Hoeveel is een slag luchtmengselschroef?

mvdlans

MF'er
24 nov 2009
111
0
Bonjour,

In alle manuals die ik heb zeggen ze dat je de mengselschroef zoveel turns/ slagen open moet draaien.

Is één slag of turn nu 180 graden of 360?

Merci,

Michiel
 
Goeie vraag :Y

Met de schroevendraaier is gevoelsmatig een slag een halve draai, omdat je anders met je pols in de knoei komt. Maar dat is het dus niet.
En in de handboeken staat altijd alleen maal 2 slagen, niet wat het precies is.

2 slagen uit is dus twee maal volledig rond draaien.


'afstellen carburateur' > 'Hoeveel is een slag luchtmengselschroef?'
 
ja in mijn ogen is een hele slag toch 360 graden rond temiste zo doe ik het altijd als ik een carb uit elkaar haal en afstel met het groote boek er bij
maar idd een goede co2 meter doet ook wonderen mja moet je die wel in bezit hebben
 
Vreemd...
Een slag van een arbeidsmotor is toch echt 180 graden.

Volgens mij is elke slag van een roterend deel altijd 180 graden en 360 graden is gewoon 1omwenteling.
Een halve slag is dan automatisch 90 graden.
Anders word het wel erg verwarrend dacht ik :?


Maar ja...wie ben ik.
 
Vreemd...
Een slag van een arbeidsmotor is toch echt 180 graden.

Volgens mij is elke slag van een roterend deel altijd 180 graden en 360 graden is gewoon 1omwenteling.
Een halve slag is dan automatisch 90 graden.
Anders word het wel erg verwarrend dacht ik :?


Maar ja...wie ben ik.
Een zuigerslag is 180 graden dat is wat anders als een rondslag (moet echt 360 graden)
 
Vreemd...
Een slag van een arbeidsmotor is toch echt 180 graden.

Volgens mij is elke slag van een roterend deel altijd 180 graden en 360 graden is gewoon 1omwenteling.
Een halve slag is dan automatisch 90 graden.
Anders word het wel erg verwarrend dacht ik :?


Maar ja...wie ben ik.


:^...

Dat dacht ik ook...
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik hield altijd een schroevendraaier slag aan... (180 dus). Nou, van 't weekend dan de nieuwe sproeiers erin en ff goed afstellen(rijker dus). Net een complete rebuild gedaan van de moter dus ben erg benieuwd hoe mijn thumper het starks weer doet! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan