Hoeveel graden celcius rijden?

+5°C is een goede keuze, +7°C is natuurlijk beter.
Maar rij gewoon als er geen sneeuw of ijs op de daken is te zien :)
Laagste wat ik tot nu toe heb gereden was 2,5°C, 1 uurtje rijden, vingertopjes waren bevroren door te dunne handschoenen :')
 
Rond het vriespunt is de meeste kans op gladheid en na een lange periode van flinke vorst kan het bij +10 en regen erg glad zijn omdat de regen bevriest door de grond waar de vorst nog lang in blijft zitten.
De buitentemperatuurmeter van de VFR gaat niet verder dan -19, daarna krijg ik "--" in beeld dus ik weet niet wat mijn kouderecord is maar het was zeker -20 maar als ik eerlijk moet zijn vind ik dat minder vervelend dat zoals nu met een hoge luchtvochtigheid.
 
hmmm respect voor rijden met -19, tis in NL niet vaak 20 onder nul.
maar wind chill factor speel ook een rol.
 
-10 alsof je in je blootje aan het rijden bent, die koude blaast gewoon door je pak. Ik ben er niet rouwig om dat ik nu ook een auto heb. :)
 
Laatst bewerkt:
Door baan verandering nu ww Katwijk-Rotterdam. Met de auto een ramp. Speciaal voor ww een Piaggio mp3 gekocht. Drie lagen pak, Cortex twee vinger handschoenen in combinatie met verwarmde handvatten en een breed scherm die je handen uit de rijwind houden. Van de kou heb ik nog geen last gehad eerder van de warmte :). Winter bandjes staan op mijn lijst voor de volgende winter. Alle dagen gereden behalve afgelopen donderdag. Vorige week nog een slippertje gemaakt door een verraderlijke gladde parkeerplaats.
Met mijn V-Strom had ik vast op mijn muil gegaan, maar met de mp3 bleef ik overeind, maakte wel onbedoeld een half rondje. :X
 
Vanaf +15 dan ga ik rijden, en het moet natuurlijk droog zijn.

Ik ben typisch een mooi weer rijder, en gelukkig niet afhankelijk van een motor.
 
Waarom zou je niet kunnen rijden met pekel?> dat spul ligt er juist zodat je wel kan rijden..

Elders op dit forum staat hoe je een electrisch vest kan maken.. ik heb zo'n ding en het scheelt enorm.
Natuurlijk moet je voor de winter wel gewoon goede motorkleding hebben..
 
Voor mensen zonder handvatverwarming, gebruik pauzes aan rode stoplichten om je handen op je motorblok te leggen (hou je handschoenen aan natuurlijk.)... Het maakt een enorm verschil!

Tip van men rijinstructeur, ik heb gelest tijdens de winter, tijdens mijn laatste les lag er zelfs sneeuw. :P
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je niet kunnen rijden met pekel?> dat spul ligt er juist zodat je wel kan rijden..

Elders op dit forum staat hoe je een electrisch vest kan maken.. ik heb zo'n ding en het scheelt enorm.
Natuurlijk moet je voor de winter wel gewoon goede motorkleding hebben..

Sommige zijn bang dat hun motor van ijs is gemaakt. :9
 
Laatst bewerkt:
Voor mensen zonder handvatverwarming, gebruik pauzes aan rode stoplichten om je handen op je motorblok te leggen (hou je handschoenen aan natuurlijk.)... Het maakt een enorm verschil!

Tip van men rijinstructeur, ik heb gelest tijdens de winter, tijdens mijn laatste les lag er zelfs sneeuw. :P

Het is 7 graden!
Met een beetje Goretex pak met wintervoering en winterhandschoenen kan je prima rijden nu zonder handvatverwarming.

Vind ik dan.

Even wat eten en lekker wat boodschapjes doen zo op de motor! :]
 
Sommige zijn bang dat hun motor van ijs is gemaakt. :9
219p66t.jpg
 
Vandaag ritje gedaan , heb sinds een paar maanden een paar lekker warme handschoenen en dat maakt een groot verschil
 
Terug
Bovenaan Onderaan