Hoeveel kilometer per dag maximaal?

Nadeel is... als je na een x aantal uren echt geen zin meet hebt en t geboekte hotel toch echt nog 3 uur rijden is... je toch echt die drie uur nog weer moet gaan rijden.

elk voordeel hep zen nadeel :+

Ik reed naar Oostenrijk/Zwitserland/Italie zon 600km snelweg , ging dan binnen door nog 150/200 km en zocht dan een slaapplaats .(er is daar zat te vinden)
Is goed te doen als je uitgerust EN op tijd vertrekt .
Maximaal afgelegde afstand in 1 rit 1200 km :r

@Knutsel :
GPS route : Romantische strasse
 
Laatst bewerkt:
Nadeel is... als je na een x aantal uren echt geen zin meet hebt en t geboekte hotel toch echt nog 3 uur rijden is... je toch echt die drie uur nog weer moet gaan rijden.


Daar hou je toch rekening mee? Ja plant toch zo'n 500km op een dag als je ergens naar toe gaat? Nou dat is minimaal 5 uur rijden (via de snelweg). Dat wil zeggen dat je na twee uur al geen zin meer zou moeten hebben. :?
 
Ik heb er net weer 1100 op zitten vandaag... eerste 250 vanuit Brixen (Italia) binnendoor door Oostenrijk en zuid duitsland de Autobahn op bij Memmingen... Goed te doen, ben alleen wel gaar nu.
 
elk voordeel hep zen nadeel :+

Ik reed naar Oostenrijk/Zwitserland/Italie zon 600km snelweg , ging dan binnen door nog 150/200 km en zocht dan een slaapplaats .(er is daar zat te vinden)
Is goed te doen als je uitgerust EN op tijd vertrekt .
Maximaal afgelegde afstand in 1 rit 1200 km :r

@Knutsel :
GPS route : Romantische strasse
bedankt maar ik had al wat gevonden op toeristische anwb kaart.
 
Een snelle schatting die ik altijd aanhoud is dat je inclusief alle stops gemiddeld 50 km per uur rijdt op binnenwegen. En een tip om het lang vol te houden: Stop regelmatig. Als je wacht tot je moe begint te worden ben je te laat, dan heb je meer rusttijd nodig om bij te komen dan als je regelmatig even kort stopt.

Als je er 45 km per uur van maakt ga ik mee met je verhaal... ;)
Denk maar aan de Megatour... 450 km in 10 uur... da's best pittig als het voornamelijk stuurwegen zijn. Als je ook gebruik maakt van meer doorgaande wegen, dan is die 50 eerder aan bod... ;)

Mijn tip.. stop na elk uur rijden even voor een paar minuten. Drink wat, laat bij warmte je kleding ff doorwaaien en stap weer fris op. Beter elk uur 10 minuten pauzeren, dan eens per 3 uur een half uur... :)
 
Ben er wel een beetje achter dat ik na 600 km redelijk aan het einde ben hoor.. *D

Zondag heb ik dat voor het eerst gedaan, over de snelweg naar de duitse grens en toen de Eifel in gereden, prachtig daar trouwens!!! :] Daar heel de dag gereden en toen weer vanaf de duitse grens ongeveer terug, was een heerlijke dag. Moe maar voldaan.. :]

Froop :W
 
Ik ga in september 2 weken naar Castellane (Provence) met de motor (Bandit 1250 GT) en dat is voor mij de eerste keer dat ik op vakantie ga met de motor. Ik heb de eerste nacht geboekt in Dijon (afstand thuis naar Dijon ong. 840 km) en dan de volgende dat naar eindbestemming ong. 660 km maar ik hoop dat ik dit vol kan houden. Ga wel via de route de soleil (ofzo iets :? ) .
 
Als je er 45 km per uur van maakt ga ik mee met je verhaal... ;)
Denk maar aan de Megatour... 450 km in 10 uur... da's best pittig als het voornamelijk stuurwegen zijn. Als je ook gebruik maakt van meer doorgaande wegen, dan is die 50 eerder aan bod... ;)
Ik zag dit gisteren toevallig op m'n GPS staan na een lang weekend sturen door Duitsland. Alleen het eerste en laatste stuk snelweg en de rest allemaal kleine "witte" wegen op de kaart (kwam nog een paar megatoerweggetjes van vorig jaar tegen)

full


GPS dus sochtends bij het wegrijden aangezet en savonds bij het stoppen weer uitgezet. Inderdaad dus precies 50.0 km/h. :+
Mijn tip.. stop na elk uur rijden even voor een paar minuten. Drink wat, laat bij warmte je kleding ff doorwaaien en stap weer fris op. Beter elk uur 10 minuten pauzeren, dan eens per 3 uur een half uur... :)
:^ so true!
 
Ik ga in september 2 weken naar Castellane (Provence) met de motor (Bandit 1250 GT) en dat is voor mij de eerste keer dat ik op vakantie ga met de motor. Ik heb de eerste nacht geboekt in Dijon (afstand thuis naar Dijon ong. 840 km) en dan de volgende dat naar eindbestemming ong. 660 km maar ik hoop dat ik dit vol kan houden. Ga wel via de route de soleil (ofzo iets :? ) .
Heb je wel eens vaker lange afstanden gereden? Probeer het anders eens een keer en rijd een rondje om het IJsselmeer of langs de Zeeuwse eilanden ofzo. Als het maar een trip is van een 400-500 km op een dag, en dan niet alleen maar snelwegen. Zoiets zegt je véél meer over jouw eigen kunnen dan wij hier kunnen doen :)
 
Heb je wel eens vaker lange afstanden gereden? Probeer het anders eens een keer en rijd een rondje om het IJsselmeer of langs de Zeeuwse eilanden ofzo. Als het maar een trip is van een 400-500 km op een dag, en dan niet alleen maar snelwegen. Zoiets zegt je véél meer over jouw eigen kunnen dan wij hier kunnen doen :)

Ik heb wel eens een rondje Friesland gedaan van 350 km maar ik wil sowieso voor de vakantie nog een beetje oefenen (heb net mijn Bandit 1250SA omgebouwd met koffers en dat rijdt anders :X ) dus ik plan ff een tripje Limburg in om te kijken hoe alles zit en gaat. In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Ik ga in september 2 weken naar Castellane (Provence) met de motor (Bandit 1250 GT) en dat is voor mij de eerste keer dat ik op vakantie ga met de motor. Ik heb de eerste nacht geboekt in Dijon (afstand thuis naar Dijon ong. 840 km) en dan de volgende dat naar eindbestemming ong. 660 km maar ik hoop dat ik dit vol kan houden. Ga wel via de route de soleil (ofzo iets :? ) .

Inderdaad slim om even te oefenen ja, heb ik ook gedaan van het weekend.. Weet nu goed wat ik kan hebben en waar ongeveer de grens ligt.. :]

Beter dat je er nu achter komt, dan in september.. ;)

Froop
 
Ja, idd. En mijn vriendin gaat ook nog achterop dus ik wil niet voor verrassingen komen te staan dat het een teleurstelling wordt en we nooit meer met de motor gaan maar met de koekblik. Tevens zonde van mijn investering om mijn motor van standaard 1250SA naar een GT te transformeren.
 
Motorreizen is idd veel vermoeiender als je denkt.
Ben ook al eens naar de Vogezen gereden met een groepje en dat was toen met m'n Honda Dominator! Zo'n enduro machien 8-) En nauwelijks ervaring.
Was toch een dikke 600 km en was echt blij dat ik daar was. Te weinig gerust onderweg, beetje autostrade en 3/4 binnendoor. Mijn zitvlak tintelde, stramme benen en pijn aan hals en schouders. Gelukkig sliepen we in een hotel.
Ik dacht bij mezelf " is dit nu reizen met de motor?" Afzien ja! Niks plezierig aan.
Ter plaatste was het natuurlijk een feest om te rijden en was het dipje al gauw vergeten ;)
Het hangt er natuurlijk ook vanaf met welke motor je reist, je geestelijke en lichamelijke conditie speelt natuurlijk ook mee. En uiteraard de omgevingstemperatuur en de weersituatie.
Op tijd een rustpauze inlassen, hapje eten, plasje doen.
En als je stikmoe bent is het ook gevaarlijk om te rijden. Echt niet doen. Ik denk dat veel ongevallen gebeuren door vermoeidheid.
Veel succes toegewenst! :]
 
M'n eerste motorvakantie was naar Zweden. Op de heenweg had ik me ook al verkeken op de afstanden die je in één dag aflegt (mijn totale ervaring vóór de vakantie was misschien 1000 km, met 200 km op één dag als maximum). De laatste dagen in Zweden veel wind gehad en dus vermoeiend rijden en de laatste ochtend in Copenhagen vertrokken voor de terugrit naar Den Haag. Bij het tankstation tussen Zoetermeer en Nootdorp uiteindelijk bijna een half uur op een bankje gelegen, beetje bijkomen voor ik de laatste 15 km verder kon rijden, ik was doodop en volkomen uitgeput :X Na dat half uurtje weer verder gereden, thuis m'n motor met bagage en al in de schuur gezet en zo m'n bed ingedoken :z :P

Tegenwoordig heb ik daar gelukkig geen last meer van :] Maar ik heb nog steeds een hekel aan hele dagen snelweg rijden.
 
14 juni gaan we weer richting Oostenrijk/Italie. Vanuit Groningen in 1 dag naar de Oostenrijkse grens. Dan nog een stukje Oostenrijk in en een slaapplaas zoeken. De eerste dag dus voornamelijk autobahn. Ik vind dat een uurtje leuk en daarna geen ruk meer aan. Maar als je er twee dagen over gaat doen ben je dus alleen dag kwijt om daar te rijden. We rijden zonder duo en weten s'morgens niet waar we s'avonds overnachten. In de namiddag zoeken we een plek om te ovenachten inclusief warme hap enontbijt. Doordat we in het na/voorseizoen zitten is er genoeg te vinden. Van klein pensionnetje tot zeer luxe hotel. Zijn dan per persoon 30 tot 45 euro kwijt voor een overnachting. Prijzen zijn daar bijna altijd onderhandelbaar. Is ook een sport. Ze zijn daar ook blij als er mensen overnachten en eten willen in vor hen minder drukke tijden.
 
Net terug van twee weken Alpen, maar ook iemand achterop en een hoop bagage maakt een hoop uit. Sturen is stukken vermoeiender (zeker als je na 2 uur rijden 90 km bent opgeschoten ivm minuscule weggetjes) en je stopt veel langer. We hebben in drie dagen 1400 km gereden waarvan zo'n 500 snelweg en da's meer dan genoeg.
 
mijn eerst vakantie was op een snoeiharde afgeveerde ex circuit zxr 750 r :)

Werdt mij bij zaanstad motoren toen effe door hun een goeie rugprotector met niergordel aangesmeerd, ze zijden doe maar wel niet tevreden geld terug

Nou ik ken je vertelen na 1150 km 1e dag te gereden te hebben met die fiets was ik na een half biertje 15 uur in coma geflikkerd in me tentje

en inderdaad geen rugklachten vooral door de niergordel








oja de dag voor die 1e dag had ik dance vally :X



dus een niergordel in combo met rugprotector doet wonderen zekers aan schaffen vooral als je ook een rugtas op heb :}
 
Laatst bewerkt:
Mijn toertoppertje van dit jaar ligt op 130 km...
Ik ben zo goed voorbereid op de aankomende motorvakantie... _O-
 
Net weer in frankrijk geweest en vanaf de vogezen in eenkeer teruggereden naar huis, ca 700km en 12u over gedaan. heb iets omgereden over Nijmegen omdat ik daar moest wezen. Eerst binnendoor vanaf Epinal naar Nancy langs de moezel, dan een stuk snelweg tot Arlon en dan binnendoor naar Luik. Daarna de ene file na de andere, blijft toch een drama in NL.
Volgens mij is het aantal kilometers totaal onbelangrijk, de tijd dat je rijdt is belangrijk en de omstandigheden. Ik vind 12 uur rijden wel genoeg voor en dag, als je regelmatig stopt dan is het wel te doen.
 
6 juni gaat het voor mij ook gebeuren. Mijn eerste motor vakantie. De bedoeling is om een week te gaan richting oostenrijk. Zwitserland of Italie zou ook nog kunnen.
Sinds afgelopen zaterdag in bezit van een bmw f650 funduro. Mijn suzuki gs500 had de geest gegeven.
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Nog geen idee hoeveel km ik ongeveer per dag zal gaan rijden.
 
Hoi F,
Ik ben ook een redelijke beginnende motorrijder, al heb ik vorige zomer in 2 weken tijd 3200 km gereden in Frankrijk (zonder rijbewijs). Inmiddels heb ik die wel hoor. Mijn vriendin en ik willen nu deze zomer met zijn 2-en naar Italie, en we hebben maar 2 weken vakantie. Mijn vraag in het algemeen is eigenlijk, wie kan ons een geschikte lokate adviseren en is dat te doen in max 3 dagen? zodat we nog eenweek hebben om een beetje te touren daar en lekker te genieten van het (hopelijk) mooi weer. Groetjes, Edu
 
Hoi F,
Ik ben ook een redelijke beginnende motorrijder, al heb ik vorige zomer in 2 weken tijd 3200 km gereden in Frankrijk (zonder rijbewijs). Inmiddels heb ik die wel hoor. Mijn vriendin en ik willen nu deze zomer met zijn 2-en naar Italie, en we hebben maar 2 weken vakantie. Mijn vraag in het algemeen is eigenlijk, wie kan ons een geschikte lokate adviseren en is dat te doen in max 3 dagen? zodat we nog eenweek hebben om een beetje te touren daar en lekker te genieten van het (hopelijk) mooi weer. Groetjes, Edu
De Dolomieten. Zorg dat je er middenin zit, dan kan je alle kanten op en is bijvoorbeeld een tweedaagsetrip naar Venetie oid ook nog te doen, net als steden als Innsbruck :)
 
Ik heb ooit dacht ik 450-500 km door Nederland gereden (vraag me niet waarom... :P ), zonder ook maar een enkele keer af te stappen. Zelfs bij het tanken bleef ik op de motor zitten. (onbemand tankstation, ANWB om precies te zijn, ik haat die stations met zo een tankpaal, moet je weer afstappen enzo...)

Toen ik na de totale rit afstapte moest ik mijn benen wel even uitvouwen. En me reet met een fohn verwarmen. Maar 5 minuten later ging het wel weer. En ik rijd een SS-motor ook nog. Het ligt er maar net aan waar jou psychologische grens ligt, en benen strekken of even gaan staan op je steppies onder het rijden doet ook veel wonderen. Het zijn de kleine dingen doe het hem doen. Als je gaat staan, wel even rondkijken of je geen politie ziet.

Daarna heb ik me trouwens wel even volgevroten.

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit dacht ik 450-500 km door Nederland gereden (vraag me niet waarom... :P ), zonder ook maar een enkele keer af te stappen. Zelfs bij het tanken bleef ik op de motor zitten. (onbemand tankstation, ANWB om precies te zijn, ik haat die stations met zo een tankpaal, moet je weer afstappen enzo...)
Tot er een keer benzine over gutst die toevalligerwijs je uitlaat raakt. Op je motor blijven zitten tijdens het tanken vind ik buitengewoon dom en gevaarlijk.

Als je gaat staan, wel even rondkijken of je geen politie ziet.

Waarom? Verboden is het niet, ik doe 't vaak zat :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan