Hoeveel kilometer per dag maximaal?

Tot er een keer benzine over gutst die toevalligerwijs je uitlaat raakt. Op je motor blijven zitten tijdens het tanken vind ik buitengewoon dom en gevaarlijk.Waarom? Verboden is het niet, ik doe 't vaak zat :)

Ik weet niet hoe jij tankt, of hoe onhandig jij bent 'met' tanken, en weet ook niet wat voor (lompe?) motor jij hebt dat jij niet goed en veilig bij de vulopening van je tank kan en de afstand tussen motor en pomp veilig kan overbruggen...? Maar ik kan overal heel netjes bij en heb alle ruimte om te tanken. Gewoon zo dicht mogelijk naast de pomp stoppen. Tevens stop ik de slang helemaal in de tank en gooi hem dan helemaal vol. Volgens mij moet je wel hele domme dingen doen (of heel veel pech hebben) om benzine over je hele motor te gutsen wat vervolgens overal overheen loopt. Bovendien, denk dat als je motor in fik vliegt door jou voorbeeld, dat je hoe dan ook te laat bent, of je nou op de motor zit of naast de motor staat. Denk dat het sowieso wel boem kan zijn in het ergste geval. En je vaarwel mag zwaaien. Maar jij houdt de opening van de brandstofslang 30 cm boven je vuldop ofzo...?

Beetje een overtrokken reactie als je het mij vraagt. Bovendien, heb je naar mijn mening meer kans dat je gaat morsen als de motor scheef staat, dan wanneer die recht staat. Als je uberhaupt al morst bij het tanken... :?

;)
 
Ik blijf altijd zitten als ik tank, ook wel eens gemorst...niks aan de hand ..verdampt meteen.

als ik lange stukken rij, of liever gezegd de tijd speelt nog meer een rol dan krijg ik inderdaad stijve benen. Af en toe even lopen is dan toch wel prettig, op de steps staan (bij mij megagrote treeplanken) helpt ook.
De langste tocht ooit voor mij is ca 15uur over 830Km, dit was vanaf de Vogezen naar Stadskanaal waarbij de files in NL de oorzaak waren van de lage gemiddelde snelheid.
 
Beetje een overtrokken reactie als je het mij vraagt. Bovendien, heb je naar mijn mening meer kans dat je gaat morsen als de motor scheef staat, dan wanneer die recht staat. Als je uberhaupt al morst bij het tanken... :?

;)
Ik heb een middenbok, zonder is het inderdaad een stuk lastiger, daar had ik niet bij stilgestaan.

Jij morst nooit zeker? Je hoeft maar een tikje te krijgen van een auto, of goed te schrikken en om te donderen. Dan lig je dus onder een motor waar de benzine uitgutst, vol over de uitlaten heen zonder dat je weg kan komen. Als je er naast staat ren je zo weg. Heb je je afgevraagd wat je moet doen als een auto naast je in de fik vliegt? Weglopen of tank dicht, jiffy uitklappen, afstappen en wegwandelen :?

Uiteraard is mijn reactie zwaar overtrokken. Ze waarschuwen bij de VRO er uiteraard voor omdat het niet gevaarlijk is en er zijn ook nog nooit ongelukken mee gebeurd _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe jij tankt, of hoe onhandig jij bent 'met' tanken, en weet ook niet wat voor (lompe?) motor jij hebt dat jij niet goed en veilig bij de vulopening van je tank kan en de afstand tussen motor en pomp veilig kan overbruggen...? Maar ik kan overal heel netjes bij en heb alle ruimte om te tanken. Gewoon zo dicht mogelijk naast de pomp stoppen. Tevens stop ik de slang helemaal in de tank en gooi hem dan helemaal vol. Volgens mij moet je wel hele domme dingen doen (of heel veel pech hebben) om benzine over je hele motor te gutsen wat vervolgens overal overheen loopt. Bovendien, denk dat als je motor in fik vliegt door jou voorbeeld, dat je hoe dan ook te laat bent, of je nou op de motor zit of naast de motor staat. Denk dat het sowieso wel boem kan zijn in het ergste geval. En je vaarwel mag zwaaien. Maar jij houdt de opening van de brandstofslang 30 cm boven je vuldop ofzo...?

Beetje een overtrokken reactie als je het mij vraagt. Bovendien, heb je naar mijn mening meer kans dat je gaat morsen als de motor scheef staat, dan wanneer die recht staat. Als je uberhaupt al morst bij het tanken... :?

;)

Ik zit ook tijdens tanken.

Maar ik vraag me af hoeveel benzine jij er in krijgt als je eerst die hele slang in je tank stopt.















:+
 
BTW, op je velg staat hoeveel kilometer je sowieso maximaal per dag mag maken. Anders worden de wiellagers te warm en heb je kans op een vastloper van de wielen. En dan ben je helemaal ver van huis. Dacht dat het gemiddelde bij toermotoren op 500 km lag. Bij supersportmotoren wat lager. Zo rond de 350 km. En bij off the roads nog lager. Nabij de 150 km. Correct me if i'm wrong.
 
BTW, op je velg staat hoeveel kilometer je sowieso maximaal per dag mag maken. Anders worden de wiellagers te warm en heb je kans op een vastloper van de wielen. En dan ben je helemaal ver van huis. Dacht dat het gemiddelde bij toermotoren op 500 km lag. Bij supersportmotoren wat lager. Zo rond de 350 km. En bij off the roads nog lager. Nabij de 150 km. Correct me if i'm wrong.


En dit kun jij hier neer zetten zónder smiley's ??
 
BTW, op je velg staat hoeveel kilometer je sowieso maximaal per dag mag maken. Anders worden de wiellagers te warm en heb je kans op een vastloper van de wielen. En dan ben je helemaal ver van huis. Dacht dat het gemiddelde bij toermotoren op 500 km lag. Bij supersportmotoren wat lager. Zo rond de 350 km. En bij off the roads nog lager. Nabij de 150 km. Correct me if i'm wrong.


_O- :+
 
BTW, op je velg staat hoeveel kilometer je sowieso maximaal per dag mag maken. _O- :+ :+ Anders worden de wiellagers te warm en heb je kans op een vastloper van de wielen. :P :+ En dan ben je helemaal ver van huis. Dacht dat het gemiddelde bij toermotoren op 500 km lag. Bij supersportmotoren wat lager. Zo rond de 350 km. En bij off the roads nog lager. Nabij de 150 km. Correct me if i'm wrong. O-)


;) ..ff gecorrigeerd!
 
BTW, op je velg staat hoeveel kilometer je sowieso maximaal per dag mag maken. Anders worden de wiellagers te warm en heb je kans op een vastloper van de wielen. En dan ben je helemaal ver van huis. Dacht dat het gemiddelde bij toermotoren op 500 km lag. Bij supersportmotoren wat lager. Zo rond de 350 km. En bij off the roads nog lager. Nabij de 150 km. Correct me if i'm wrong.
Je bent 2 maanden en 3 dagen te laat..
 
Gisteren nog 1068km op de teller gezet, om 06.30 richting winterberg vertrokken, en om 22.00 weer thuis angekomen, allemaal op mijn rsv.
Je kan van me aannemen dat ik nu wel wel koek-gaar ben!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan