Hoeveel graden celcius rijden?

Vanaf +15 dan ga ik rijden, en het moet natuurlijk droog zijn.

Ik ben typisch een mooi weer rijder, en gelukkig niet afhankelijk van een motor.

:^

Sowieso pas na een goeie regenbui met al die pekel. Sommige asfalt wegen hier zijn gewoon wit van het zout.
 
yup zolang de weg maar droog is.
Als het weerbericht spreekt van ijzel of vorst dan is het voor mij gedaan.
Kga het ook ni zoeken heh.

Sinds januari al niet meer gereden.

Bij mij zijn het altijd de handen die koud worden, ik heb dan ook maar enkel zomerhandschoenen.
Lijf wordt perfect geisoleerd door een goretex vest met extra binnenvoering en voor de rest benen en voeten dat voel ik toch ni.
 
't Is al gezegd: bij een droge weg maakt temperatuur niet uit.
Nu de nachtvorst is verdwenen kan het sowieso.
Tenzij je met een potent zenuwachtig blok de weg op gaat. :X
Dan zou ik wachten tot het 10 graden is en kurkdroog.
Ik heb hem gisteren van de druppellader gehaald. ;)
 
Soms is het aardig tricky, zeker als de weg droog lijkt. Vrijdagochtend was het nog echt koud (-4), maar de weg was sneeuw- en ijsvrij. Toch waren de bochten soms nog spekglad. IJzel is soms lastig te zien.
 
-3,5 tot 29,34. Ga je buiten die marge riskeer je een grotere kans op ongevallen van exact 15,61%.
 
Op zich zou het nu wel gaan, maar ik vind er zelf niet zoveel aan met deze temperaturen.
Je banden niet of nauwelijks op temperatuur, je moet toch nog meer oppassen dan normaal. Je krijgt het toch wel een beetje koud na verloop van tijd en mijn motor, welke uiteraard een beauty is zoals elke motor hier op M-F, wordt er niet beter van met die pekel.
 
Gewoon lekker rijden zolang het droog is gebleven. Kou kun je je op kleden toch?
Motor afspoelen met water na een ritje tegen de pekel.
 
Heb de Pan zaterdagmiddag uit de winterstalling gehaald. Meteen daarna stukje gereden en toen ik thuis kwam gespoeld en gewassen.

Gisteren hadden we een sleuteldag van de motorclub. Ook weer de Pan meegenomen. Lekker stukje gereden met een graad of 7. Wel koude wind, maar achter de schuifpui en de handvatverwarming op standje 1 goed te doen.

Bij thuiskomst weer afgespoeld en gewassen. Hier en daar lag de weg erg wit van de pekel.
 
Bij welke temperatuur pekelen ze niet meer en is er geen kans op zwart ijs? Die dus :). Ik heb er geen vaste temperatuur aan hangen, het verschilt per situatie. +5 maar wel uit voorzorg zwaar gepekeld? Blijf ik binnen. -2 maar gewoon droog en niet gepekeld? Gewoon gaan.
 
Heb de Pan zaterdagmiddag uit de winterstalling gehaald. Meteen daarna stukje gereden en toen ik thuis kwam gespoeld en gewassen.

Gisteren hadden we een sleuteldag van de motorclub. Ook weer de Pan meegenomen. Lekker stukje gereden met een graad of 7. Wel koude wind, maar achter de schuifpui en de handvatverwarming op standje 1 goed te doen.

Bij thuiskomst weer afgespoeld en gewassen. Hier en daar lag de weg erg wit van de pekel.

:Y ,tel daar zadel verwarming(burgman 650 executive) bij op en je blijft rijden :]
Net een ritje van 90 km gemaakt,kou,welke kou? :)
 
Mijn record staat op -23C°.
Niet dat ik er dan 500km snelweg of zo ga doorjagen, maar je kan je kleden naar koude en regen.

Alleen moet je gewoon "anders" rijden bij vriesweer, sneeuw, en ook bij (hevige) regen.
Bij hevige regen voel ik mij niet altijd gerust, vraag me steeds af of andere weggebruikers mij wel op tijd zien.

Bij sneeuw rijd ik gewoon, en liever heb ik dat ze de sneeuw laten liggen, niet strooien aub!
full

full

Maar ik vind het vooral een uitdaging om te rijden in omstandigheden waar anderen van zeggen dat het niet mogelijk is :]

Gewoon voorzichtig zijn als je er nog geen ervaring mee hebt ... maar voor je ergens ervaring in krijgt, moet je het altijd eerst een eerste keer (proberen) doen.
 
Gister lekker gereden. De wegen zijn inderdaad wit en de motor vindt dat vast niet fijn maar het ding moet rijden want daar heb ik hem\haar voor. :)

De weg is wat gladder als in dat de banden niet (zo snel) warm worden. Los daarvan is er prima te rijden als jij je gewoon aanpast aan de omstandigheden.

Nog steeds beter dan in de regen! Vandaag heb ik er bijvoorbeeld geen zin in want het regent hier in Amsterdam. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelest van de herfst tot de lente. Alleen vanwege sneeuw heb ik 7 weken niet kunnen lessen. Maar voor de rest gewoon doorgereden. Heel veel regen gehad en ook diverse lessen in de vorst. Koud.....inderdaad af en toe handjes warmen aan het blok. Ja, dan voelde ik me best een bikkel.
Maar goed, inmiddels blijft de motor minimaal tot een graad of 10 en waarschijnlijk wel tot een graad of 13, 14 lekker op stal. Dan maar geen bikkel. Als je maar lol hebt, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan