Hoeveel km rij jij op 1 benzine tank ?

rustig = 350 km op 17/18 liter dus bijna 1 op 20 m'n tank grootte is 22 liter
als het gas er een beetje op zit ga ik terug naar ongeveer 1 op 14
 
Ik heb een tank van 16 literkes. Maar nog nooit leeg gereden. te paranoia om stil te staan zonder vloeibaar goud. En dat domme lampje springt ook niet aan.
 
rond de 180 190 km op 12 liter ongeveer... zuinig he :+

ik heb een 17 liter tank, maar ik ga altijd zo snel mogelijk tanken als het lampje is gaan branden, je zult toch maar stil komen te staan :X

edit: weet iemand trouwens dat als je het erg bont maakt (lekker doorrijden) of het lampje gaat knipperen ofzo, of blijft het gewoon stom branden totdat je stil komt te staan :?

gaat om een gixxer 600 k4
 
Laatst bewerkt:
geen idee, tank meestal zo tegen de 180km op de dagteller, boven de 200km krijg ik het benauwd....
Ouwe boutenbak is woonwerk (stadsverkeer) niet echt zuinig (schatting 1 op 12...)
tankinhoud 22ltr
cylinder inhoud 996cc
gewicht ca 370kg afgetankt (maar dat is wel inclusief het zijspan)

maarja, leeftijd (en mischien de kilometerstand van 206.000) speelt waarschijnlijk ook mee.......
 
Nu ik dan die Honda XRV 750 Africa Twin heb, valt me één ding wel een beetje op, hij rijdt na mijn idee wel erg zuinig :?

Heb het eens gemeten via de dag teller, en hij stopte bij 409,6 km op 1 volle tank. Een volle tank benzine wil zeggen een inhoud van 24 liter aan euro 95 bij een Africa Twin :)

Dus nu dan de vraag ... hoeveel kilometer rijdt jij met je motor op 1 vol getankte benzine tank :?

beetje verschillend dacht ik zo, want als ik via duitsland rij (bijna continue volgas) rij ik op 16 liter nog geen 200 km. En als ik in nederland rij bijna 400 km op 1 tank.
 
die 1100 van mij zuipt net zoveel als ik bij 137 begint mn reserve lampje te branden..is die dagteller van een mijlenfiets ook in mijlen ;) ???

wtf kan mij het rukken dat ding geeft zoveel fun
 
Gisteren 10 liter erin gegooid en ik had er 200km mee gereden.. 1:20 dus en niet op de snelweg en redelijk sportief :P
 
Ik op mijn CBR600F2 16 liter tank waarvan 3 liter reserve... 245km met 13 liter.
Rijstijl is sporief. 1:18,8
:]


edit typo's
 
Ik tank meestal voor 15 Euro. Wat me opvalt is dat ik het afgelopen jaar steeds minder ver kom :P


Deed ik ook altijd maar ik krijg tevens de neiging om harder te knallen met dat "I love afstand houden" Ze zitten zo dicht op je achterwiel..je blijft knallen ..DANK PEIJS _O- _O- _O- _O-
 
Ik rijd ongeveer 60cm op één benzine tank.

Op één tank benzine rijd ik zo'n beetje 250 km. Meestal moet er dan zo'n 15 of 16 liter peut in.
 
meestal gaat het lampje branden ergens rond de 320km ... tank meestal dan rond de 16 liter .. 1 op 20 dus gemiddeld ... :Y
 
230 kilometer -> 10 liter vlot rijdend met af en toe een stukkie snelweg
dan heb ik nog 10 liter reserve maar die hou ik meestal ook als reserve, tegen de 200 kilometer op de dagteller ga ik gewoon tanken...


10 liter reserve :? Das veel :o Zou wel handig zijn als je dan een reserve voor je reserve hebt :]

Ik heb een 19 liter tank met 4,5 liter reserve. Ik tank meestal zo rond de 180 ~ 200 km en zo rond die kmstand moet ik dan ook meestal op reserve. Ik zet hem echter vaak al bij 160 km op de reserve want ik wil niet dat m'n motor uitvalt als ik zojuist heb voorgedrongen bij het stoplicht :z
 
Laatst bewerkt:
Ik red met m'n SV precies 236,8 km op 17 liter...
en toen stond ik stil langs de A12 :X . Maar wel in stijl een jerrycan met benzine gehaald(op een MV Agusta Brutale :9 )

Met m'n KLX haal ik zo'n 145-150 km op 12 liter...
 
Ik heb een Honda NTV 650 en ik kan zo tussen de 350 en 400 km rijden op een tank en dan isie leeg.

Is getest :X :X


Mzzl Muppet
 
Ik heb ZXR750 uit 1989. Deze staat te rijk afgesteld, vandaar dat ie nu 1:13 loopt, soms (lees: in de bergen ) rijdt ie 1:14 of 1:15.
Theoretisch gezien kan ik met mijn 17lt tank (incl. reserve) 221 km rijden, maar dan is t ook ECHT op. Ik tank altijd rond de 200 km.

Maar binnenkort naar de dyno-jet, en dan wordt ie zuiniger afgesteld (die pk's heb ik de eerst komende 3 jaar toch niet nodig --> ik heb pas 3 maanden mijn rijbewijs). En dan hoop ik toch heel wat zuiniger/goedkoper (alhoewel, met die stijgende benzine prijzen???) te kunnen rijden.
 
Hoe rij jij dan want ik heb ook een 600RR en ben erg blij als ik 1 op 10 haal -O-

Hangt helemaal van de situatie af.
Gebruik hem voornamelijk voor woon/werk en daar is ie het zuinigst uiteraard omdat ik dan niet of nauwelijks boven de 7000 toeren kom. Dus dan springt de tweede injectie niet bij.

Maar zelfs met stevig doorrijden ben ik nooit onder een verbruik geweest van 1 op 16 à 1 op 17.
 
Ik rij nu nog rond de 1:23 ongeveer. Daar kom ik ruim 200km ver mee, tank is 12L dacht ik. Ik rij altijd op normale stand, dus dan nog reserve. Zou maximaal zo'n 250km kunnen denk ik.

Straks met de FZR zal het wel wat onzuiniger zijn, maar hoop daarmee toch zo'n 1:18 te halen? In combinatie met een 16L tank(?) dus zo'n 288km maximaal?
 
Terug
Bovenaan Onderaan