Hoeveel kilometers met voorband?

xj900f

Rookie
19 jun 2006
1
0
Den Bosch
Hallo!

Vraagje: hoeveel kilometer moet een voorband ongeveer meegaan bij normaal gebruik? Hangt misschien ook af van gewicht motor; mijne is ong. 220 kilo.

Grt,
Mr. XJ900F
 
Is ook erg afhankelijk van de merk en type band en de rijstijl.

In de winter doe ik ca. 10.000 km met een voorband (BT45), in de zomer met hetzelfde type band ben ik blij als ik 8.000 km haal. Dat verschil zit in de rijstijl ('swinters een stuk rustiger dan 'szomers).
 
Mijn record staat op 35.000km met een BT020 onder een FZ6.
(Grootste deel van de km's was op de snelweg woon-werk...)
 
Bij mij is het meestal twee keer een achterband en een keer een voorband.
Nou rijd ik alleen in de zomer en slijt die dus ook aardig snel,maar daar staat wel weer goede grip tegenover,wat voor mij het belangrijkste is.
Achterband moet ongeveer om de 5000 km vervangen worden,best snel,maar krijg er een hoop plezier voor terug !
 
Mijn record staat op 35.000km met een BT020 onder een FZ6.
(Grootste deel van de km's was op de snelweg woon-werk...)
35000?
:X



dat was zeker zo?

1113121146_wheelie.jpg
 
Ik wissel bijna altijd voor en achter tegelijk behalve als er iets bijzonders is met 1 van de 2 (lek of ongelijkmatig afgesleten). Dat betekent dat er wel es een paar mm ongebruikt blijkt maar de stuur-eigenschappen vind ik nooit zo geweldig als je banden zo veel verschillen in mate van slijtage, vooral te merken als je es wat vrolijker te keer gaat. In mijn geval betekent dat pakweg iedere 8000 km een nieuw setje op de Buell en paar duizend meer op m'n Africa Twin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan