Hoeveel km's kan een motor mee?

Kevin250

MF'er
6 sep 2002
40
0
Vlissingen
Nu moet er maar eens een einde komen aan het gezeur en gezever over kilometers,

Voorbeeld: laatst in een advertentie een rsv mille met 30000 km
superfiets zei iemand maar veel te veel km's hij is al bijna afgeschreven!

Grote BULLSHIT uiteraard!!!! Mijn mening is dat als je alles goed onderhoud en goed behandeld dat het gewoon tegen de 300000 km mee moet gaan! (4-takt dan ey)

wat is jullie mening?
 
In een motorblad eens een verhaal gezien van een man die met een Aprillia (een Falco geloof ik) meer dan een ton gereden had. Bij openmaken van het blok was er niet veel aan de hand meen ik me te herinneren.
Denk dat die snor ook niet zo hard reed. ;)
Maar deze Appie blokken worden gemaakt bij Rotax, en die zijn goed. :Y
 
Laatst bewerkt:
Die motorcheck-artikelen in de Moto73 passen heel goed in dit topic.
Ze checken daar motoren die al wat jaren meedraaien. Daar zitten ze vaak over de 100k en is er motorisch niks aan de hand. Meestal zijn het kleine dingen aan de buitenkant die versleten zijn.

Ik kan me nog een R6 herinneren die ook over de 100k ging, die gast reed er echt elke dag mee naar z'n werk en in het weekend gassen natuurlijk. Maargoed woon/werkverkeer is heel anders dan dijk/polder/circuitscheuren natuurlijk :)

Al met al denk ik dat de ton echt makkelijk te halen is mits op tijd de cruciale beuren zoals carbs afstellen, olie verversen en kleppen stellen. Pure circuitmotoren zijn hierop de uitzondering.

Oh ja en warm draaien is belangrijk, maar what else is new....
 
Laatst bewerkt:
Die had er volgens mij ook wel een paar aanpassingen aan gedaan (andere tandwielverhouding enzo) dus dat zegt ook niets.
Dat doen ze bij iedere motor hoor, wheeliebar, groter achtertandwiel. :P
Maar uitstekende motor om op zijn kloten te geven (en vooral heel blijven) die CBR.
Ik reageerde alleen maar op de conclusie: met de Kawa is het beter vegen.
De Blade doet er niet voor onder. ;)

Op het circuit geven ze overigens de voorkeur aan oude Blades, of zelfs 600's als ze veel voor weinig zoeken. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan