Hoeveel km kan een GPZ500S zoal rijden?

Lefter

Rookie
30 mei 2004
3
0
Overijse
Hallo iedereen,
Ik ben 21 jaar en ik wil me graag een 1e motor aanschaffen: de GPZ500 van Kawasaki. Ik heb een 2ehands zien staan, van '94, maar die had al wel 45.000 km gereden. Kan iemand me vertellen hoeveel km zo'n moto gemiddeld kan rijden als die goed onderhouden is?
Bedankt!

let maar niet op hun hoor

gpz500 rijd minimaal 150 000 kilometer.

ps Wli je de mijne kopen?????

eea hangt voornamelijk af van het onderhoud van de motor. heeft ie op tijd z'n beurtjes gehad en is ie niet tot op het bod afgeragd dan loopt zo'n blok met gemak een ton. ik heb zelf een gpx gehad met 50.000 km op de klok en die liep als een zonnetje.

Een kameraad van me rijd een GPZ met inmiddels 105.000km op de teller en nog steeds olieverlies of pluimpjes uit de uitlaat. M'n vorige was een CB500 met 59000km zonder een centje pijn (geen olieverlies, keurig verbruik etc.) Dus bij goed onderhoud geen probleem!

Gemiddeld 150 km voordat je moet tanken!

Nee hoor, ook motoren redden met gemak 150.000km mits goed onderhouden.
En ja..........naar mate de leeftijd/kilometrage vorderd kunnen de onderhoudskosten oplopen.

ik zal als ik jou was wel gaan kijken naar een met wat minder kilometers, dat kan veel minder. Vooral voor een GPZ uit '94. Ik heb twee weken terug een gekocht uit '91 met slecht 19000km, dat is wel erg weinig *D , maar als ik jou was zou ik nog even verder kijken. Motorhit.nl heeft vaak goede motoren staan.

45000 in 10 jaar is maar 4500 per jaar hoor, 45000 is absoluut geen verkeerde km stand, kun je nog jaren mee vooruit. Waar je naar moet vragen is hoe vaak hij een beurt kreeg, olie, filter en belangrijk nieuwe koppelingsplaten en goed kijken naar de schijven, kijk of ze mooi glad zijn en niet te ver ingesleten.

Hey iedereen,
ik ben net met iemand die er nogal veel van afweet gaan kijken, en hij heeft me afgeraden hem te kopen. Dus ik heb hem niet gekocht. Bedankt voor jullie reacties allemaal :}

45000 in 10 jaar is maar 4500 per jaar hoor, 45000 is absoluut geen verkeerde km stand, kun je nog jaren mee vooruit. Waar je naar moet vragen is hoe vaak hij een beurt kreeg, olie, filter en belangrijk nieuwe koppelingsplaten en goed kijken naar de schijven, kijk of ze mooi glad zijn en niet te ver ingesleten.
:^

waarom afgeraden, alleen vanwege de kilometers, of vanwege de te verwachten kosten?

nee hoor, er schol vanalles aan. De balhoek was uit balans, de schijven waren bijna versleten, hij was 2x gevallen, de achterband bijna versleten, de kuip gebarsen, de uitlaat geschaafd, enzoverder. Ik ga nog verderzoeken, liefst een GPZ, maar anders is een ER-5, een CB500 of een GS500 ook goed :)

er worden er hier minimaal 2 aangeboden, barossi en ik, maar daar heb je geen belangstelling voor, straks kom je mijn advertentie op marktplaats tegen, en dan vind je die wel interessant ;(

Terug
Bovenaan Onderaan