Hoeveel km rij jij op 1 benzine tank ?

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.394
14
Apeldoorn
Nu ik dan die Honda XRV 750 Africa Twin heb, valt me één ding wel een beetje op, hij rijdt na mijn idee wel erg zuinig :?

Heb het eens gemeten via de dag teller, en hij stopte bij 409,6 km op 1 volle tank. Een volle tank benzine wil zeggen een inhoud van 24 liter aan euro 95 bij een Africa Twin :)

Dus nu dan de vraag ... hoeveel kilometer rijdt jij met je motor op 1 vol getankte benzine tank :?
 
Niet ver... na een stukkie rijden istie al niet vol meer :P :+


Maarre... heb eigenlijk nog nooit m'n tank leeggereden dus zou het eigenlijk niet weten. Ik heb de vage gewoonte om na zo'n 200km te tanken :?
 
230 kilometer -> 10 liter vlot rijdend met af en toe een stukkie snelweg
dan heb ik nog 10 liter reserve maar die hou ik meestal ook als reserve, tegen de 200 kilometer op de dagteller ga ik gewoon tanken...
 
tank = 10 liter
daarvan rij ik op: 7 liter
en daarmee rijdt ik 250 kilometer, oftewel 1 op 35 :P
 
Da's meten met 2 maten.

Jij hebt een grote tank dan normaal voor een motor, reken het maar om. Jouw motor gebruikt dan 1 liter brandstof per 17 km.
Ik neem aan dat je hem niet helemaal leeg hebt gereden dus, zat er nog wat in. Je kan het zelf het beste omrekenen. ;)

Mijn sv zit gemiddeld 1 liter op 19 km te verstoken. :)

Hamvraag antwoord : 280 km dan heb ik nog 3 liter reserve. ;)
 
Da's meten met 2 maten.

Jij hebt een grote tank dan normaal voor een motor, reken het maar om. Jouw motor gebruikt dan 1 liter brandstof per 17 km.
Ik neem aan dat je hem niet helemaal leeg hebt gereden dus, zat er nog wat in. Je kan het zelf het beste omrekenen. ;)

Mijn sv zit gemiddeld 1 liter op 19 km te verstoken. :)

Laat ik het zo zeggen :)

Heb 2 reserve lampjes op die AT zitten, een geel/oranje die aangeeft dat er nog een liter of 8,5 aanwezig is, en een rood brandend lampje, dan is er nog iets van 4,3 liter over :)

Die waardes pluk ik ook uit het instructie boekje, maar toenstraks ging het met horten en stoten de drempel bij de esso over hiero :)

Dus leeg is leeg ;)
 
Maarre... heb eigenlijk nog nooit m'n tank leeggereden dus zou het eigenlijk niet weten. Ik heb de vage gewoonte om na zo'n 200km te tanken :?

:^

pleur um meestal tussen de 180 en 200 km weer vol

[me]Sjeik heeft 1 keer met een lege tank gestaan en wil niet nog een keertje een paar km duwen naar een tankstation[/me] :X
 
tankinhoud 10 liter, als ik ga tanken krijg ik er 7 à 8 liter in en daar kom ik in het slechtste geval 250 km. ver mee en in het beste geval tegen de 300 km.
Veel hangt af hoe je aan het gas hangt!
 
1:20, 13 liter tank, dus 260km. Maar bij 200km moet ik over op reserve en dan ga ik meestal tanken. Als ik heel rustig rijd (maar dat houd ik nooit vol) kan ik misschien wel 1:25 halen, maar dan moet ik me overal netjes aan de snelheid houden en vroeg doorschakelen.
 
1000 kilometer en 6 liter. :]



En dan nog 1 nul eraf. :W

De reservestand is precies goed voor 0,5 kilometer kwam ik laatst achter.
Daar heb je wat aan op de snelweg. :X
 
270 km op 15 liter, woonwerk that is.

Bij een beetje stevig aan het gas hangen 1 op 16/17.
 
Ik rij op mijn Honda CB 750 maximaal 250 km, dan ga ik echt tanken, wil niet het risico lopen dat ik al rijdend het reserveknopje niet kan vinden, dat zou weer echt wat voor mij zijn, en dan al rijdend door dat gek*t omvallen of zo :) :) :)
Ik weet niet eens hoeveel liter er in die tank gaat! Ik dacht 23, maar dat zou ik moeten opzoeken.
 
Hm ja Fzr 600 yamha rijdt met 17 liter tank 314 km maar das niet zoveel snelweg en veel binnenstad,

En dan sta je ook echt aan de kant van de snelweg :( :( :( |( |( |( 3 km lopen erna niet bij me kilometrage opgeteld hoor :P :P
 
Met mn fireblade(1000rr) nog geen 200km, maar dan wel toerenteller naar het rood in elke versnelling 8-) Liep die maar op water *O*
 
19 liter tank alhier, heb ook de gewoonte om rond de 200km te gaan tanken, dan heb ik zo'n 12 a 13 liter opgestookt. Dat zal dan dus zoiets van 1 op 15 zijn schat ik.
Nooit echt precies bijgehouden, maar hoeft voor mij niet ook, wil altijd zo snel mogelijk weg bij het tanken, voel me altijd bedrogen aldaar.
 
hmmm...... ik word en beetje jaloers op jullie.
Ik rij op zo`n zuipschuit(sp1) en kan ongeveer 180 kilometer met een tank doen.(1 op 10)
Met mijn winterbike ( GSX 750 ) RIJ IK ONGEVEER 1 op 19 .
 
Nu ik dan die Honda XRV 750 Africa Twin heb, valt me één ding wel een beetje op, hij rijdt na mijn idee wel erg zuinig :?

Heb het eens gemeten via de dag teller, en hij stopte bij 409,6 km op 1 volle tank. Een volle tank benzine wil zeggen een inhoud van 24 liter aan euro 95 bij een Africa Twin :)

Dus nu dan de vraag ... hoeveel kilometer rijdt jij met je motor op 1 vol getankte benzine tank :?

Ik heb een Yamaha XTZ750 Super Ténéré met een nog iets grotere tank, 26 liter (waarvan 6L reserve). Normaal tank ik na een km of 300-325 km, dan moet ik 'em op zn eerste reserve zetten (twee tanks, dus ook twee reserves). Veel woon-werk verkeer met snelweg, dan rijdt ie altijd wel 1:15/16. Lekker toeren in de Ardennen levert 1:20 op.

Geen idee hoever ik kom met de gehele volle tank, ik wacht het niet af tot ik stil val :) Zal ergens tussen de 400 en 500 km zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan