Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm, hangt van je rijstijl en motor af. Maar 500-1000km moet nog wel kunnen. Anders blijf je aan het vervangen.
Wat heeft die 500 km doorrijden nou voor zin op een band
Stel dat je band 7500 km mee gaat dan moet je bij:
15 banden 500 km door-rijden
dan heb je pas 1 band bespaart van 200 euro
Zit meer tussen je oren hoor Je kan natuurlijk ook even rustig optrekken en je hebt het bespaart aan benzine en band
Gewoon vervangen je vergeeft het je eigen nooit als het gaat regenen en je gaat aquaplannen met 140 km/h Dat is natuurlijk echt die 500 km waard a (30 euro meer uit je band gehaald)
Wachten jullie ook zo lang met je remblokken tot ijzer op ijzer
Rijden jullie altijd alle benzine op
Of zijn jullie alleen maar mooi weer rijders die alleen met 20 graden buiten op de motor stappen zodat ze geen regen kunnen verwachten.
Weten jullie ook dat je grip minder wordt als je band zover is versleten
Ook in de regen rijdt zo'n band nog prima. En ja, ik rij onder alle weersomstandigheden. Aquaplaning op de motor is iets wat vrijwel niet voorkomt tgv het smalle contactoppervlak en de ronding van een band. En in de regen rij je zoiezo al een stuk voorzichtiger, normaal gesproken.Wat heeft die 500 km doorrijden nou voor zin op een band
Stel dat je band 7500 km mee gaat dan moet je bij:
15 banden 500 km door-rijden
dan heb je pas 1 band bespaart van 200 euro
Zit meer tussen je oren hoor Je kan natuurlijk ook even rustig optrekken en je hebt het bespaart aan benzine en band
Gewoon vervangen je vergeeft het je eigen nooit als het gaat regenen en je gaat aquaplannen met 140 km/h Dat is natuurlijk echt die 500 km waard a (30 euro meer uit je band gehaald)
Wachten jullie ook zo lang met je remblokken tot ijzer op ijzer
Rijden jullie altijd alle benzine op
Of zijn jullie alleen maar mooi weer rijders die alleen met 20 graden buiten op de motor stappen zodat ze geen regen kunnen verwachten.
Weten jullie ook dat je grip minder wordt als je band zover is versleten
(Afbeelding)
Dit is mijn voorband en ik verwissel hem pas als ik bijna op de vezel zit
Zolang het wegdek droog is dan kun je gewoon doorrijden ook al zitten er gladde stukken op je band.
Maar als het begint te regenen dan moet je wel wat rustiger aan doen.
(Afbeelding)
Dit is mijn voorband en ik verwissel hem pas als ik bijna op de vezel zit
(Het is natuurlijk altijd veiliger om je banden op tijd te wisselen)
(En duurder )
Ook in de regen rijdt zo'n band nog prima. En ja, ik rij onder alle weersomstandigheden. Aquaplaning op de motor is iets wat vrijwel niet voorkomt tgv het smalle contactoppervlak en de ronding van een band. En in de regen rij je zoiezo al een stuk voorzichtiger, normaal gesproken.
Als een band zo is, is de vermindering in grip marginaal. En ondanks dat een hoop zich hier Rossi wanen, komen ze op straat nooit aan de grenzen van de grip van een band. Ook niet als ie zo is.
Vergelijking met benzine slaat al helemaal als een lul op een drumstel. Als je een band weggooit waar je nog zo 1000km mee kunt rijden is het echt weg. Als je je tank half leeg hebt als je weer gaat tanken gaat er simpelweg maar de helft in. Die helft die er nog in zat is dan niet pleitte.
Overdreven dramatisch gedoe.
Alsof de band ineens op is zodra je aan dat nokje komt. Ineens is de grip weg zodra je dat nokje over gaat? Die band verandert echt niet ineens van samenstelling op dat punt. De grip is net voor het nokje niet veel beter dan net na het nokje.
Weet je wat pas duur is? Je leven lang invalide in een rolstoel doorbrengen omdat je te gierig was om een nieuwe band te kopen(of de boete die je krijgt voor je gebrek aan profiel)....
Als je geen geld over hebt voor de benodigde onderdelen, moet je geen motor gaan rijden...
Ik doelde meer op mensen die hun banden "tot de vezel" op rijden.Alsof de band ineens op is zodra je aan dat nokje komt. Ineens is de grip weg zodra je dat nokje over gaat? Die band verandert echt niet ineens van samenstelling op dat punt. De grip is net voor het nokje niet veel beter dan net na het nokje.
Dat heeft elke gemiddelde MF-er geloof ik wel(doel ik weer op de mensen die claimen hun ban "tot de vezel" op te rijden)Maar, ik moet zeggen, gevoel voor drama heb je wel.
Dat is inderdaad waar, maar waarom zou je niet je best doen het toch al zo risicovolle motorrijden wat veiliger te maken door op tijd je banden te verwisselen? Trouwens wel een beetje dramatische uitleg van mijn woorden...Volgens jouw redenering moet je überhaupt niet op een motor stappen. Kans op letsel/invaliditeit is dan namelijk groter dan bij een auto. Krijg je toch spijt als je door een motorongeval invalide wordt, terwijl je ook veilig in de auto had kunnen zitten.
Nee hoor, is een wettelijk richtlijn voor...Wanneer je je band versleten acht, moet iedereen voor zich weten
Het is maar hoe je mijn woorden interpreteert.maar dat overdreven dramatische gedoe is behoorlijk .