR LUISTEREN!!!!!


voorderest: motorrijden maak je zo duur je wilt..
er zitten wel minima aan...

ik begon met 1300 aan kleding op een 100 euro-fiets...
mijn kleding heeft altijd meer gekost dan mijn motor..
echter op het moment heb ik een dusdanig verbouwde fiets (ga je ook een keertje meemaken -> andere knippertjes, kuipruitje, enz enz).

Mijn tip: die anderhalf -2 jaar die je hebt: verdiep je in de techniek van de fiets die je graag wilt hebben. (onderhoud enz).

Hoe meer je zelf kunt, hoe minder het je kost en hoe "veiliger" je rijdt.. (je weet wat er aan de hand kan zijn als er iets gaande is en kan daar op anticiperen). voorbeeldje: remblokken regelmatig inspecteren, zodat je niet ineens ijzer op ijzer remt in de regen met bepaalde gevolgen van dien.

Wat wil je gaan rijden uberhaupt?

cbr600f hebben we meegekregen, een zxr400 is ook leuk, een nx250 ook (op een andere manier).

Vergeet niet dat veel motorzaken die 2e hands fietsen hebben, ze gewoon via inruil hebben verkregen en zo ook weer de deur uit doen.

weet niet waar je woont, heb wel een aantal adressen voor onderhoud voor je. Die gasten hebben gouden handjes, en hobbyen er rustig/lustig op los. je fiets herken je niet meer kwa hoe die aanvoelt.
Ja ze rekenen uren (moet ook brood op de plank komen) maar ze staan ook super aangeschreven en weten wat ze doen.
 
Ik vind 500 voor kleding te krap.

Helm: 250-300
Handschoenen: 50 / Misschien nog een extra paar zomer/winter
Laarzen:150+
Broek: 100+
Jas: 100+
Colletje/oordoppen:30

Motorrijden is gewoon duur en moet je vooral niet doen als je teveel op je centen zit. Geniet ervan en koop wat je leuk vindt.

De kosten van motorrijden stellen niks voor vergeleken met autorijden!
 
De kosten van motorrijden stellen niks voor vergeleken met autorijden!

explain

laten we er op houden dat aanschaf 2e handsmotor en auto ongeveer gelijk zijn
normale auto vs normale motor

rijbewijzen kosten om het even motor eerder wat minder denk ik
maar dan moet je voor motor nog pak etc en bij auto heb ik die niet nodig

enigste grote verschil is verzekering

owja en onderhoud motor ligt bij meeste ook wat hoger als auto
en met motor heb je vaker onderhoud als auto :Y
 
Laatst bewerkt:
De grootste verschillen zijn de wegenbelasting, apk, verzekering en de aankoop prijs.
Voor een kleine auto kost de wegenbelasting ongeveer 150€/jaar, (polo2, oude suzuki alto). Als je wat groters neemt kost het al snel 200+ Euro/jaar.
Verzekering voor een oud goedkoop klein auto kost 250+ Euro/jaar. Als je 18 bent dan kost het zeker nog meer. Uit mijn eerdere post, konden we zien dat bij Unive voor de CB250 kost de verzekering maar 90€/jaar, voor een 18 jarige.



Motor (CB250) voor de deur, zonder kilometers te maken (in de randstad):
85€/jaar verzekering
80€/jaar wegenbelasting in Zuid-Holland
155€/jaar




Auto voor de deur, zonder kilometers te maken (in de randstad):
250+euro/jaar (ik keek net voor een suzuki alto uit 1994 voor een 18 jaarige kost 460€/jaar)
132€/jaar wegenbelasting
382€/jaar (592€/jaar)
en dan komt er nog APK erbij...




dus de verschil is 227-437€/jaar (afhankelijk of je een goedkope verzekeraar kan vinden)





Ik heb informatie gebruikt van:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting-02.html
Univé, de verzekeraar zonder winstoogmerk
 
explain

laten we er op houden dat aanschaf 2e handsmotor en auto ongeveer gelijk zijn
normale auto vs normale motor

rijbewijzen kosten om het even motor eerder wat minder denk ik
maar dan moet je voor motor nog pak etc en bij auto heb ik die niet nodig

enigste grote verschil is verzekering

owja en onderhoud motor ligt bij meeste ook wat hoger als auto
en met motor heb je vaker onderhoud als auto :Y

Wat lief dat je mijn ????????????????????????????????? even invuld;) *O*
 
@Fuzzy: je rekent geen onderhoudskosten en km kosten mee.

pluspunten motor:
-vaak zuiniger (al kan een cbr600 best onzuiniger zijn dan bijv. een renault twingo).
-geen apk kosten
-minder parkeerkosten
- er zit minder op, dus kan er minder kapot

nadelen motor
- extra kosten voor kleding en helm en sloten
- onderdelen zijn vaak duurder en gaan minder lang mee (ik noem banden, remblokken, remschijven, ketting, motorolie)
- ketting onderhoud
- vaak kortere onderhoudsintervallen

Ik denk dat als je veel kilometers maakt, een motor echt niet zo heel veel goedkoper hoeft te zijn.

Veel kosten zijn ook moeilijk te voorspellen en afhankelijk van een goede dosis geluk. Een paar onverwachte reparaties of een valpartij of ongeluk gooien de berekeningen weer compleet om.
 
zou dat eerder andersom doen.... eerst pak dan motor :+
naakt rijden is zo koud :+


veel mensen hier hebben de motor niet alleen als vervoer, maar ook als hobby... er gaat dus bijna automagisch meer geld inzitten (uit de hobby-pot)
andere hendeltjes, knippertjes, olie enz enz enz... preventief onderhoud, noem maar op.
Motor moet gewoon in topstaat zijn vanwege het gebrek aan kreukelzone
 
*O* go girl *O*
je hebt wel een mooi doel waar je voor spaart.
en met dit tempo kan je gewoon een echte mooie supersport kopen over twee jaar en nog een race pak ;)
met dat tempo wel ja..
maar k werk alleen extra koopavonden..koopzondagen en standaar vrijdag en zaterdag.

dus er zullen ook veel weken tussen zitten waarop ik alleen zaterdag en vrijdagavond werk :(
 
ik heb helaas ontslag moeten nemen! :(
ik was speciaal aangenomen voor extra koopavonden
en kreeg deze week mijn nieuwe rooster..en nja ik had dan nergens meer tijd voor
zat elke dag tot 16.15 (30 min rijden naar huis =16.45) en 30 min rijden naar werk..dna heb ik in totaal 3 kwartier tijd voor huis werk! :( helaas
 
ik heb helaas ontslag moeten nemen! :(
ik was speciaal aangenomen voor extra koopavonden
en kreeg deze week mijn nieuwe rooster..en nja ik had dan nergens meer tijd voor
zat elke dag tot 16.15 (30 min rijden naar huis =16.45) en 30 min rijden naar werk..dna heb ik in totaal 3 kwartier tijd voor huis werk! :( helaas

Hey das balen
beter vind je snel weer iets nieuws
succes met zoeken
 
De grootste verschillen zijn de wegenbelasting, apk, verzekering en de aankoop prijs.
Voor een kleine auto kost de wegenbelasting ongeveer 150€/jaar, (polo2, oude suzuki alto). Als je wat groters neemt kost het al snel 200+ Euro/jaar.
Verzekering voor een oud goedkoop klein auto kost 250+ Euro/jaar. Als je 18 bent dan kost het zeker nog meer. Uit mijn eerdere post, konden we zien dat bij Unive voor de CB250 kost de verzekering maar 90€/jaar, voor een 18 jarige.



Motor (CB250) voor de deur, zonder kilometers te maken (in de randstad):
85€/jaar verzekering
80€/jaar wegenbelasting in Zuid-Holland
155€/jaar




Auto voor de deur, zonder kilometers te maken (in de randstad):
250+euro/jaar (ik keek net voor een suzuki alto uit 1994 voor een 18 jaarige kost 460€/jaar)
132€/jaar wegenbelasting
382€/jaar (592€/jaar)
en dan komt er nog APK erbij...




dus de verschil is 227-437€/jaar (afhankelijk of je een goedkope verzekeraar kan vinden)





Ik heb informatie gebruikt van:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting-02.html
Univé, de verzekeraar zonder winstoogmerk




Gooi onderhoud erbij welke je opzich op de motor zelf kan doen en het verschil wordt nog groter. Bijvoorbeeld olie vervangen is stuk moelijker op de auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan