Hoeveel km op een dag?

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Ik ben voornemens om met de motor, een Yamaha Dragster 1100, naar Zuid Europa tegaan. Tot Parijs over de snelweg en daarna de rustige route op. Hoe rijdt je nou op zo'n rit. Ieder uurtje even stoppen? Niet meer dan 500 km op een dag? Wat is haalbaar met een cruiser, ik zal niet harder gaan dan zo'n, 100 - 120 km/u als de weg dat toelaat? Zijn er nog meer tips voor als je zo'n trip gaat maken?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ton
 
met met een sportfiets 5000 km in twee weken gehaald, en dan voornamelijk in de bergen.
 
Zowiezo moet je af en toe stoppen om te tanken, Je kunt bijv bij elke tankbeurt ff een kwartiertje rust nemen, benen strekken, bakje koffie ed.
Of om de 2 tankbeurten.
Gewoon doen als je moe begint te worden of wanneer je ongeconcentreerd begint te rijden.
 
Rustig aandoen op weg naar het zuiden, geniet je ook van de reis. Op de snelweg is kan je rusten gelijk met tanken. Binnendoor zou ik wat vaker stoppen, is wat intensiever rijden.

Ik zou trouwens niet via Parijs rijden, maar langs Luxemburg - Metz, kan je mooi evt. de vogezen en jura meepakken, en vooral Parijs vermijden.
 
Inderdaad , ga lekker via nancy-metz , is mooi rijden daar.En ik sluit me aan bij bovengenoemd advies : stop als je merkt dat je last krijgt/ongeconcentreerd gaat rijden.
Binnendoor rijdt minder slaapverwekkend , heb je nl. wat te doen :] :] :]
 
Als ik op vakantie ga wil ik het vakantiegevoel wel meteen hebben. Dus lekker om de twee uur effe relaxt op een terasje zitten.
 
Rustig aandoen op weg naar het zuiden, geniet je ook van de reis. Op de snelweg is kan je rusten gelijk met tanken. Binnendoor zou ik wat vaker stoppen, is wat intensiever rijden.

Ik zou trouwens niet via Parijs rijden, maar langs Luxemburg - Metz, kan je mooi evt. de vogezen en jura meepakken, en vooral Parijs vermijden.

Helemaal :^
 
Hangt er een beetje vanaf. Als ik wegga vanuit Nederland regent het om de één of andere reden altijd (of het gaat bijna regenen). Dan wil ik zo snel mogelijk van Nederland weg. Dan rijd ik direct over de snelweg naar bijvoorbeeld Zwitserland. Dus dan doe je ongeveer 1000 km per dag. Al vind ik het vanaf de 800 lang gaan duren.

Wil je rustig naar je vakantieplek toe. Dan zou ik 500 km genoeg vinden denk ik.
 
Naar Italie gemiddeld 150 km/pu gereden en dan na 150 km ff stoppen en tanken.

En totaal in 10 dagen 4000 km gereden. :] :]
 
Het lekkerste is idd via Metz, Nancy ed binnendoor te rijden, echter soms is het ook lekker om op te schieten, zoals van uit Barcelona en Zuid Frankrijk in een ruk naar huis gereden.

Maar wel op een iets andere motor.
 
Naar Italie gemiddeld 150 km/pu gereden en dan na 150 km ff stoppen en tanken.

En totaal in 10 dagen 4000 km gereden. :] :]
Oke dan nog een die hard :}

echt rlx in een dag een paar passen pakken van 's morgens 10 tot 's avonds 6-7 uur :}

ben je wel versleten but who cares
 
Ben vanuit Nederland door Belgie om parijs heen (erdoor had ik eens gepprobeerd met de auto , Is niet echt prettig als t spits is) En in Frankrjk alle N en D wegen genomen. Door naar Spanje (pyreneeen) en terug via de Ardeche. Per dag zo'n 400 km gedaan geloof ik. Dus lekker rustig aan. Vooral veel terras bezoek en in de zon hangen. Moet zeggen dat je in de auto minder moe wordt als op de motor dus je rijd minder km per dag dan dat je met de auto zzou doen . Ik tenminste. Gewoon stoppen als je moe bent.
Als je meer wilt weten kijk maar ff op de website www.xs4all.nl/~sybren/
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag 520km op m'n kleine maar fijne FZR gereden, maar dan heb ik het ook wel gehad op het eind. :)

Begin juni ga ik naar Italie op de motor :9 , dan moeten we de eerste dag 900 km rijden, da's pas een eind op 1 dag. :)

Heel stuk Duitsland gelukkig dus wat mij betreft met 180+ daar, dan schiet het wel op. :]
 
ik ben vorig jaar wel door parijs gegaan, ging er toch een weekje vertoeven voor de "grote reis" naar italie. ik heb nog nooit zoveel lol gehad in de stad als op de peripherique. echt crossen daarzo. nadeel is als je er vanaf gaat, want dan kan je elk gevoel van richting en richtingaanwijzing wel vergeten, het is een grote zooi daaro. dan duurt het bijvoorbeeld (uit ervaring) vier uur voor je op je bestemming bent, wat eigenlijk maar 10 km van de peripherique vandaan is... :+ :+ :+ knock-out :+ :+ :+
 
Afgelopen zaterdag 520km op m'n kleine maar fijne FZR gereden, maar dan heb ik het ook wel gehad op het eind. :)

Begin juni ga ik naar Italie op de motor :9 , dan moeten we de eerste dag 900 km rijden, da's pas een eind op 1 dag. :)

Heel stuk Duitsland gelukkig dus wat mij betreft met 180+ daar, dan schiet het wel op. :]

Ik heb nog een mooie route liggen: snelweg tot Baden-Baden (500 km vanaf Eindhoven), daarna 500 km binnen weg tot aan Landeck Oostenrijk (o.a. Schwarzwalder Hochstrasse, Bodensee, B31 langs Lech, Arlbergpas etc) Het is goed genoeg te doen op 1 dag. Eerste 500 km in 3,5 uur, tweede 500 km in 9 uur. Begin mei, dus diverse passen met 1,5 meter sneeuw op de toppen gehad.
 
Ik heb nog een mooie route liggen: snelweg tot Baden-Baden (500 km vanaf Eindhoven), daarna 500 km binnen weg tot aan Landeck Oostenrijk (o.a. Schwarzwalder Hochstrasse, Bodensee, B31 langs Lech, Arlbergpas etc) Het is goed genoeg te doen op 1 dag. Eerste 500 km in 3,5 uur, tweede 500 km in 9 uur. Begin mei, dus diverse passen met 1,5 meter sneeuw op de toppen gehad.

12,5 uur motorrijden op een dag? Pas maar op dat je niet in slaap valt. Ik heb een keer 1100 km gereden op een dag, waarvan 900 km binnendoor. Was wel redelijk total-loss (misschien ook omdat ik van 0500 uur tot 2200 uur gereden heb).
 
12,5 uur motorrijden op een dag? Pas maar op dat je niet in slaap valt. Ik heb een keer 1100 km gereden op een dag, waarvan 900 km binnendoor. Was wel redelijk total-loss (misschien ook omdat ik van 0500 uur tot 2200 uur gereden heb).

Je hebt geen tijd om in slaap te vallen. Door die bergpassen ben je volop geconcentreerd aan het sturen. En 's ochtends niet te vroeg wegrijden, dan heb je tenminste een redelijke nachtrust gehad (erg belangrijk!). Het laatste stuk in Oostenrijk was het niet warmer dan 10° C, dit is ook goed voor de concentratie (rond de Bodensee nog 28° C).

Maar ik was 's avonds ook total-loss. De pilsjes kwamen erg hard aan.
 
Vorig jaar met rondje Regio van Ducati Club Nederland 800km gereden in 10 uur.
Was redelijk :z toen.
 
Je hebt geen tijd om in slaap te vallen. Door die bergpassen ben je volop geconcentreerd aan het sturen. En 's ochtends niet te vroeg wegrijden, dan heb je tenminste een redelijke nachtrust gehad (erg belangrijk!). Het laatste stuk in Oostenrijk was het niet warmer dan 10° C, dit is ook goed voor de concentratie (rond de Bodensee nog 28° C).

Maar ik was 's avonds ook total-loss. De pilsjes kwamen erg hard aan.

Op weg naar de Noordkaap een dag 16 uur gereden, tot 11 uur 's avonds (geen snelweg).
De rest van de dagen reden we zo'n 12 uur per dag (800-1000 km)en op de terugweg door Finland en Zweden zo'n 1200 km/dag (6000 km in 4 dagen).
Tussen de middag niet warm eten ,daar krijg je slaap van.
Bij de volgende reis toch anders plannen, 800 km/dag is lekker.
Langste reis op een dag tot nu toe was 1600 km, nl San Sebastian-Groningen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan