Hoeveel km's haal je met Pilot Powers?

motormaniac

Rookie
9 aug 2005
10
0
-
Hoeveel km's halen jullie uit Pilot power rubbertjes?
Ik met moeite 5000km!
Ben nu al een paar weken me serieus aan het inhouden en toch slijten ze ziender ogen. (Af en toe gaat het inhouden met nie zo goed ;) )

Ik rij meestal met een vriend die een suzuki gsxr (2000) en we rijden ongeveer hetzelfde tempo en hij haalt er +/- 6000km mee.

Ik probeer hem nu zoveel mogelijk te sparen, voorrem zoveel mogelijk gebruiken, niet hard doortrekken in 1e en 2e, geen topsnelheden rijden,...pfff where's the fun?

En door de toenemende remkrachten op mijn voorbanden is deze ook al aan het gaan.

Zijn R6'tjes (zoals ze bij m'n dealer zeggen :-))dan zulke bandenvreters??

Wat hebben de banden van iemand met een R1 dan te lijden (als hij z'n +150pk's wat gewoon raakt (lees: tam heeft gemaakt)

Graag wat deskundige reacties aub?
 
full

Zo is tie te zien. ;)
 
Nou de mijne heeft er zo´n 3500 km onder gelegen... Toen kwam ik een spijker tegen.. :( Gezien de slijtage had ie nog zeker wel 3500 km extra meegekund.. Truuk is idd veel bochten rijden, niet structureel als een malloot op het gas en af en toe ook eens iets minder hard dan topsnelheid rijden.. O-)
 
5000km's extra???!! Zijn er in Nederland een ander soort Pilot Powers op de markt misschien :-)?

En na een ritje industriepark en enkele keren de grond gevoeld te hebben met de sliders, zie je al slijtage aan de zijkanten, er is vlug een millimeter weg.

Normaal staan de powers bekend om goede grip nat en droog, en slijtvast

maar dat laatste heb ik mijn twijfels over?

Misschien eens Pilot Sports proberen maar ben bang dat ik mij dan zal mispakken, en onderuit glijden ofzo?
 
MPP? Max. 3500 km. :(
Ter vergelijk wat hardere banden, Dunlop D207 5500 km., Dunlop D208 4500 km.
Net Dunlop Qualifier vóór gemonteerd, profieldiepte net 4,5 mm., ben na 400 km. al 0,5 mm kwijt.
Rij nauwelijks snelweg, alleen maar secundair, wel redelijk sportief, trek "nauwelijks halfgas" op (Bandit 1200, 116 pk. a.h.w.).

Te gek voor woorden, schakel over naar sport-toer banden.
 
5000km's extra???!! Zijn er in Nederland een ander soort Pilot Powers op de markt misschien :-)?

En na een ritje industriepark en enkele keren de grond gevoeld te hebben met de sliders, zie je al slijtage aan de zijkanten, er is vlug een millimeter weg.

Normaal staan de powers bekend om goede grip nat en droog, en slijtvast

maar dat laatste heb ik mijn twijfels over?

Misschien eens Pilot Sports proberen maar ben bang dat ik mij dan zal mispakken, en onderuit glijden ofzo?


die dingen zijn niet gemaakt van ijsblokjes hoor.
 
nou ik ben anders heel tevreden over me MPP's! zeker gezien mijn rijstijl LOL _O-


ik rij er gemiddeld zo'n 10.000 km mee (achterband dan he, voorband gaat veel langer mee)

heb er vorige week net nieuwe MPP onder late legge, me oude had toen ruim 11.000 km gelope *D dus slijtage vind ik ook heeel erg meevalle.
 
nou ik ben anders heel tevreden over me MPP's! zeker gezien mijn rijstijl LOL _O-


ik rij er gemiddeld zo'n 10.000 km mee (achterband dan he, voorband gaat veel langer mee)

heb er vorige week net nieuwe MPP onder late legge, me oude had toen ruim 11.000 km gelope *D dus slijtage vind ik ook heeel erg meevalle.

Weet je dat het gashendel rechts zit? :+
 
Misschien je bandenspanning eens in de gaten gaan houden? Met koude banden meten he... En wat minder sprintjes/burnouts/ hoge snelheden rijden.
Met Fazer 1000 gemiddeld 7500 km met achterband, 12000 met voorband. En dan doe ik nog iets te veel snel accelereren (141pk/117Nm aan wiel) en snelweg soms.
 
Misschien je bandenspanning eens in de gaten gaan houden? Met koude banden meten he... En wat minder sprintjes/burnouts/ hoge snelheden rijden.
Met Fazer 1000 gemiddeld 7500 km met achterband, 12000 met voorband. En dan doe ik nog iets te veel snel accelereren (141pk/117Nm aan wiel) en snelweg soms.

Je voorrem zit rechts voor....
 
Jezus hee wat een gezeik.... |( je Koopt MPP´s als je een sportieve rijder ben..lekker boeiend dat je dan hard doortrekt en veel topsnelheid rijd... rubber moet roken.... jullie lijken wel wijfen...koop dan sports ipv powers... B|
 
Ah ben toch al blij dat ik niet de enige ben die 4000 a 5000km haal met mijn MPP's.

Hoeveel blazen jullie je banden? voor 2,3
achter 2,5
Dus als ik het goed heb, hoe harder, hoe minder slijtage?

Als je bv. je bochten-werk wat wilt bijschaven: hoe hard blaas je dan je achterband en de voorband?
 
Laatst bewerkt:
Hmmm 6000 Km, dan ben je niet blij inderdaad !

Ik heb vorig jaar een R6 gekocht en daar zaten MPP onders. Die hebben het bij mij 16000 Km uit gehouden, ik heb ze zojuist vervangen door een nieuwe set.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk veel snelweg Km's heb gemaakt woon/werk en dan zal het minder snel slijten dan als je alleen maar "circuit" km's maakt.

Ik hoop dat me nieuwe set het weer ongeveer zolang uithoudt *O*

owja, banden druk is voor 2,5 en achter 2,9.
 
Onder mijn thunderace kmtertje of 4 a 5 duizend.
Nu pilot sports, heb ook de pilot roud gehad maar deze band had een tikeltje te harde compound naar mijn mening, maar al verbazinwekend wat met deze band allemaal haalbaar was.
Vandaar nu een iets zachtere band (ook meer door toeval zo gekomen verkeerde band was geleverd bij motorzaak, wat ik achteraf eigenlijk helemaal niet erg vind dus)
Dus ik geloof dat een mpp een band is waar ik toch nog lang niet uit haal wat er in zit wat trouwens het geval bij de meesten zo zal zijn.
Alleen nog geen ervaring met de pilot sports over levensduur maar ik verwacht hiermee toch wel 6 a 7 duizend km te halen, Ook omdat er veel dieper profiel in deze band zit dan in een pilot power.

Hiervoor ook nog bridgestone gereden maar dit was een band waar ik moeilijk vertrouwen in kreeg. Zete te vaak naar mijn mening een stapje opzij in bochten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan