hoeveel km na nokje ???

vincenzo

MF'er
7 dec 2003
178
0
hoeveel km kun je nog rijden met een bt014 achter als je het nokje gelijk ligt ?????????????????????????
 
Hmmm, hangt van je rijstijl en motor af. Maar 500-1000km moet nog wel kunnen. Anders blijf je aan het vervangen.
 
full


Dit is mijn voorband en ik verwissel hem pas als ik bijna op de vezel zit })

Zolang het wegdek droog is dan kun je gewoon doorrijden ook al zitten er gladde stukken op je band.
Maar als het begint te regenen dan moet je wel wat rustiger aan doen.

Ik rij hier zeker nog wel 1000 KM mee door. O-)

(Het is natuurlijk altijd veiliger om je banden op tijd te wisselen)
(En duurder :X )
 
Ik rijdt ze meestal ook wel goed op dus eerste laagje canvas (doe ik al 20 jaar en leef nog steeds)
Maar als je wat verder van huis wil met een gladde band moet je oppassen want het laatste laagje ben je zo kwijt
 
Ha! Wat een stumperds allemaal, ik rijd tot m'n binnenband naar buiten komt!

Niet dat ik dat ooit haal met dat uitgekauwde kaugom wat erom zit..

Een band zoals op de foto hierboven is naar mijn mening gevaarlijker. Glad heeft droog meer grip, maar niet als het een afgesleten straatband is; neem dan een slick.
Er zitten ook vlakken in de band waardoor het minder prettig rijdt.
 
Wat heeft die 500 km doorrijden nou voor zin op een band :?


Stel dat je band 7500 km mee gaat dan moet je bij:

15 banden 500 km door-rijden
dan heb je pas 1 band bespaart van 200 euro :z

Zit meer tussen je oren hoor ;) Je kan natuurlijk ook even rustig optrekken en je hebt het bespaart aan benzine en band 8-) :] })

Gewoon vervangen je vergeeft het je eigen nooit als het gaat regenen en je gaat aquaplannen met 140 km/h |( Dat is natuurlijk echt die 500 km waard _O- a (30 euro meer uit je band gehaald)

Wachten jullie ook zo lang met je remblokken tot ijzer op ijzer |(
Rijden jullie altijd alle benzine op :Z

Of zijn jullie alleen maar mooi weer rijders die alleen met 20 graden buiten op de motor stappen zodat ze geen regen kunnen verwachten.

Weten jullie ook dat je grip minder wordt als je band zover is versleten :z
 
Wat heeft die 500 km doorrijden nou voor zin op een band :?


Stel dat je band 7500 km mee gaat dan moet je bij:

15 banden 500 km door-rijden
dan heb je pas 1 band bespaart van 200 euro :z

Zit meer tussen je oren hoor ;) Je kan natuurlijk ook even rustig optrekken en je hebt het bespaart aan benzine en band 8-) :] })

Gewoon vervangen je vergeeft het je eigen nooit als het gaat regenen en je gaat aquaplannen met 140 km/h |( Dat is natuurlijk echt die 500 km waard _O- a (30 euro meer uit je band gehaald)

Wachten jullie ook zo lang met je remblokken tot ijzer op ijzer |(
Rijden jullie altijd alle benzine op :Z

Of zijn jullie alleen maar mooi weer rijders die alleen met 20 graden buiten op de motor stappen zodat ze geen regen kunnen verwachten.

Weten jullie ook dat je grip minder wordt als je band zover is versleten :z


Maar als je band maar 3000 km meegaat, wil je er graag nog een 500km aanplakken.
veilig is anders, maar ja.

groeten fietske *O*
:] :] :]
 
Wat heeft die 500 km doorrijden nou voor zin op een band :?


Stel dat je band 7500 km mee gaat dan moet je bij:

15 banden 500 km door-rijden
dan heb je pas 1 band bespaart van 200 euro :z

Zit meer tussen je oren hoor ;) Je kan natuurlijk ook even rustig optrekken en je hebt het bespaart aan benzine en band 8-) :] })

Gewoon vervangen je vergeeft het je eigen nooit als het gaat regenen en je gaat aquaplannen met 140 km/h |( Dat is natuurlijk echt die 500 km waard _O- a (30 euro meer uit je band gehaald)

Wachten jullie ook zo lang met je remblokken tot ijzer op ijzer |(
Rijden jullie altijd alle benzine op :Z

Of zijn jullie alleen maar mooi weer rijders die alleen met 20 graden buiten op de motor stappen zodat ze geen regen kunnen verwachten.

Weten jullie ook dat je grip minder wordt als je band zover is versleten :z
Ook in de regen rijdt zo'n band nog prima. En ja, ik rij onder alle weersomstandigheden. Aquaplaning op de motor is iets wat vrijwel niet voorkomt tgv het smalle contactoppervlak en de ronding van een band. En in de regen rij je zoiezo al een stuk voorzichtiger, normaal gesproken.
Als een band zo is, is de vermindering in grip marginaal. En ondanks dat een hoop zich hier Rossi wanen, komen ze op straat nooit aan de grenzen van de grip van een band. Ook niet als ie zo is.

Vergelijking met benzine slaat al helemaal als een lul op een drumstel. Als je een band weggooit waar je nog zo 1000km mee kunt rijden is het echt weg. Als je je tank half leeg hebt als je weer gaat tanken gaat er simpelweg maar de helft in. Die helft die er nog in zat is dan niet pleitte.

Overdreven dramatisch gedoe. :Z
 
Nou, 7500km is normaal maar zo'n 550 Euro benzine, dan is 200 Euro aan banden minder best een hoop geld! ;)

Tja, iedereen stelt zijn eigen grenzen.
Als je per se altijd supergrip wil hebben moet je ze al vervangen bij 50%, en waarom doe je dat dan niet?
En uiteraard alleen banden van max. 1 jaar oud, de duurste soorten en de zachtste compound!

Mensen zijn gewoon wat te paniekerig met banden, en mensen die wat nuchterder kijken rijden gewoon door tot ze wel redelijk op zijn.
Dat is verantwoorder dan de oude uitgedroogde banden met te lage bandenspanning waar half NL mee rond rijd!
 
(Afbeelding)

Dit is mijn voorband en ik verwissel hem pas als ik bijna op de vezel zit })

Zolang het wegdek droog is dan kun je gewoon doorrijden ook al zitten er gladde stukken op je band.
Maar als het begint te regenen dan moet je wel wat rustiger aan doen.

niet piepen als je bij een lullig bochtje onderuit gaat he :+
 
(Afbeelding)

Dit is mijn voorband en ik verwissel hem pas als ik bijna op de vezel zit })

(Het is natuurlijk altijd veiliger om je banden op tijd te wisselen)
(En duurder :X )

:?

Weet je wat pas duur is? Je leven lang invalide in een rolstoel doorbrengen omdat je te gierig was om een nieuwe band te kopen(of de boete die je krijgt voor je gebrek aan profiel).... B|

Als je geen geld over hebt voor de benodigde onderdelen, moet je geen motor gaan rijden... :N
 
Ook in de regen rijdt zo'n band nog prima. En ja, ik rij onder alle weersomstandigheden. Aquaplaning op de motor is iets wat vrijwel niet voorkomt tgv het smalle contactoppervlak en de ronding van een band. En in de regen rij je zoiezo al een stuk voorzichtiger, normaal gesproken.
Als een band zo is, is de vermindering in grip marginaal. En ondanks dat een hoop zich hier Rossi wanen, komen ze op straat nooit aan de grenzen van de grip van een band. Ook niet als ie zo is.

Vergelijking met benzine slaat al helemaal als een lul op een drumstel. Als je een band weggooit waar je nog zo 1000km mee kunt rijden is het echt weg. Als je je tank half leeg hebt als je weer gaat tanken gaat er simpelweg maar de helft in. Die helft die er nog in zat is dan niet pleitte.

Overdreven dramatisch gedoe. :Z

Dennizz hierzo :)

Ik bedoelde als je 7500 km met een band doet en je 500 km extra rijdt dat dat een besparing is van 30 euro op een band. Als je in die 7500 km gewoon een paar x minder optrekt of remt bespaar je die 30 euro al aan benzine :P Dus kan je je band al eerder vervangen ;)

Ik heb liever op de zijkant van me band profiel hebben met regen maar ook wel op het midden.

Dennizz, die ook met regen rijdt en die al wel eens aqua planning heeft gehad. Ook in d eregen wil ik 200+ rijden. Maarja 90% van de rijders rijden als mietjes in de regen alsof ze op ijs rijden _O-
 
:?

Weet je wat pas duur is? Je leven lang invalide in een rolstoel doorbrengen omdat je te gierig was om een nieuwe band te kopen(of de boete die je krijgt voor je gebrek aan profiel).... B|

Als je geen geld over hebt voor de benodigde onderdelen, moet je geen motor gaan rijden... :N
Alsof de band ineens op is zodra je aan dat nokje komt. Ineens is de grip weg zodra je dat nokje over gaat? :z Die band verandert echt niet ineens van samenstelling op dat punt. De grip is net voor het nokje niet veel beter dan net na het nokje.

Maar, ik moet zeggen, gevoel voor drama heb je wel. :+

Volgens jouw redenering moet je überhaupt niet op een motor stappen. Kans op letsel/invaliditeit is dan namelijk groter dan bij een auto. Krijg je toch spijt als je door een motorongeval invalide wordt, terwijl je ook veilig in de auto had kunnen zitten.

Wanneer je je band versleten acht, moet iedereen voor zich weten, maar dat overdreven dramatische gedoe is behoorlijk :Z .
 
Mijn bt010 is ook al kaal aan de achterkant, ik wacht er nog even mee. Tis toch goed weer en afgelopen weekend ben ik nog in de stortregen iets van 50 km naar huis gaan rijden. Tis niet dat je er opeens direct naast ligt hoor :Y
 
zullen ze met tt-assen een controle doen want jtha van het weekend wordt het weer goed knal weer en dan zit ik zekers onder.
 
Alsof de band ineens op is zodra je aan dat nokje komt. Ineens is de grip weg zodra je dat nokje over gaat? :z Die band verandert echt niet ineens van samenstelling op dat punt. De grip is net voor het nokje niet veel beter dan net na het nokje.
Ik doelde meer op mensen die hun banden "tot de vezel" op rijden. -O-

Maar, ik moet zeggen, gevoel voor drama heb je wel. :+
Dat heeft elke gemiddelde MF-er geloof ik wel(doel ik weer op de mensen die claimen hun ban "tot de vezel" op te rijden) :Y

Volgens jouw redenering moet je überhaupt niet op een motor stappen. Kans op letsel/invaliditeit is dan namelijk groter dan bij een auto. Krijg je toch spijt als je door een motorongeval invalide wordt, terwijl je ook veilig in de auto had kunnen zitten.
Dat is inderdaad waar, maar waarom zou je niet je best doen het toch al zo risicovolle motorrijden wat veiliger te maken door op tijd je banden te verwisselen? ;) Trouwens wel een beetje dramatische uitleg van mijn woorden... :+

Wanneer je je band versleten acht, moet iedereen voor zich weten
Nee hoor, is een wettelijk richtlijn voor...
maar dat overdreven dramatische gedoe is behoorlijk :Z .
Het is maar hoe je mijn woorden interpreteert. :W

;) ;) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan