Hoeveel km rij jij op 1 benzine tank ?

Tank is ~22 liter...en ik ga tanken zodra de reserve gaat knipperen. (nog 5 liter over)

Woon-werk ~1:15 ....dus rond de 260 kilometer
Lange afstanden ~1:18,5 .... dus rond de 315 kilometer..
 
Toch hangt het ook wel eens af van de kwaliteit van benzine die je hebt getankt.
Pas weer meegemaakt dat ik op de 1e 18 liter, snelweg plm 130 km/u maar 250 km kon rijden. Die tank er op weer gewoon 320 km.
Of ben ik de enige die dat wel eens mee maak?

Peter.
 
Meestal ga ik tanken zo rond de 200 km met mijn Honda Shadow. Rond de 220 km moet ik anders toch overschakelen naar reserve.

Mijn vorige motor - een kawa 454 LTD - kwam ongeveer 150 km ver. Op snelwegen kon je van te voren bedenken dat je bij elke ´pispaal´ stil stond om sap bij te tanken.

Nu komt ik dus iets verder met nagenoeg dezelfde tankinhoud (14 liter).
 
17ltr tank

-220 bij sportief gebruik
-260 bij normaal gebruik
-300 :? bij ouwe lullen gebruik :X :?







:+
 
320km, vandaag 19,47 liter getankt in mijn 20 liter tank oef! B1200s is ongeveer1 op 16,5 Stevig gereden 140 a 150 p.u.woonwerk
 
Bij mij komt de vraag naar boven..

Wat is de zuinigste fiets waar je ook nog mee op de snelweg kunt komen?

En dan bedoel ik dus verbruik en niet door middel van een vrachtwagen tank het verbruik goed proberen te maken en ook nog sneller kunnen rijden dan een vrachtwagen.
 
Bij mij komt de vraag naar boven..

Wat is de zuinigste fiets waar je ook nog mee op de snelweg kunt komen?

En dan bedoel ik dus verbruik en niet door middel van een vrachtwagen tank het verbruik goed proberen te maken en ook nog sneller kunnen rijden dan een vrachtwagen.

Een reesfiets met sleep-cable :+ :+ :+

Hatsikidee ;) ;) ;)
 
Mijn CB400F rijdt ca. 1:18.
Ik heb een 14 liter tank, dus kan ik er ca.250km op rijden.
Bij max. 200 tank ik hem vol; hekel aan lopen :P
 
verschilt per keer. Op vakantie van de zomer had ik de 2 uitersten.
Flink doorknallen in de bergen deed die 1 op 15.
Op de snelweg met bagage deed die 1 op 25.

Das dus in theorie tussen de 255 en 425 km op één tank.

Meestal rij ik 1 op 19/20

Meestal ga ik tanken rond de 200 km, omdat sommigen dan al de pomp moeten opzoeken. _O-
 
Pegaso 650 rij bij woonwerkverkeer over snelweg bij 130/140 ongeveer 1 op 16/17 , ligt aan de hoeveelheid wind. Tank regelmatig v-power in duitsland met octaan 100. Ik rij er niet zuiniger mee, motor draait wel veel mooier rond. :W
 
Oude motor: Honda Rebel 250: Na 220 km op reserve, dan rond de 8 liter tanken *O*

Nieuwe motor: Yamaha XV 1100 Virago: Na 130 mijl op reserve, dan rond de 11 liter tanken.
 
met de bandit(600) doe ik 200 km, ga dan langzaam aan tanken, ik haat het nl om de reserve aan te spreken.
met de RF900 is dat bij 190 km. (mannetje stond laatst stop, omdat de reserve het weigerde om nog benzine dooor te laten.)
dit is dan wel het verbruik met een wat meer rijbewijs onvriendelijkere rijstijl :)
 
Ik rijd 1 op 12 tot 13 met veel stadsvekeer- en toerrijden, rond de 200km tanken dus. Lange ritten nog niet duidelijk/gemeten :P
 
teveel gister op weg naar zoetermeer... stond mooi langs de kant van de weg.
schroefje benzine kraantje weg, dingetje los... prutsen om m op de reserve te zetten B|

wel 3 vriendelijke choppers die kwamen vragen of ik pech had. zo hoort het! heb ze vriendelijk bedankt, en kon uiteindelijk verder rijden :)

ik naar de pomp, 13,3 liter op 236km. wist nog niet dat mn tank zo klein was (bandit 600). stormpie is weer een beetje wijzer *O*
 
Met mn fireblade(1000rr) nog geen 200km, maar dan wel toerenteller naar het rood in elke versnelling 8-) Liep die maar op water *O*
Had ik zondag ook al last van,moest tanken na 194 km,reed al een tijdje op res.,toen ging er 15.86 lit.in,is dus pak um beet 1:12.2,doet tie anders nooit :o ;)
 
Bij mij komt de vraag naar boven..

Wat is de zuinigste fiets waar je ook nog mee op de snelweg kunt komen?

En dan bedoel ik dus verbruik en niet door middel van een vrachtwagen tank het verbruik goed proberen te maken en ook nog sneller kunnen rijden dan een vrachtwagen.

Mijn XBR-etje haalt makkelijk de 150 km/u, en heeft dan nog over (erg veel meer zal het niet zijn getuige de opgegeven max snelheid van 170 km/u, maar dat is dus haalbaar).
Op de snelweg zelfs 1 op 27 (dan kom je met die 20 liter tank een heul end ;) )

P.S.: Met die harde herfstwinden is snelwegrijden met XBR (ca 170 kg en géén kuip) gerust een uitdaging te noemen :P
 
Afgelopen Zondag ging de lamp van m'n '01 RSV_Mille al weer aan bij 155Km..........
Das dan 155/14= nog net 11Km op 1Ltr :X , en nee ik rij niet rustig O-)
Als ik met een constante snelheid (zeg 140km ) op de snelweg rij kan ik 1:18 wel halen.
Andere 2 cilinders die ik gehad heb deden het niet veel beter :?
De 4 cilinders die ik gereden heb waren iets zuiniger..................
 
Terug
Bovenaan Onderaan