hoeveel geld?

Motoraapje

MF veteraan
12 okt 2009
2.107
0
Noord-brabant
hoi hoi,

ik ben al druk aan het sparen voor een motor etc (jawel je moet vroeg beginnen als je maaar weinig kan werken..)

Maar ik vroeg me af hoe duur ik het ongeveer moet schatten..
ik kwam tot nu toe op dit uit

verzekering : 100 per maand?
kleding: 500
wegenbelasting 76
onderhoud 1000 per jaar
en motor 2500 (of heb ik daar geen redelijke motor voor?)
brandstof
en rijlessen betalen mijn ouders..
mis ik hier nog iets in het kostenplaatje? :)

thank you!
 
Laatst bewerkt:
Alles wat jij opnoemt is afhankelijk van wat je zelf wil!Je kan je eigen bijvoorbeeld voor 500 aankleden voor op de motor maar ook voor 2500 euro!

Onderhoud (als je een beetje handig bent) kan je veel op besparen als je het zelf doet!

Verzekering en wegenbelasting zijn afhankelijk van welke motor je koopt!

En voor 2500 euro kan je best wel een leuke goede fiets kopen!Dus dat zit wel snor!
 
100/maand lijkt me vrij veel voor een motor van 2500 euro. Dan heb je na 2 jaar bijna de hele motor aan premie betaald.
 
ik zat te kijken voor een honda cbr 600f :)
maar mis ik nog kosten...?

en vrouwen en technische dingen..ach misschien als ik de boeken induik :)
 
Laatst bewerkt:
als je de motor wa+ verzekerd ben je denk ik rond de 20 euro per maand kwijt(centraal beheer kan je het uitreken op de site)
onderhoud 1000 is ook wel een beetje veel, maar als je dat achter de hand houdt hebje tenminste nooit problemen als je gebreken krijgt.
500 euro voor kleding heb je overingens wel niet echt goede kwaliteit, maar om te beginnen is dat op zich prima
 
Ralf-R6
Weet niet waar en wat voor kleding je koopt :?

Allweather kleding van Bering/Evo/Revolution etc. is prima spul en voor €500 heb je een goede broek en dito jas. Als je niet het nieuwste van het nieuwste wilt hebben schaf je het gewoon in de uit verkoop aan en ben je maar de helft kwijt.

Wil je een leren combi voor dat bedrag moet je op marktplaats kijken, die heb je nieuw meestal niet voor dat geld.
 
Laatst bewerkt:
nja het duurt sowieso nog een tijd, maar toch .. :) handig als ik weet hoeveel ik ong moet sparen :)

nog een klein vraagje.. weet iemand trouwens, of motor lessen ook gewoon in de winter doorgaan?
ben namelijk precies in de zomer jarig, maar stel k neem lessen zou het balen zijn als ik het niet haal omdat rij scholen stoppen met lessen ivm seizoen! :(
 
Tuurlijk gaan de lessen in de winter ook door.
Hoewel ik me voor kan stellen dat een les afgelast wordt als het door sneeuwval of ijzel niet meer verantwoord zou zijn.
 
Niet gemeen maar levensgevaarlijk, je zou dan niet weten hoe je moet reageren/rijden als je ooit een keer met gladheid of een sneeuwbui te maken krijgt.

Hoewel, dat leer je ook niet als je je rijbewijs in tien dagen haalt. :X
 
hoi hoi,

ik ben al druk aan het sparen voor een motor etc (jawel je moet vroeg beginnen als je maaar weinig kan werken..)

Maar ik vroeg me af hoe duur ik het ongeveer moet schatten..
ik kwam tot nu toe op dit uit

verzekering : 100 per maand?
kleding: 500
wegenbelasting 76
onderhoud 1000 per jaar
en motor 2500 (of heb ik daar geen redelijke motor voor?)
en rijlessen betalen mijn ouders..
mis ik hier nog iets in het kostenplaatje? :)

thank you!

Hoi
je zit erg ruim hoor
moet even graven in me geheugen dacht dat ik ongeveer 300 euro perjaar verzekering moest betalen.
Maar kreeg me motor niet geknepen (technisch verhaal getuned motor knijpen is geen succes) Heb hem mijn pa laten verzekeren is goed koper maar zeker geen aanrader
wegeblasting klopt wel
onderhoud is ook erg hoog denk dat je voor een beurtje rond de 500 euro kwijt bent
maar je kan best veel zelf doen aan een motor
kleding is misschien wat mager maar kan je ook zo gek maken als je wil
en voor je motor ja wat wil je?
denk dat je voor dat geld best wel iets leuks kan vinden
maar let op dat er niet een hoop kosten bij komen van banden ketting enz dat tikt procentueel best hard aan
succes
 
Hoi Cindy,

zet er even bij in je lijstje:

Brandstof.

dat is namelijk de grootste onkostenpost met zo'n motorfiets.

En in het begin (over een jaar en 9 mnd) zullen dat veel kilometer zijn.

:W


PS ik heb in 1980 het stempeltje gehaald voor 600 gulden _O-
 
Laatst bewerkt:
Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Zolang je veiligheid maar voorop stelt. Een beetje leuke motor heb je al voor 300 euro hoor. Als je echt budget wilt gaan. Verzekering stelt weinig voor als je een barrel hebt (denk aan 2 tientjes per maand). Wegenbelasting is rond de 70 euro per jaar, afhankelijk van waar je woont.
 
Ik vind 500 voor kleding te krap.

Helm: 250-300
Handschoenen: 50 / Misschien nog een extra paar zomer/winter
Laarzen:150+
Broek: 100+
Jas: 100+
Colletje/oordoppen:30

Motorrijden is gewoon duur en moet je vooral niet doen als je teveel op je centen zit. Geniet ervan en koop wat je leuk vindt.
 
Ik vind 500 voor kleding te krap.

Helm: 250-300
Handschoenen: 50 / Misschien nog een extra paar zomer/winter
Laarzen:150+
Broek: 100+
Jas: 100+
Colletje/oordoppen:30

Motorrijden is gewoon duur en moet je vooral niet doen als je teveel op je centen zit. Geniet ervan en koop wat je leuk vindt.

waarom denk je dat ik nu spaar, en het lijkt mij dat het mijn bewuste keuze is om het te sparen en nergens anders aan uit te geven :). en dus niet te kopen wat ik leuk vind, aangezien ik van mijzelf ook weet dat ik altijd onzinnige dingen koop, dan steek ik het liever in mijn motor etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan