hoeveel koelvloeistof?

thor69

MF'er
24 aug 2008
84
0
Kapelle
Hallo, weet iemand bij benadering hoeveel koelvloeistof er in een intruder vs700
moet. Ik ben bang dat ik er of te veel of te weinig in doe.
Je moet het in de radiator gooien dus kan niet zien of hij al vol is.
 
Gewoon vol gooien. Radiateur dop er weer op. Even warm draaien, stationair. Dop eraf en weer bijvullen. Tot aan de rand van de radiateur dop. Je kan er niet teveel indoen. Anders loopt het wel over in het expansievat en anders in de overloop en ligt het op de straat.
 
Je moet zorgen dat je koelsysteem helemaal vol zit, het expansie vaatje gewoon bijvullen tot MAX.
Na een rit waarbij de motor goed op temperatuur is gekomen, en weer afgkoeld is, wordt vanzelf het tekort aan vloeistor uit het vaatje gehaald.
Zorg nu dat dit nivo niet te laag wordt.
Op zich kan eigenlijk niet snel verkeerd gaan.
 
gewoon vol gooien ff goed warm rijden en dan met een goed dikke watervaste/olie vast stift ff een markering maken hoe hoog ie staat gooi je er de volgende keer temiste niet TE veel in wat zo als hier boven veel vermeld word op straat terecht komt en dat is nergens goed voor (ook niet voor ons motorrijders) ivm glad echt spek glad
 
Je moet zorgen dat je koelsysteem helemaal vol zit, het expansie vaatje gewoon bijvullen tot MAX.
Na een rit waarbij de motor goed op temperatuur is gekomen, en weer afgkoeld is, wordt vanzelf het tekort aan vloeistor uit het vaatje gehaald.
Zorg nu dat dit nivo niet te laag wordt.
Op zich kan eigenlijk niet snel verkeerd gaan.

Euh... koud moet ie op min staan zover ik weet?
 
Bij zo'n intruder kun je het expantievaatje niet vullen dus het min of max streepje is niet van toepassing. Je moet gewoon de radiateur helemaal vol doen en als hij een keer goed warm is geweest nog een keer controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan