hoeveel km kan een moto rijden? wil er eentje kope

meesterke

Rookie
18 aug 2006
1
0
geel
hallo,

ik wil een moto kopen voor woon-werkverkeer met voornamelijk snelweg. ik denk aan een honda pan european of bmw rt, maar vele 2de hands moto's hebben al meer dan 50 000km gedaan. is dit nog de moeite om te kopen? ik zie zeer weinig moto's met meer dan 100 000km. hoe komt dit eigenlijk?

dus mijn vraag was of dit echt nog wel de moeite was om die te kopen?

bedankt


Koen
 
Dit komt omdat ze die gewoon terugdraaien. :W

Mijn CBR 600 FSport uit 2001 met 57.500 km op de teller rijdt en klinkt gewoon nog steeds net alsof die zo nieuw uit de fabriek komt.

De levensduur van een motor valt of staat gewoon bij goed periodiek onderhoud.

Ik denk dat de mijne nog wel makkelijk meer als een ton (100.000KM) meegaat.

(Ik heb alleen wel al 3 keer mijn nokkenasketting spanner vernieuwd en 1 keer mijn nokkenasketting zelf,maar als je er gewoon op tijd bij bent en volgens een WPHB het onderhoud doet dan is er niks aan het handje)

En oja ,heel belangrijk: GOED warmrijden voordat je gaat blazen. :W
 
Laatst bewerkt:
Welkom!

Als je je eerst ff voorstelt in nieuwe gebruikers krijg je meer reacties :Y

Motoren, mits goed onderhouden, kunnen makkelijk de ton/1,5 ton halen.

maar je hebt veel mooi-weer rijders die dat in hun hele leven nog niet halen ;)

Succes! *O*
 
hallo,

ik wil een moto kopen voor woon-werkverkeer met voornamelijk snelweg. ik denk aan een honda pan european of bmw rt, maar vele 2de hands moto's hebben al meer dan 50 000km gedaan. is dit nog de moeite om te kopen?

Nee, eigenlijk niet. Een RT of Pan met 50kkm op de teller is niet echt de moeite waard. Je kunt beter voor een ingereden exemplaar gaan vind ik :)
 
meer als 100.000 zie je idd niet omdat motoren dit niet haalde.
Er zijn wel cbr600f`s ,maar die gaan gewoon "tellertje rond" zoals dat heet. Die beginnen weer bij 0km. ;)
 
Voor woon-werk zijn de eisen zwaarder dan voor gewoon toerentochten.
Een motor die 60.000 km heeft gelopen , voornamelijk toertochten zal minder afgeracht zijn dan een woon-werkfiets met dezelfde km-stand.

Ik rij al 16 jaar woon-werk en kan je verzekeren dat dat voor welke motor ook een aanslag is. Zeker als je ook in de winter rijd.

Een motor met cardan is wel zo prettig. Een ketting-fiets is wat goedkoper maar het gedoe rond het smeren en spannen en wel/niet versleten gaat je op den duur toch de keel uithangen.
 
De moeite om te kopen??? Da's net bij de fabriek weggereden!


Mijn woonwerk fiets heeft er al weer 2 ton op zitten, en hij en is zeker nog niet op. En hij is ook niet te koop, daarom zie je ze niet ;) . Zie 50K op de teller maar als een jaartje :]
 
50.000 km is echt niets, zeker voor een motor met cardan. En tegenwoordig met al die goede synthetische olie kunnen ze heel wat kilometers maken.

Je ziet zelfs Harley Electra Glides met rond de 100.000 km te koop staan. En die hebben dan, overigens onterecht, nog steeds een slechte reputatie.
 
50.000 km is echt niets, zeker voor een motor met cardan. En tegenwoordig met al die goede synthetische olie kunnen ze heel wat kilometers maken.

Je ziet zelfs Harley Electra Glides met rond de 100.000 km te koop staan. En die hebben dan, overigens onterecht, nog steeds een slechte reputatie.
Bij die HD's wordt de teller vooruitgedraaid om ze het imago van betrouwbaar te geven.
 
Bij die HD's wordt de teller vooruitgedraaid om ze het imago van betrouwbaar te geven.

:+ _O- *O*

Ben het mee er wel eens dat er vele type motoren zijn die makkelijk tonnen kunnen halen. Maar ook dit is onderhoud/rijstijl (berijder) afhankelijk.

Stel deze vraag voor de :+ eens op het BMW forum.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

is dit nog de moeite om te kopen? ik zie zeer weinig moto's met meer dan 100 000km. hoe komt dit eigenlijk?

dus mijn vraag was of dit echt nog wel de moeite was om die te kopen?

De meeste motorrijders zijn mooiweersrijders, en als je weet dat het gemiddelde in NL zo rond de 3000 tot 5000km per jaar doet, dan doen ze daar minstens 20 jaar over. En een motor van die leeftijd is niet zo goed voor het poser-image :P :+

Netjes onderhouden en bereden kunnen ze lang mee hoor, zeker die degelijke Pan blokken. Vraag eens aan motoragenten hoe hun ervaringen zijn met de Pans. Mijn fiets ziet er na 6 jaar en 55000km ook nog als nieuw uit en ik heb nog nooit olie hoeven bijvullen tussen de reguliere beurten door.
 
Motoren kunnen ook worden verkloot bij de motorzaak tijdens onderhoud.
Bij mijn Suz. jaren terug waren vele bouten dol gedraaid. Zelfs de greep voor de passagier zat los/vast. M10 bout dol dus. Ik greep de greep toevallig om hem even te verplaatsen en plots liet die los. Stel even dat dat op de snelweg gebeurd met een passagier.

Motorisch heeft de motor het echt niet zo lang uitgehouden. Na 80.000 was de motor op.
 
Motoren kunnen ook worden verkloot bij de motorzaak tijdens onderhoud.
Bij mijn Suz. jaren terug waren vele bouten dol gedraaid. Zelfs de greep voor de passagier zat los/vast. M10 bout dol dus. Ik greep de greep toevallig om hem even te verplaatsen en plots liet die los. Stel even dat dat op de snelweg gebeurd met een passagier.

Motorisch heeft de motor het echt niet zo lang uitgehouden. Na 80.000 was de motor op.


Mooi een k#tzaak dan met een stel frotters die niet met een momentsleutel overweg kunnen. :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan